1

قیمت طلا در بحبوحه ریسک‌پذیری به دنبال روند صعودی می باشد

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/29 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای رسیدن به یک روند ثابت در روز چهارشنبه تلاش می کند و در یک باند معاملاتی باریک در نزدیکی قله هفتگی در بازه معاملاتی لندن، نوسان می کند. در همین حال، به نظر می‌رسد که سوگیری کوتاه‌مدت به نفع معامله‌گران صعودی است و از چشم‌انداز افزایش جهش ثابت هفته گذشته از مجاورت سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) حمایت می‌کند. فدرال رزرو  هفته گذشته تغییری مثبت داد و نشان داد که مبارزه با تورم نیازی به افزایش دیگری نخواهد داشت. این به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در نزدیکی کف چند ماهه پایین نگه می دارد و همچنان به عنوان باد دمی برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.

با این حال، تعدادی از مقامات فدرال رزرو اخیراً تلاش کردند تا در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ بهره عقب نشینی کنند. جدای از این، افزایش متوسط دلار آمریکا (USD) و احساسات صعودی در سراسر بازارهای جهانی سهام، صعودی را برای قیمت امن طلا کاهش می دهد. علاوه بر این، معامله گران ترجیح می دهند قبل از قرار دادن شرط های جهت دار جدید در اطراف XAU/USD منتظر انتشار شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه باشند. در همین حال، معامله گران در روز چهارشنبه از شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا هیئت کنفرانس استفاده می کنند، که همراه با ظاهر رئیس فدرال رزرو شیکاگو، آستن گولسبی، تقاضای دلار را افزایش می دهد.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا دستاوردهای اخیر خود را به بالاترین سطح هفتگی تثبیت می‌کند
پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو  از مواضع انقباضی خود در اوایل سال آینده دور خواهد شد، همچنان به عنوان یک باد عقب برای قیمت طلا عمل می کند.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، گفت که بانک مرکزی تعهدی برای کاهش سریع نرخ بهره ندارد و نباید مورد آزار و اذیت بازار قرار گیرد.
لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز دوشنبه خاطرنشان کرد که بازارهای مالی در مورد زمان کاهش نرخ بهره در سال آینده کمی جلوتر از بانک مرکزی شده اند.
با این حال، بازارها با احتمال بیش از 60 درصد قیمت گذاری کرده اند که فدرال رزرو تا مارس 2024 نرخ ها را کاهش دهد و در مجموع 140 واحد کاهش نرخ در سال 2024 را کاهش دهد.
بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به زیر مرز 4 درصد سقوط کرد و دلار آمریکا کمی بالاتر از پایین ترین سطح چند ماهه خود قرار گرفت که هفته گذشته لمس شد.
در میان انتظارات کاهش نرخ بهره در آمریکا، محرک های بیشتر از سوی چین و بانک مرکزی ژاپن، که فلز امن را محدود می کند، افزایش ریسک جهانی بدون وقفه باقی می ماند.
معامله گران اکنون به شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده برای انگیزه در اواخر این چهارشنبه نگاه می کنند، اگرچه تمرکز بر روی انتشار شاخص قیمت PCE ایالات متحده در روز جمعه است.
تحلیل تکنیکال: به نظر می رسد قیمت طلا در آستانه افزایش بیشتر است، سطح 2048 دلار در انتظار است.
از منظر فنی، برخی از خریدهای فراتر از منطقه 2047-2048 دلاری به عنوان یک محرک تازه برای خریداران تلقی می‌شوند و زمینه را برای تمدید صعود پس از FOMC از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) فراهم می‌کنند. پس از آن، قیمت طلا ممکن است حرکت مثبت به سمت مقاومت میانی 2072-2073 دلار را تسریع بخشد، قبل از اینکه رقم دور 2100 دلار را بازیابی کند.

16253 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link