1

به نظر می‌رسد قیمت طلا ازکف یک ماهه خود بهبودی ملایمی را تجربه میکند

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/10/28 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه افزایش یافت و در حال حاضر، به نظر می‌رسد که رگه‌های باخت دو روزه را کاهش داده و به کف یک ماهه خود رسیده است. دلار آمریکا (USD) از بالاترین سطح خود از 13 دسامبر در میان برخی سودها عقب نشینی کرد و به این کالا منتفع شد. در همین حال، تشدید اقدام نظامی در خاورمیانه و نگرانی در مورد ضعف اقتصادی پایدار در چین - دومین اقتصاد بزرگ جهان - همچنان بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر می گذارد. این به عنوان عامل دیگری در حمایت از فلز گرانبهای امن در نظر گرفته می شود.

با این اوصاف، با توجه به کاهش شرط‌بندی‌ها برای تغییر قریب‌الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو ، هرگونه بهبود معنی‌داری برای قیمت طلا همچنان گریزان به نظر می‌رسد. در واقع، فعالان بازار انتظارات خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس پس از انتشار ارقام خوش‌بینانه فروش خرده‌فروشی آمریکا در روز چهارشنبه، که به اقتصاد انعطاف‌پذیر آمریکا اشاره داشت، کاهش دادند. این به نوبه خود از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند و به نفع دلار آمریکا است. از این رو، عاقلانه است که قبل از تأیید اینکه XAU/USD به پایین ترین حد خود رسیده است، منتظر خریدهای بعدی قوی باشیم.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا از لحن ریسک ملایم تر حمایت می شود، فاقد تبعیت است
کاهش ملایم دلار آمریکا، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی و مشکلات اقتصادی چین، به قیمت طلا در جذب برخی خریداران در نزدیکی مرز روانی 2000 دلار در روز پنجشنبه کمک می‌کند.
شورشیان حوثی مستقر در یمن دومین حمله خود را در این هفته به یک کشتی تحت کنترل آمریکا در دریای سرخ بر عهده گرفتند و تهدید کرده اند که در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس حملات خود را گسترش خواهند داد.
اقتصاد چین در سه ماهه پایانی سال 2023 با نرخ سالانه 5.2 درصد رشد کرد که بیشتر از هدف رسمی 5 درصدی بود، اگرچه سرمایه گذاران همچنان نگران افزایش خطرات کاهش تورم و تقاضای ضعیف هستند.
داده های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که سرفصل فروش خرده فروشی آمریکا بیش از پیش بینی ها، 0.6 درصد در دسامبر افزایش یافته است، در حالی که فروش اصلی - به استثنای خودروها - نیز بالاتر از تخمین های بازار بوده است.
این داده‌ها نشان می‌دهد که همچنان مخارج مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر و قدرت اساسی اقتصاد آمریکا است که می‌تواند فضای بیشتری را برای فدرال رزرو فراهم کند تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.
علاوه بر این، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه گفت که بانک مرکزی نباید برای کاهش نرخ بهره عجله کند تا زمانی که مشخص شود تورم پایین تر ادامه خواهد داشت.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به راحتی بالاتر از مرز 4 درصد است که نزدیک به بالاترین سطح خود از 13 دسامبر بوده است و باید مقداری از گرینبک حمایت کند.
معامله گران اکنون به سند اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه - شامل انتشار مطالبات اولیه بیکاری هفتگی، شاخص تولید فدرال فدرال فیلی و داده های بازار مسکن - برای یک انگیزه جدید نگاه می کنند.
تجزیه و تحلیل فنی: به نظر می رسد قیمت طلا برای کاهش بیشتر، شکست SMA 50 روزه آسیب پذیر است.
از منظر فنی، شکست یک شبه از طریق حمایت محوری 50 روزه میانگین متحرک ساده (SMA) به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته شد. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به تازگی کشش منفی را به دست آورده اند و هنوز تا محدوده فروش بیش از حد فاصله دارند. این به نوبه خود نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت نزولی است. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و این خطر را دارد که به سرعت در نزدیکی منطقه 2017-2018 دلار (SMA 50 روزه) از بین برود. با این حال، یک قدرت پایدار فراتر از آن ممکن است باعث افزایش کوتاه مدت شود و XAU/USD را بیشتر به سمت مقاومت افقی 2042-2045 دلار افزایش دهد.

16471 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link