1

قیمت طلا همچنان در یک باند معاملاتی باریک زیر قله هفتگی قرار دارد

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/24 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا از سودهای ثبت شده خود در دو روز تثبیت کند و در یک باند معاملاتی باریک  زیر سطح 2040 دلار در بازه معاملاتی توکیو روز پنج شنبه در نوسان است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این فلز گرانبها روند صعودی پس از FOMC را از نزدیکی حمایت 50 روزه میانگین متحرک ساده (SMA) متوقف کرده است و زیر سطح بالای یک و نیم هفته‌ای که روز پنجشنبه لمس شد، باقی می‌ماند. با این حال، سوگیری کوتاه‌مدت به نفع معامله‌گران صعودی باقی می‌ماند که در پی چرخش فدرال رزرو که دلار آمریکا را به کف چهار ماهه می‌کشاند و باید به عنوان یک بادگیر عمل کند.

با این حال، داده های کلان خوش بینانه آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، تردیدهایی را در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود ایجاد کرد. این منجر به بهبود اندک بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود که همراه با محیط پرریسک رایج، به نظر می رسد که قیمت طلا را به عنوان پناهگاه ایمن افزایش دهد. پس از اینکه فدرال رزرو در روز چهارشنبه پایان چرخه انقباض سیاست پولی خود را اعلام کرد، احساسات ریسک جهانی تقویت شد. جدای از این، داده‌های کلان چینی بهتر از حد انتظار روز جمعه از احساسات صعودی اساسی در بازارهای جهانی سهام حمایت می‌کند و خریداران را از شرط‌بندی جدید در اطراف XAU/USD بازمی‌دارد.

معامله گران اکنون مشتاقانه منتظر انتشار چاپ های فلش PMI از منطقه یورو، بریتانیا و آمریکا هستند تا بینش جدیدی در مورد سلامت اقتصاد جهانی داشته باشند. این امر احساسات ریسک بازار را افزایش می دهد و بر تقاضا برای فلز گرانبهای امن تأثیر می گذارد. با این وجود، XAU/USD همچنان در مسیر ثبت سودهای هفتگی متوسط قرار دارد و بخشی از کاهش هفته گذشته را از اوج تاریخ خود معکوس می کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در روز جمعه فاقد هرگونه جهت ثابت در روز است
داده های کلان خوش بینانه روز پنجشنبه آمریکا تردیدهایی را نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایجاد کرد که به بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا مهلت می دهد و به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا در بحبوحه روحیه ریسک پذیری عمل می کند.
وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد که خرده فروشی در ماه نوامبر 0.3 درصد در مقایسه با کاهش 0.2 درصدی (از 0.1- درصد) ثبت شده در ماه قبل و کاهش 0.1 درصدی پیش بینی شده، افزایش یافت.
علاوه بر این، خرده فروشی اصلی، بدون خودرو، از برآوردهای اجماع مبنی بر انقباض 0.1 درصدی پیشی گرفت و در ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافت، در حالی که گروه کنترل خرده فروشی 0.4 درصد افزایش یافت.
در همین حال، وزارت کار آمریکا گزارش داد که تعداد آمریکایی هایی که برای اولین بار برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، به 202 هزار نفر در هفته گذشته کاهش یافته است که پایین ترین سطح از اواسط اکتبر است.
داده‌های منتشر شده از چین در روز جمعه نشان داد که خرده‌فروشی در نوامبر 10.1 درصد نسبت به سال قبل 7.6 درصد افزایش یافت و تولید صنعتی 6.6 درصد در مقایسه با رشد 4.6 درصدی در ماه قبل افزایش یافت.
به دنبال داده‌های تاثیرگذار، اداره ملی آمار (NBS) گفت که بهبود مستمر تقاضا برای بهبود قیمت‌های مصرف‌کننده مفید است و چین شاهد کاهش قیمت نخواهد بود.
رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که رهبران چین در یک نشست سالانه در مورد اقتصاد این هفته توافق کردند که هدف رشد اقتصادی 2024 را حدود 5.0 درصد تعیین کنند.
در همین حال، بازارها همچنان با احتمال نزدیک به 60 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در نشست ماه مارس کند و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه می در حال حاضر 90 درصد است.
این امر، همراه با تعصب رایج فروش در اطراف دلار آمریکا، که کاهش آن را برای چهارمین روز متوالی ادامه می‌دهد و به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته می‌رسد، حمایت از این کالا است.
با حرکت رو به جلو، انتشار چاپ های فلش جهانی PMI در روز جمعه می تواند انگیزه ای برای این فلز گرانبها ایجاد کند و به معامله گران اجازه دهد تا در آخرین روز هفته از فرصت های کوتاه مدت بهره ببرند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا زیر سطح 2040 دلار باقی می ماند، پتانسیل صعودی دست نخورده به نظر می رسد
 ناتوانی در یافتن پذیرش بالاتر از منطقه عرضه 2040 دلاری، احتیاط را برای معامله گران صعودی تضمین می کند. با این اوصاف، نوسانگرهای مثبت در نمودار روزانه از دورنمای حرکت افزایشی در کوتاه مدت حمایت می کنند. از این رو، برخی از خریدهای متعاقب این پتانسیل را دارد که قیمت طلا را به سطح مقاومت مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه 2072-2073 دلار برساند. این شتاب می تواند بیشتر شود و به XAU/USD اجازه دهد تا سطح روانشناختی2100 دلاری  را پس بگیرد.

16211 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link