1

آیا مهاجرت از طریق معامله در بازار فارکس ممکن است؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/12/14 منتشر شده است

این سوال توسط خیلی از علاقه مندان به مهاجرت و علاقه مندان به بازار فارکس و ارز دیجیتال پرسیده می شود که آیا می توانم از طریق معامله در بازار فارکس مهاجرت کنم. در این مقاله می خواهیم ابعاد مختلف این سوال را بررسی کنیم.

تاریخچه معاملات به عنوان مدرک شغلی

سوالی که آیا مهاجرت از طریق فارکس ممکن است ابعاد مختلفی دارد. بعضی از افراد به دنبال این موضوع هستند که در بازار فارکس معامله کنند، پس از مدتی تاریخچه معاملات خود را از بروکر با مهر و امضا دریافت کرده ، به عنوان یک روش کسب درآمد به سفارت کشور هدف که اغلب کانادا است ارائه کرده و برای مهاجرت اقدام کنند. بسیاری از بروکرهای بزرگی که در بازار ایران فعال هستند، از نظر قانونی اجازه کار با ایرانیان را نداشته و به همین خاطر گواهی را در اختیارتان نمی گذارند تا به مراجع بین المللی نشان دهید. فرقی ندارد که این مدرک را برای مصارف داخل ایران بخواهید یا به قصد مهاجرت.

مهاجرت با فارکس

شاید اگر شما مقیم کشور دیگری باشید و مدارک اقامتی خود را به بروکر نشان دهید، اقدام به چنین کاری برای شما بکنند و بتوانید از تاریخچه معاملات خود در متاتریدر پرینت گرفته و مهر و امضای بروکر را دریافت کنید یا به مدیر حساب خود در بروکر هدف اطلاع داده و آن ها مراحل اداری و پستی را برای شما انجام دهند. پس اگر تنها ایرانی مقیم خارج از ایران هستید برای این گزینه اقدام کنید.

 

مهاجرت به عنوان تحلیلگر بازار

شاید فکر کرده اید که جواب سوال اصلی نه! است. سخت در اشتباهید. اگر شما در بازارهای مالی فعال هستید و تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارید، این شانس برای شما وجود دارد تا در کارگزاری ها و سایت های تحلیلی مشغول به کار شوید. لازمه این کار، جمع کردن مدارکی مبنی بر موفقیت های شما در بازارهای مالی یا سابقه تدریس شما در این بازارهاست. پس از این مرحله، می توانید با ارائه مدارک جمع آوری شده به شرکت ها، خواستار مصاحبه شوید. همانطور که قبل تر گفتم اگر شما تسلط خوبی به بازارهای مالی و زبان انگلیسی داشته باشید، به هیچوجه شانس شما برای موفقیت در این زمینه کم نیست. حالا ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه شرکت هایی که به دنبال نیروی کار می گردند را پیدا کنم. شاید این سوال برای شخصی که می خواهد از طریق بازار فارکس مهاجرت کند بهترین سوال باشد. چند نکته کلیدی را باید در این زمینه رعایت کنید.

  1. حتما پروفایل لینکدین باز کنید و سابقه کار خود را بدون هیچ کم و کاستی بنویسید
  2. اگر می توانید، از آموزشگاه، شاگردان، اعضای پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام خود بخواهید که در لینکدین شما از شما تمجید کنند.
  3. هر روز در مورد بازارهای مالی در لینکدین خود تحلیل بگذارید و سعی کنید افراد خبره این بازار را در لینکدین فالو کرده باشید.

 

مهاجرت با فارکس

افرادی که در لینکدین هستند، با هر مرتبه ای، علاقه دارند ارتباطات خود را گسترش دهند. پس تا می توانید شبکه دوستان خود در لینکدین را از افرادی که مرتبط با بازارهای مالی کار می کنند پر کنید. هر از چند گاهی به این افراد پیام دهید. نظر آن ها را در مورد یک ارز دیجیتال خاص، یک جفت ارز خاص یا حتی طلا و نفت بپرسید و سعی کنید نظر خود در مورد این ابزارها با آن ها  به اشتراک بگذارید. همه چیز به این مسئله بستگی دارد که شما چقدر روی زبان انگلیسی تسلط دارید. شما لازم نیست هزاران لغت بدانید تا در مورد تحلیل بازارها صحبت کنید. برای ارتباط موثر با افراد خبره شما نهایتا به 100 تا 200 کلمه تخصصی نیاز خواهید داشت. زمانی که ارتباط مداومی با این اشخاص برقرار کردید از آن ها بخواهید که اگر فرصت شغلی مناسبی در شرکتی که آن ها مشغول به کار هستند فراهم شد، سفارش شما را بکنند. در خارج از ایران شاید خیلی پارتی بازی نقش پر رنگی در استخدام نداشته باشد، اما در صف مصاحبه بسیار کاربردی است.

