1

خریداران طلا دست بالا را برای بالا بردن قیمت طلا دارند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/9/27 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) دربازه معاملاتی توکیو در روز دوشنبه بالاتر رفت و در حال حاضر، به نظر می رسد پولبک هفته گذشته در نزدیکی 2050$ متوقف شده است. فدرال رزرو چهارشنبه گذشته پایان چرخه انقباض سیاست پولی خود را نشان داد و برنامه ریزی خود را برای حداقل سه کاهش 25 واحدی (bps) نرخ بهره را در سال 2024 نشان داد. این به نوبه خود کمکی نمی کند. دلار آمریکا (USD) بر اساس بهبودی خوب روز جمعه از پایین ترین سطح خود از 31 ژوئیه حرکت می کند. جدای از این، خطرات ژئوپلیتیکی و نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی عمیق تر، به ویژه در چین و منطقه یورو، به عنوان بادگیر برای امنیت عمل می کند. 

با این حال، مقامات ارشد فدرال رزرو تلاش کردند تا به گمانه زنی هایشان در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره را در روز جمعه دامن بزنند. این امر، همراه با محیط پرریسک رایج، ممکن است مانع از هرگونه حرکت قابل توجه افزایش قیمت طلا شود. در پس‌زمینه چرخش فدرال رزرو در هفته گذشته، چشم‌انداز خوش‌بینانه دفتر مالی مرکزی چین همچنان به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران ادامه می‌دهد. این امر از یک لحن کلی مثبت در بازارهای سهام مشهود است و در غیاب هر گونه انتشار داده های اقتصادی مرتبط آمریکا، باید روند صعودی XAU/USD را محدود کند. با این حال، با توجه به چرخش ناخواسته فدرال رزرو در هفته گذشته، جنبه منفی باقی می ماند.

قیمت طلا تحت تأثیر شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو و کاهش دلار آمریکا قرار دارد.


جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز جمعه در مصاحبه ای با CNBC گفت که ما در حال حاضر واقعاً در مورد کاهش نرخ بهره صحبت نمی کنیم و گمانه زنی در مورد آن زود است.
ویلیام افزود که داده‌های اقتصادی می‌توانند به روش‌های شگفت‌انگیزی حرکت کنند و بانک مرکزی باید آماده باشد تا در صورت توقف یا معکوس شدن پیشرفت تورم، سیاست‌های سخت‌تر را بیشتر کند.
به طور جداگانه، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، این دیدگاه را تکرار کرد و گفت که کاهش نرخ بهره قریب الوقوع نیست و اولین کاهش ممکن است در سه ماهه سوم سال 2024 رخ دهد.
با این حال، به نظر می رسد بازارها متقاعد شده اند که فدرال رزرو تا نیمه اول سال 2024 سیاست انقباضی خود را کاهش خواهد داد، که جهش دلار آمریکا را از پایین ترین سطح چهار ماهه محدود می کند و از قیمت طلا حمایت می کند.
چاپ فلش PMI منتشر شده در روز جمعه نشان داد که فعالیت تجاری در آلمان در ماه دسامبر بدتر شده است و خطر رکود در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو را افزایش می دهد.
کره شمالی روز دوشنبه حداقل یک نوع موشک بالستیک ناشناس شلیک کرد، تنها چند ساعت پس از پرتاب جداگانه یک موشک کوتاه برد در اواخر یکشنبه شب.
رسانه دولتی چین، شین هوا، با استناد به گزارشی از دولت، گزارش داد که انتظار می‌رود اقتصاد در سال 2024 شاهد شرایط مطلوب‌تر و فرصت‌های بیشتری نسبت به چالش‌ها باشد.
این موضوع، همراه با محوریت فدرال‌رزرو، از احساسات صعودی اساسی در بازارهای جهانی سهام حمایت می‌کند و ممکن است فلز گرانبها را به عنوان پناهگاه امن نگه دارد.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید از سطح 2050 دلار فراتر رود تا گاوها بتوانند کنترل خود را دوباره به دست آورند.


از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومت سختی در نزدیکی منطقه عرضه 2040 دلار مواجه خواهد شد، که بالاتر از آن قیمت طلا می‌تواند به دنبال آزمایش سقف هفته گذشته در محدوده 2049-2050 دلار باشد. برخی از خریدهای متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای خریدران تلقی می شود و راه را برای حرکت به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه 2072-2073 دلار هموار می کند. این شتاب می تواند بیشتر شود و به XAU/USD اجازه دهد تا مارک 2100 دلاری رقم رند را پس بگیرد.

از طرف دیگر، نقطه شکست مقاومت افقی 2015-2010 دلار ممکن است به محافظت از ریزش فوری قبل از سطح روانشناسی 2000 دلار ادامه دهد. شکست متقاعد کننده به پایین تر از دومی، قیمت طلا را برای به چالش کشیدن حمایت 50 روزه SMA که در حال حاضر  در نزدیکی 1982-1981 دلار است، آسیب پذیر خواهد کرد. به دنبال آن، کف قیمتی هفته گذشته، حول منطقه 1973 دلار، و SMA 200 روزه، در نزدیکی منطقه 1956-1955 دلار قرار دارد، که اگر قاطعانه شکسته شود، روند کوتاه مدت به نفع فروشندگان تغییر خواهد کرد.

16229 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link