1

GBP/USD با توجه به حالت ریسک پذیر به نزدیکی 1.2710 می رسد.

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/11/2 منتشر شده است

جفت ارز GBP/USD با ریزش اخیر خود در روز جمعه، در نزدیکی 1.2720 در بازه معاملاتی توکیو روز دوشنبه معامله شد. پوند استرلینگ (GBP) در برابر دلار آمریکا (USD) پیشرفت می کند، حرکتی که به طور بالقوه با احساسات حاکم بر بازار مرتبط است. با این حال، چالش‌هایی برای جفت ارز GBP/USD به دنبال انتشار داده‌های ضعیف خرده‌فروشی دسامبر از بریتانیا  در روز جمعه به وجود آمد.

دفتر آمار ملی (ONS) داده‌های خرده‌فروشی ماهانه ماه دسامبر را منتشر کرد که در مقایسه با رقم قبلی 1.4 درصد، کاهش قابل‌توجه 3.2 درصدی را نشان داد. این از کاهش پیش بینی شده 0.5 درصد فراتر رفت. به صورت سالانه، داده ها حاکی از کاهش 2.4 درصدی بود که در مقابل افزایش انتظاری 1.1 درصدی بود.در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

کاهش قابل توجه مخارج مصرف کننده مانعی بالقوه برای بانک انگلستان (BoE) در حفظ یک سیاست فشرده بدون خطر رکود در اقتصاد است. سیاستگذاران بانک انگلستان (BoE) داده های بیشتری را برای ارزیابی اینکه آیا تورم اساسی در مسیر بازگشت به سطح هدف 2.0 درصدی به موقع و پایدار است، مشاهده خواهند کرد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) ضررهای خود را برای دومین جلسه متوالی با بازده ضعیف 10 ساله آمریکا افزایش می دهد، که می تواند به انتظارات بازار نسبت داده شود که فدرال رزرو آمریکا  نرخ های سیاستی را بیش از هر کشور دیگری کاهش دهد.  شاخص دلار آمریکا در محدوده 103.10 معامله می شود و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا پایین تر به 4.11 درصد می رسد. در حالی که بازده 2 ساله  4.39 درصد است.

با این حال، دلار آمریکا ممکن است با توجه به وضعیت پناهگاه امن، در میان نگرانی ها در مورد تجارت دریایی در دریای سرخ، حمایت پیدا کند. هم آمریکا و هم بریتانیا به دنبال تشدید کارزار خود بدون ایجاد درگیری گسترده تر با ایران هستند و در نتیجه کشتی های بیشتری از کانال سوئز و دریای سرخ منحرف می شوند. کشتی های کشتیرانی به دقت خطرات مربوط به کشتیرانی در دریای سرخ را ارزیابی می کنند، زیرا افزایش هزینه های بیمه به یک عامل مهم تبدیل شده است.

این تهدید ژئوپلیتیکی این پتانسیل را دارد که احساسات ریسک گریزی را تقویت کند، و معامله گران را به پناه بردن به دارایی های امن ترغیب می کند، که می تواند تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش دهد، که به نوبه خود فشار نزولی بر جفت پوند/دلار آمریکا وارد می کند.

روز جمعه، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، دیدگاه خود را به اشتراک گذاشت و اظهار داشت که بانک مرکزی هنوز کار قابل توجهی برای بازگرداندن تورم به 2.0 درصد هدف گذاری شده دارد. او تاکید کرد که در نظر گرفتن کاهش نرخ بهره به عنوان یک اقدام قریب الوقوع در این مرحله زودرس است.

در همین حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، درست قبل از ورود فدرال رزرو به دوره «بی رونق» قبل از نشست آتی نرخ بهره که برای 31 ژانویه برنامه ریزی شده است، موضع خود را در مورد انتظارات برای کاهش نرخ ها تأیید کرد. تاکید کرد که فدرال رزرو برای هدایت تصمیمات خود به داده ها متکی است.

در غیاب داده های تاثیرگذار از آمریکا و بریتانیا ، معامله گران شاخص تولید ریچموند فدرال رزروآمریکا و استقراض خالص بخش عمومی بریتانیا را در روز سه شنبه مشاهده خواهند کرد.  برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

16494 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link