1

با ادامه فشار بر دلار آمریکا، قیمت طلا به بالاترین سطح چند ماهه رسید

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/8 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در محدوده سطح 2008 تا 2010 دلار است و برای پنجمین روز متوالی به روند صعودی خود ادامه می دهد. این همچنین ششمین روز از حرکت مثبت در هفت دوره قبلی را نشان می‌دهد و کالا را رد بازه معاملاتی توکیو روز چهارشنبه  به قله هفت ماهه نزدیک می‌کند. در همین حال، چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گران‌بها به دنبال تعصب رایج در فروش دلار آمریکا (USD) که به دلیل انتظارات فدرال رزرو  ضعیف است، صعودی باقی می‌ماند.

اکنون به نظر می رسد سرمایه گذاران متقاعد شده اند که فدرال رزرو دیگر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. علاوه بر این، قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد که تقریباً 85 واحد در ثانیه کاهش انباشته نرخ بهره تا دسامبر 2024 وجود دارد که همراه با حراج شدید اوراق قرضه آمریکا در روز سه شنبه، منجر به کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود. در واقع، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به 4.274 درصد یا کف آن از اواسط سپتامبر کاهش یافت و دلار را به پایین‌ترین سطح خود از 11 آگوست رساند و تقاضا برای قیمت بدون بازده طلا را افزایش داد.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا همچنان از انتظارات فدرال رزرو و ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا حمایت می‌کند.
در بحبوحه افزایش شرط بندی ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024، دلار آمریکا به کف حد در سه ماه و نیم اخیر سقوط کرد و همچنان به افزایش قیمت طلا ادامه می دهد.
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفت که می‌تواند نقطه‌ای را ببیند که در صورت ادامه کاهش نرخ تورم در چند ماه آینده، بانک مرکزی ممکن است شروع به کاهش نرخ بهره کند.
والر افزود که او به طور فزاینده ای مطمئن است که سیاست در حال حاضر برای کند کردن اقتصاد و بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی مناسب است.
میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، دیدگاه متضادی ارائه کرد و بر این باور خود تاکید کرد که احتمالاً به دلیل پویایی های در حال تحول تورم را بالا نگه می دارد، افزایش نرخ بهره بیشتری مورد نیاز خواهد بود.
بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ وام های کلیدی خود را در محدوده هدف بین 5.25 تا 5.5 درصد در دسامبر ثابت نگه دارد، اگرچه مقامات بر لزوم هوشیاری در مورد تورم و باز نگه داشتن گزینه های خود تأکید کرده اند.
توافق آتش‌بس اسرائیل و حماس دو روز پس از انقضای اولیه آن در صبح روز سه‌شنبه تمدید شده است که می‌تواند جذابیت پناهگاه امن فلز را کمرنگ کند.
حماس حدود 50 گروگان را به عنوان بخشی از توافق اولیه آزاد کرد و انتظار می رود در ازای آزادی اسرای فلسطینی توسط اسرائیل، 20 گروگان دیگر را طی دو روز آینده آزاد کند.
معامله گران اکنون به گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی آمریکا نگاه می کنند، که انتظار می رود نشان دهد که بزرگ ترین اقتصاد جهان با سرعت سالانه 5 درصد در سه ماهه سوم در مقابل 4.9 درصد تخمین زده شده رشد کرده است.
سپس توجه بازار به شاخص اصلی قیمت PCE آمریکا معطوف خواهد شد - معیار ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه گیری روندهای تورم بلندمدت در روز پنجشنبه.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید قبل از صعود بعدی، قوی اخیر خود را به قله چند ماهه خود تثبیت کند.
از منظر فنی، شکست پایدار این هفته از سد 2008 تا 2010 دلار و افزایش متعاقب آن از دورنمای حرکتی بیشتر حمایت می‌کند. با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط کمی بیش از حد خرید را نشان می دهد و احتیاط را برای معامله گران صعودی تضمین می کند. از این رو، عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای سودهای بیشتر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم.

16041 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link