1

قیمت طلا در محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه در نوسان است

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/10/29 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز جمعه در محدوده معاملاتی باریکی در نوسان است و در فاصله قابل توجه بیش از یک ماهه باقی می ماند، حدود 2000 دلار که در اوایل این هفته لمس شد. تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه پس از آن که پاکستان حملات هوایی تلافی جویانه را در داخل ایران در روز پنجشنبه انجام داد، بیشتر شد. این در راس درگیری‌های آمریکا و حوثی‌ها در دریای سرخ است، که همراه با نگرانی‌های مداوم در مورد ضعف اقتصادی پایدار در چین، به‌عنوان باد دمی برای فلز گرانبهای امن عمل می‌کند.

در همین حال، دلار آمریکا (USD) برای سومین روز متوالی حرکت تثبیت‌کننده قیمتی خود را تمدید کرد و معلوم شد که عامل دیگری برای حمایت از قیمت طلا است. با این حال، شرط‌بندی‌های کاهش‌یافته برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو  همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا حمایت می‌کند، که ممکن است به حمایت از دلار و افزایش سقف برای فلز زرد غیر بازده ادامه دهد. این، به نوبه خود، احتیاط را برای معامله گران تهاجمی صعودی و قبل از موقعیت یابی برای هر حرکت قدردانی معناداری برای XAU/USD تضمین می کند.

حرکت‌دهنده‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در میان نشانه‌های متفاوت بنیادی برای جذب خریداران تلاش می‌کند
نیروهای تحت رهبری آمریکا به درگیری با گروه حوثی تحت حمایت ایران در دریای سرخ ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد در میان کاهش قیمت‌های محدود شده در محدوده دلار آمریکا، از قیمت امن طلا سود می‌برند.
شورشیان حوثی در یمن روز پنجشنبه دو موشک بالستیک ضد کشتی به یک کشتی نفتکش متعلق به یونان که متعلق به آمریکا بود شلیک کردند و آمریکا در پاسخ، پنجمین حمله خود را علیه اهداف حوثی انجام داد.
پاکستان یک سری حملات نظامی علیه مخفیگاه های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد، در حالی که این کشور یک رزمایش برنامه ریزی شده دفاع هوایی را از بندر چابهار خود در نزدیکی پاکستان آغاز کرد.
دلار پایین‌تر از بالاترین سطح خود از 13 دسامبر که در اوایل این هفته لمس شد، تثبیت می‌شود، اگرچه کاهش شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس همچنان به عنوان یک باد عقب عمل می‌کند.
داده‌های کلان انعطاف‌پذیر دریافتی آمریکا که این هفته منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و به بانک مرکزی فرصت می‌دهد تا نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.
با وجود پس‌زمینه‌ی خوش‌بینانه‌ترین آمار خرده‌فروشی آمریکا در روز چهارشنبه، داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که مطالبات اولیه بیکاری به پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2022 رسیده است.
بازارها به سرعت به گزارش قوی بازار کار واکنش نشان دادند و اکنون با احتمال 50 درصدی کاهش نرخ در نشست مارس FOMC قیمت گذاری کرده اند که نسبت به 75 درصد یک هفته قبل کاهش یافته است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به قله سطح خود از اواسط دسامبر رسیده است که به نفع دلار آمریکا است و باید افزایش را برای فلز زرد بدون بازده محدود کند.
معامله گران اکنون به داده های کلان آمریکا - احساسات اولیه مصرف کننده میشیگان و انتظارات تورمی، همراه با فروش خانه های موجود - برای فرصت های کوتاه مدت نگاه می کنند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا ممکن است قبل از شرط‌بندی جدید منتظر شکستن زیر 2000 دلار باشد.
از منظر فنی، فقدان خرید بعدی فراتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) نشان می دهد که سوگیری فروش هنوز تا پایان یافتن فاصله دارد. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه به تازگی کشش منفی را به دست آورده اند و نشان می دهند که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت نزولی است. از این رو، هر حرکت صعودی بیشتر ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت برای معامله گران نزولی در نظر گرفته شود و این خطر را دارد که به سرعت در نزدیکی مقاومت ایستا 2,040-2,042 دلار از بین برود. با این حال، برخی از خریدهای متعاقب ممکن است باعث افزایش کوتاه مدت شود و XAU/USD را به سمت منطقه 2,077 دلار در مسیر تا مرز روانی 2,100 دلار افزایش دهد.

16483 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link