1

قیمت طلا در نزدیکی قله یک هفته اخیر ثابت می ماند

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/23 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) بر اساس بازیابی روز قبل از نزدیکی میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA)، در حدود منطقه 1973 دلار یا در کف سه هفته اخیر است و برای دومین روز متوالی کشش مثبت را به دست می آورد. این شتاب، فلز گرانبها را در بازه معاملاتی توکیو به قله حد یک هفته‌ای می‌رساند، اما در نزدیکی منطقه عرضه 2040 دلار متوقف می‌شود. محیط پرخطر به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می شود که به عنوان باد مخالف برای فلز امن عمل می کند. با این اوصاف، تغییر ناخواسته فدرال رزرو، همراه با ریسک ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی در چین، به سود معامله‌گران صعودی است و از چشم‌اندازهای افزایش ارزش برای این کالا حمایت می‌کند.بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که کار با افزایش نرخ بهره انجام شده است و به اصطلاح «نقطه نقطه» سه کاهش 25 واحدی (bps) نرخ را در سال 2024 نشان داد. این امر منجر به کاهش شدید یک شبه بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شد و باعث فروش سنگین در اطراف دلار آمریکا (USD) شد که در روز پنجشنبه بدون کاهش باقی مانده و باید همچنان به تقویت قیمت بدون بازده طلا ادامه دهد. با حرکت رو به جلو، آخرین به روز رسانی سیاست پولی توسط بانک ملی سوئیس (SNB)، بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) ممکن است مقداری نوسان در بازارها ایجاد کند و انگیزه ای را پیش از داده های خرده فروشی آمریکا ایجاد کند. .

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در نزدیکی قله یک هفته‌ای تثبیت می‌شود، تمایل صعودی همچنان ادامه دارد
فدرال رزرو روز چهارشنبه تصمیم گرفت برای سومین جلسه متوالی نرخ بهره را در بالاترین حد طی 22 سال گذشته نگه دارد و در بیانیه سیاستی همراه با لحن کسل کننده تری برخورد کرد.
سیاستگذاران می‌بینند که تورم بدون رکود به هدف سالانه 2 درصد نزدیک‌تر می‌شود و نرخ صندوق‌های فدرال به اوج خود در سال 2024 به 4.6 درصد می‌رسد که کمتر از پیش‌بینی 5.1 درصدی در سپتامبر است.
داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که افزایش متوسط قیمت‌هایی که کسب‌وکارها به تامین‌کنندگان پرداخت می‌کنند در نوامبر به 0.9 درصد کاهش یافته است که نسبت به افزایش سالانه 1.2 درصدی در اکتبر کاهش یافته است.
اکنون بازارها با احتمال تقریباً 60 درصدی قیمت گذاری می کردند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در نشست ماه مارس کند و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مه 90 درصد در مقابل 80 درصد قبل از اعلام است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به کف ماه اوت رسیده است و بازدهی اوراق قرضه دو ساله خزانه داری حساس به نرخ ضعیف ترین سطح خود از ماه جولای را لمس می کند.در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.
فروش دلار آمریکا پس از FOMC حمایت بیشتری از قیمت طلا می کند، اگرچه محیط ریسک پذیر مانع از هر گونه افزایش بیشتر در آستانه سود بانک مرکزی در روز پنجشنبه است.
بانک ملی سوئیس (SNB)، بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات سیاستی خود را در اواخر امروز اعلام خواهند کرد، که ممکن است کمی نوسانات را القا کند.
معامله گران در روز پنجشنبه بیشتر از داده های خرده فروشی ماهانه آمریکا استفاده می کنند، که اجماع برآورد می کند که برای دومین ماه متوالی کاهش 0.1٪ در نوامبر نشان می دهد.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید از مرز 2040 دلار فراتر رود تا حریداران بتوانند کنترل خود را در دست بگیرند.
برخی از خریدهای متعاقب فراتر از منطقه 2040 دلاری به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی تلقی می شود. با نگه داشتن نوسانگرها در نمودار روزانه در قلمرو مثبت، قیمت طلا ممکن است به مانع بعدی در نزدیکی منطقه 2072-2073 دلار صعود کند. این شتاب می تواند بیشتر شود و به XAU/USD اجازه دهد تا سطح رند 2100 دلاری  را پس بگیرد.برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

16197 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link