1

قیمت طلا تا نزدیکی کف هفتگی کاهش می‌یابد

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/10/27 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا هر گونه کشش معنی‌داری را در بازه معاملاتی توکیو روز چهارشنبه به دست آورد و نزول روز قبل را به کف هفتگی تثبیت کرد. سرمایه گذاران در واکنش به اظهارات روز سه شنبه کریستوفر والر فدرال رزرو  انتظارات خود را برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا کاهش دادند. این به نوبه خود از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند، که به دلار آمریکا (USD) کمک می کند تادر نزدیکی قله 13 دسامبر گذشته باشد و به عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.

با این حال، تشدید اقدام نظامی در خاورمیانه، همراه با نگرانی های مداوم در مورد کند شدن رشد در چین، به محدود کردن نزولی برای بهای امن طلا کمک می کند. علاوه بر این، این فلز گرانبها، تا کنون، توانسته است بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) نگه داشته شود و نزول ماهانه پنج شنبه گذشته لمس شد. این، به نوبه خود، احتیاط را برای معامله گران نزولی و قبل از موقعیت برای ضررهای عمیق تر تضمین می کند. معامله‌گران اکنون به داده‌های کلان آمریکا و سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC نگاه می‌کنند تا بعداً در طول جلسه آمریکای شمالی انگیزه‌ای داشته باشند.


حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا با کاهش شرط‌بندی‌ها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش قیمت دلار تضعیف می‌شود.
اظهارات کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو  در روز سه شنبه، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را کاهش داد و به عنوان یک باد مخالف برای قیمت بدون بازده طلا عمل کرد.
والر اضافه کرد که فدرال رزرو باید محتاط باشد و نمی تواند در کاهش نرخ بهره عجله کند، زیرا اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را به شدت بالاتر می برد.
بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا در بالای آستانه 4.0 درصد ثابت است، که پشتوانه دلار آمریکا است و فلز زرد غیر بازده را محدود می کند.
خطر تشدید بیشتر تنش ها در خاورمیانه کمک چندانی به پناهگاه امن XAU/USD یا تحت تاثیر قرار دادن معامله گران صعودی نمی کند.
در جدیدترین تحولات، آمریکا با اشاره به تهدیدی برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا، یک حمله هوایی دیگر را با هدف قرار دادن تأسیسات موشکی حوثی‌ها در یمن انجام داد.
داده های رسمی منتشر شده توسط اداره ملی آمار (NBS) نشان می دهد که اقتصاد چین در سه ماهه پایانی سال 2023 با نرخ سالانه 5.2 درصد رشد کرده است.
بر اساس سه ماهه، تولید ناخالص داخلی چین 1.0 درصد در سه ماهه سوم در مقابل 1.0 درصد پیش بینی شده بود، در حالی که خرده فروشی و تولید صنعتی دسامبر به ترتیب 7.4 درصد و 6.8 درصد سالانه افزایش یافت.
پس از انتشار داده‌های با تاثیر بالا، NBS خاطرنشان کرد که اقتصاد چین با محیط خارجی پیچیده‌ای مواجه است و قیمت‌های پایین مصرف‌کننده منعکس کننده تقاضای داخلی ناکافی است.
خطرات ژئوپلیتیکی، همراه با مشکلات اقتصادی چین، ممکن است معامله‌گران را از شرط‌بندی نزولی تهاجمی در اطراف فلز بازدارد و به محدود کردن ضررهای بیشتر کمک کند.
معامله‌گران اکنون به داده‌های کلان آمریکا نگاه می‌کنند، که انتظار می‌رود نشان دهد خرده‌فروشی ماهانه در ماه دسامبر 0.4 درصد رشد کرد و تولید صنعتی ثابت ماند.
جدای از این، سخنرانی های برنامه ریزی شده توسط مایکل بار و میشل بومن، روسای فدرال رزرو، ممکن است بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد و انگیزه ای برای کالا ایجاد کند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید از سطح حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه برای فروشندگان عبور کند تا کنترل کوتاه مدت را در دست بگیرد.
از منظر فنی، SMA 50 روزه که در حال حاضر حدود 2017 دلار است و به دنبال آن منطقه 2013 دلار یا پایین ترین قیمت ماهانه قرار دارد، می تواند از نزولی فوری قبل از علامت روانی 2000 دلار محافظت کند. شکست متقاعد کننده به زیر دومی به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته می شود و قیمت طلا را به سمت پایین ترین نوسان دسامبر، در اطراف منطقه 1973 دلار می کشاند. XAU/USD در نهایت می‌تواند به تلاقی 1969-1963 دلار کاهش یابد که شامل SMAهای 100 و 200 روزه می‌شود.

16460 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link