1

قیمت طلا درنزدیکی کف دو هفته‌ای که در روز جمعه لمس شد، متوقف شده است

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/10/18 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت جزئیات اشتغال ماهانه بهتر از حد انتظار در روز جمعه، روند صعودی  40 دلاری تجربه کرد. این حرکت در نزدیکی منطقه 2064 دلاری در بحبوحه عدم قطعیت در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو  از بین رفت، که به نوبه خود معامله گران را از شرط بندی های جهت دار تهاجمی در اطراف فلز زرد غیر بازده باز داشت.

سرمایه گذاران انتظارات خود را برای کاهش سیاست تهاجمی تر توسط فدرال رزرو در پی اقتصاد هنوز انعطاف پذیر آمریکا و اظهارات تندروانه اخیر دو نفر از اعضای FOMC کاهش داده اند. این امر همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند، که به عنوان بادی برای دلار آمریکا (USD) عمل می کند و مقداری فشار نزولی بر قیمت طلا در اولین روز هفته جدید وارد می کند، اگرچه لحن ریسک ملایم تر ممکن است به محدود کردن ضرر کمک کند.

در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد بهبود آهسته اقتصادی در چین و خطر تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، احساسات بازار همچنان شکننده است. این امر از لحن ضعیف تر در بازارهای سهام مشهود است، که باید تا حدودی از قیمت امن طلا حمایت کند. معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از تایید مرحله بعدی حرکت جهت دار برای فلز، منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در روز پنجشنبه باشند.

با حرکت رو به جلو، هیچ داده اقتصادی مربوط به متحرک بازار وجود ندارد که قرار است روز دوشنبه از آمریکا منتشر شود، و دلار را در معرض سخنرانی برنامه ریزی شده رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و بازده اوراق قرضه آمریکا قرار می دهد. جدای از این، احساس ریسک گسترده‌تر باید انگیزه‌ای برای قیمت طلا ایجاد کند. با این وجود، پس‌زمینه ترکیبی بنیادی فوق الذکر، قبل از موقعیت‌یابی برای از سرگیری روند نزولی یک هفته‌ای، کمی احتیاط را ایجاب می‌کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا و افزایش اندک دلار کاهش می‌یابد.
سرمایه گذاران انتظارات خود را برای تغییر قریب الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو پس از انتشار گزارش ماهانه ماهانه مشاغل آمریکا در دسامبر در روز جمعه کاهش دادند.
اقتصاد آمریکا در هفته گذشته 216 هزار شغل جدید در مقایسه با 170 هزار شغل ایجاد کرد، در حالی که نرخ بیکاری در 3.7 درصد در برابر برآوردهای اجماع برای افزایش به 3.8 درصد ثابت ماند.
علاوه بر این، سفارش‌های کارخانه‌ای آمریکا در ماه نوامبر رشد شگفت‌انگیزی داشتند و پس از کاهش 3.4 درصدی در ماه اکتبر (با کمی افزایش از 3.6- درصد) در ماه نوامبر 2.6 درصد رشد کردند.
به طور جداگانه، نظرسنجی موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان داد که بخش خدمات آمریکا، که بیش از دو سوم اقتصاد را به خود اختصاص می دهد، در ماه گذشته دچار رکود شد.
شاخص غیر تولیدی ISM در دسامبر به 50.6 کاهش یافت  و جزء فرعی اشتغال به 43.3 سقوط کرد - پایین ترین رقم از جولای 2020.
لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس خاطرنشان کرد که اگر بانک مرکزی آمریکا شرایط مالی به اندازه کافی سخت را حفظ نکند، این خطر وجود دارد که تورم دوباره افزایش یابد و پیشرفت را معکوس کند.
این امر پس از آن صورت می گیرد که هفته گذشته توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، ابراز اطمینان کرد که اقتصاد در مسیر خود به سمت فرود نرم قرار دارد و گفت که افزایش نرخ بهره همچنان روی میز باقی می ماند.
بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولتی آمریکا بالاتر از آستانه 4.0 درصد ثابت نگه داشته می شود، که به عنوان بادی برای دلار آمریکا عمل می کند و به نظر می رسد قیمت طلا را تضعیف می کند.
با این حال، بازارها همچنان با شانس بیشتری برای اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه مارس و انباشته پنج کاهش 25 واحد پایه (bps) نرخ برای سال 2024 قیمت گذاری می کنند.
مشکلات اقتصادی چین، همراه با تشدید تنش ها در خاورمیانه، می تواند پیش از ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در روز پنج شنبه، حمایتی را برای پناهگاه امن XAU/USD ایجاد کند.
گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان رگبار موشکی را به سمت شمال اسرائیل در آنچه که آن را «واکنش اولیه» به ترور صالح العاروری، رهبر ارشد حماس در روز سه‌شنبه خواند، ارسال کرد.
بازارها نسبت به توافق مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا درباره سطح مخارج بالا واکنش چندانی نشان نمی دهند، که برای جلوگیری از تعطیلی، بن بست را می شکند.
تحلیل تکنیکال: کاهش قیمت طلا ممکن است منتظر شکسته شدن به کف چند هفته‌ای در حدود 2024 دلار باشد.از منظر فنی، هر لغزشی بعدی احتمالاً در نزدیکی سطح 2030 دلار پیش از نوسان پایین روز جمعه، در حدود منطقه 2024 دلار، حمایت خواهد یافت. برخی از فروش های متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته می شود و قیمت طلا را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) می کشاند که در حال حاضر حدود 2012-2011 دلار است. به دنبال آن علامت روانشناختی 2000 دلار قرار می گیرد که اگر شکسته شود، راه را برای یک حرکت کاهشی بیشتر در کوتاه مدت هموار می کند.

16369 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link