شرکت ها سعی می کنند از دایره آشنایان افرادی که در شرکت مشغول به کار هستند، فرد جدید را استخدام کنند.  در تمام لحظاتی که با افراد همکار و هم رشته خود  در لینکدین معاشرت می کنید، الفبای حرفه ای بودن را رعایت کرده و شبکه دوستان خود را به درستی گسترش دهید.

 

مهاجرت به عنوان معامله گر بازار فارکس و ارز دیجیتال

به بُعد آخر سوال مطرح شده در عنوان این مقاله می رسیم. بسیاری از افراد نزد من می آیند و می پرسند می توانم فارکس را یاد بگیرم و مهاجرت کنم. فکر آن ها اصلا اشتباه نیست به شرطی که توقعاتشان مدیریت شود. شما به عنوان معامله گر می توانید مهاجرت کنید اما آیا می خواهید در ابتدای کار از طریق درآمد خود از طریق معامله گری هزینه های زندگی خود را فراهم کنید؟ اگر جواب شما بله است باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. معامله گری در بازارهای مالی بین المللی پر ریسک بوده و شما باید به چشم تخصص به این رشته نگاه کنید. حتما باید دوره های آموزشی را گذرانده و توقع سودآوری در زمان برگزاری دوره را نداشته باشید. پس از تمرین هایی که در اتمام دوره آموزشی خود انجام می دهید کم کم به پختگی می رسید و اگر زمان درستی را صرف یادگیری و برطرف کردن اشتباهات معامله گری خود بگذارید، در زمان نه چندان طولانی به موفقیت در این بازار ها می رسید. اگر فشار روانی به دست آوردن درآمد از طریق معامله گری در بازارهای مالی را داشته باشید، محکوم به شکست خواهید بود.

شغل معامله گری در بازار فارکس

پیشنهاد من به شما این است که در سال اول معامله گری با نیت اینکه با درآمد معامله گری در بازار فارکس یا ارز دیجیتال می توانید مخارج خود را تامین کنید نداشته باشید. فشار روانی، درصد خطای شما را در این بازارها بالا برده و این سرمایه شماست که از دست می رود. شاید فکر کنید با چند معامله بتوانید سرمایه از دست رفته را برگردانید که این آغاز از دست رفتن کل سرمایه است. یک معامله گر موفق، معامله گری است که احساسات خود را در کنار سرمایه خود به درستی مدیریت کند. هر اتفاق و موردی که تاثیر روانی روی شما داشته باشد، شما را به از دست رفتن سرمایه سوق خواهد دارد.

ثبت نام فارکس

 

راه حل چیست؟

شرکت در دوره ها یا تهیه پکیج های آموزشی و سپس ارتباط مداوم با مدرس دوره که اشتباهات شما تشخیص داده شده و برطرف شود. بعد از چندین ماه که نظم، بزرگترین ویژگی شما در معامله گری شد و به سود مناسبی رسیدید حالا اقدام به مهاجرت کنید.

امیدوارم ازین مقاله استفاده کامل را برده باشید. قدم اول در این راه را با شرکت در دوره های آنلاین یا مشاهده کامل ترین پکیج آموزشی مجموعه بورسا بردارید. 

آموزش فارکس

163 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین
فاطمه در 1400/6/14 10:50 نوشت: خیلی عالی بود. جواب خیلی از سوالام گرفتم.
تو سایت لینکدین چه عنوان شغلی رو باید انتخاب کنیم.
پاسخ
پشتیبانی بورسا در 1400/6/15 18:26 نوشت: عنوان های مختلفی قابل انتخاب هستند.
FINANCIAL ANALYST
FOREX TRADER
پاسخ

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link