1

قیمت طلا ازکف چند هفته اخیر بازیابی می شود

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/10/19 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز سه‌شنبه کشش مثبتی را به دست می‌آورد و از کف سه هفته گذشته دور می‌شود و در محدوده 2017-2016 دلار منطقه که روز گذشته لمس کرد. کاهش انتظارات تورمی مصرف کننده در آمریکا، ریسک پذیری را تقویت می کند که فدرال رزرو  ممکن است از اوایل ماه مارس شروع به کاهش نرخ بهره کند. این امر باعث می‌شود که حریداران دلار آمریکا (USD) برای دومین روز متوالی در حالت تدافعی قرار گیرند و به‌عنوان یک عامل کلیدی به نفع فلز زرد غیر بازده است.

با این حال، سرمایه‌گذاران انتظارات خود را برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر فدرال رزرو در پی امیدواری‌ها برای فرود نرم برای اقتصاد آمریکا، که توسط بازار کار هنوز انعطاف‌پذیر تقویت شده است، کاهش داده‌اند. علاوه بر این، اظهارات تندروانه اخیر چندین مقام فدرال رزرو باعث افزایش عدم اطمینان در مورد احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره شده است، که همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند. این باید به محدود کردن ضرر دلار کمک کند و هر گونه سود بیشتر را برای قیمت طلا محدود کند.

جدای از این، یک جو تجاری مثبت در اطراف بازارهای سهام آسیایی ممکن است به حفظ سرپوش امن XAU/USD کمک کند. معامله گران همچنین ممکن است از ریسک پذیری تهاجمی خودداری کنند و ترجیح می دهند منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در روز پنجشنبه برای سرنخ هایی در مورد تصمیم سیاست آتی فدرال رزرو باشند. این به نوبه خود نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار خواهد داشت و انگیزه جهت‌گیری جدیدی برای قیمت طلا ایجاد می‌کند.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا از شرط بندی های تسهیل کننده فدرال رزرو، ضعف اندک دلار سود می برد
فدرال رزرو نیویورک در گزارشی در روز دوشنبه اعلام کرد که پیش بینی مصرف کنندگان آمریکایی از تورم در کوتاه مدت در دسامبر در نزدیکی کف سه سال گذشته رسیده است که ارزش دلار آمریکا را تضعیف کرده و به نفع قیمت طلا است.
انتظار می‌رود تورم در یک سال آینده 3 درصد باشد که پایین‌ترین میزان از ژانویه 2021 است، در حالی که تورم سه سال بعد 2.6 درصد و فشار قیمت‌ها در پنج سال آینده 2.5 درصد در مقابل 2.7 درصد در نوامبر بود.
این داده ها مجدداً انتظارات برای تغییر قریب الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو را تأیید می کند، اگرچه سرمایه گذاران همچنان انتظارات خود را برای کاهش سیاست های تهاجمی تر در پی اقتصاد آمریکا که هنوز انعطاف پذیر است، کاهش می دهند.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، خاطرنشان کرد که تورم بیش از حد انتظار کاهش یافته است و بانک مرکزی آمریکا همچنان باید به سیاست های سختگیرانه زمان بدهد تا روی کاهش تورم کار کند. Bostic شاهد دو کاهش 25 bps تا پایان سال 2024 است.
میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت که موضع سیاست فعلی به اندازه کافی محدود کننده به نظر می رسد و با ثابت ماندن نرخ سیاست برای مدتی، تورم می تواند بیشتر کاهش یابد، اگرچه خطرات تورمی صعودی همچنان وجود دارد.
این امر باعث افزایش عدم اطمینان در مورد احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو می شود، که به بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی آمریکا کمک می کند تا بالای آستانه 4.0 درصد ثابت بماند و ممکن است فلز زرد بدون بازده را محدود کند.
در همین حال، تمرکز بازار همچنان به ارقام تورم مصرف‌کننده آمریکا در روز پنجشنبه چسبیده است، که باید به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای XAU/USD کمک کند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا ممکن است برای سرمایه گذاری از حرکت مثبت متوسط روزانه تلاش کند
از منظر فنی، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با  سطح مقاومتی در نزدیکی منطقه افقی 2040 دلار مواجه خواهد شد، که بالاتر از آن قیمت طلا می تواند نوسان روز جمعه را مجدداً در منطقه 2063-2064 دلار امتحان کند. سطح مقاومت بعدی در نزدیکی منطقه 2077 دلاری است که اگر قاطعانه برطرف شود، چشم انداز منفی کوتاه مدت را خنثی می کند و به حریداران اجازه می دهد تا رقم دور 2100 دلاری را پس بگیرند.

16382 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link