1

قیمت طلا در نزدیکی قله شش ماهه خود را تثبیت می کند

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/7 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) از محدوده 2008-2010 دلار عبور کرد و در روز دوشنبه به منطقه 2018 دلار یا بالاترین سطح از اواسط ماه می رسید. اکنون به نظر می رسد که فلز گرانبها وارد فاز تثبیت صعودی شده است و در محدوده ای درست در زیر منطقه مذکور در نوسان است که در روز سه شنبه به جلسه اروپا می رود. ارقام ملایم‌تر تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده که دو هفته پیش منتشر شد، گمانه‌زنی‌ها برای توقف چرخه انقباض پولی فدرال رزرو  را تقویت کرد. علاوه بر این، بازارها با احتمال کاهش یکسری نرخ در سال 2024 قیمت گذاری کرده اند. این به نوبه خود، دلار آمریکا (USD) را به پایین ترین حد سه هفته اخیر می کشاند و از چشم انداز افزایش روند صعودی اخیر کالا حمایت می کند. سطوح زیر 1950 دلار یا پایین ترین سطح ماهانه که در 13 نوامبر ثبت شد.

جدای از این، نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی جهانی که به نفع دارایی‌های امن سنتی است، چشم‌انداز مثبت کوتاه‌مدت قیمت طلا را تایید می‌کند. با این حال، لحن مثبت در اطراف بازارهای سهام آسیایی به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبها عمل می کند. معامله‌گران صعودی نیز تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) از آمریکا برای انگیزه‌های معنادار باشند. در همین حال، انتشار شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس و سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC می‌تواند فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدتی را در اواخر این سه‌شنبه ایجاد کند. با این وجود، به نظر می‌رسد که پس‌زمینه بنیادی کوتاه‌مدت به شدت به نفع معامله‌گران صعودی متمایل شده است.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا همچنان از طریق شرط بندی های کاهش نرخ فدرال رزرو حمایت می کند
پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو با افزایش نرخ ها تمام شده است، به قیمت بدون بازده طلا کمک می کند تا بالای سطح روانی 2000 دلار ثابت بماند.
ارقام ملایم‌تر تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده که دو هفته پیش منتشر شد، شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در سطوح فعلی نگه می‌دارد و سیاست تسهیل را در سال 2024 آغاز خواهد کرد، افزایش داد.
داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که فروش خانه‌های جدید یک‌خانواری در ایالات متحده در ماه اکتبر بیش از حد انتظار کاهش یافت، زیرا نرخ‌های وام مسکن بالاتر، مقرون به صرفه بودن را کاهش داد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح دو ماهه کاهش یافته و دلار آمریکا را به پایین ترین سطح سه ماهه می کشاند و به نفع XAU/USD است.
خطرات احتمالی رکود، حمایت بیشتری از فلز گرانبها به پناهگاه امن می دهد، اگرچه لحن مثبت در اطراف بازارهای سهام مانع از هر گونه سود بیشتر می شود.
معامله گران اکنون به شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده هیئت کنفرانس و سخنرانی های مقامات فدرال رزرو نگاه می کنند تا بعداً در طول جلسه آمریکای شمالی انگیزه ای ایجاد کنند.
در همین حال، تمرکز بازار به انتشار شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - شاخص اصلی قیمت PCE - که در روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است، باقی خواهد ماند.
تحلیل تکنیکال: خریداران قیمت طلا بالاتر از نقطه شکست مقاومتی 2008-2010 دلار هستند.
از منظر فنی، شکست یک شبه از سد افقی 2008-2010 دلار به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی تلقی شد. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و هنوز تا منطقه اشباع خرید فاصله دارند. این به نوبه خود نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت نزولی است. از این رو، حرکت بعدی به سمت آزمایش مقاومت مربوطه بعدی، در حدود منطقه 2035 دلار، به نظر یک احتمال متمایز است. این حرکت می تواند بیشتر به سمت مانع میانی 2048 دلاری در مسیر رسیدن به قله YTD، در حدود منطقه 2078 دلاری که در ماه می لمس شد، افزایش یابد.

16027 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link