1

تحلیل تکنیکال و بنیادین روز ارز دلار، ین ژاپن و یورو

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/8/6 منتشر شده است

تحلیل تکنیکال یورو دلار

از دید تحلیل تکنیکال، جفت ارز یورو به دلار بالای خط 1.18 معامله می شود و در حال بازگشت از افت شدید روز دوشنبه و صعود مجدد است. اخبار  ضد و نقیض و شانس محو شده ارائه بسته اقتصادی، شرایط معامله روی این ارز را برای کسانی که فقط از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند را سخت کرده است.

جفت ارز یورو به دلار

تمام تحلیل گران منتظر خبرهای این هفته دلار هستند. جفت ارز یورودلار خط روند صعودی که نقش خط حمایت را از هفته بازی می کرد شکست اما بالاتر از میانگین حرکتی 50 در بازه زمانی 4 ساعته است. اما با کمی دقت متوجه می شویم که قیمت حال حاضر این جفت ارز بالاتر از میانگین حرکتی 100 و 200 است. خط حمایت مهمی در 1.1785 وجود دارد که پایین ترین نقاط هفته قبل است. در ادامه خط حمایتی در محدوده 1.1760 و 1.1720 وجود دارد. در صورت بالاتر قیمت این جفت ارز باید منتظر مقاومتی در خطوط 1.1835، 1.1865 و 1.1880 باشیم. در تحلیل تکنیکال این جفت ارز، حتما سطوح و خطوط اعلام شده را مد نظر قرار دهید.

از نظر تحلیل بنیادین، این ارز درحال ضعیف شدن است چرا که سرعت رشد بیماری کرونا بالاتر رفته  و علی رغم توصیه های دولت، هیچ چیز جلودار این بیماری نیست. آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان هم اعلام کرده که ماه های سختی پیش رو است و این بیماری با سرعت بیشتری گسترش پیدا می کند.  این جفت ارز در حال نوسان کردن است به این خاطر که شرایط اقتصادی اروپا به اندازه آمریکا به هم ریخته است و قدرت کندن و بالا رفتن جفت ارز را ندارد. خبرهای کوچک و بزرگی که در راه هستند فقط ارزش ارز را تا حدی بالا و پایین می برند. امروز هم 2 شاخص مهم برای دلار آمریکا اعلام می شود که ضریب اطمینان شهروندان کشور آمریکا از توان خرید و اطمینان کارخانه داران از توان خرید کالاهای با دوام در این کشور است. اگر هر دو خبر آمار مثبتی را به جای بگذارد، می توانیم شاهد تضعیف این جفت ارز باشیم.

 

تحلیل تکنیکال دلار به ین ژاپن

جفت ارز شاهد فشار نزولی  در روز سه شنبه بود و پولبک شبانه هم از الگوی سه قله عبور کرداینده گنگ اقتصاد امریکا، خریداران را در حالت دفاعی قرار داد و فشار نزولی را حفظ کرد.نگرانی در مورد کرونا ویروس باعث شده مسائل مالی آمریکا به بن‌بست برسد و این موضوع به نفع ین ژاپن شده است. جفت ارز دلار به ین، تحت تاثیر اخبار منفی در آسیا معامله می‌شد و آخرین بار در  پایین ترین محدوده معاملات روزانه خود، یعنی در حوالی منطقه 104.75 بود.

در تحلیل تکنیکال این جفت ارز می بینیم که روند صعودی این جفت ارز از سه روز پیش شدت بیشتری گرفت و بالاتر از خط روانشناسی ۱۰۵ قرار گرفته و جایگاه خودش را تثبیت کرده است. به همین خاطر جفت ارز حالت خمودی به خود گرفته است.

انتظارات بازار از پیروزی قدرتمند دموکرات‌ها در انتخابات آینده ایالات متحده، خریداران دلار آمریکا را در حالت دفاعی قرار داد، که به نوبه خود ، به عنوان یک عامل کلیدی اعمال فشار بر جفت ارز USD / JPY تلقی شد.در همین حال ، نگرانی های روز افزون بازار در مورد تأثیر اقتصادی بالقوه ناشی از اقدامات جدید  قرنطینه برای جلوگیری از افزایش روزافزون موارد COVID-19 بر احساسات سرمایه گذاران تأثیرگذار است.این امر و عدم پیشرفت مذاکرات ایالت متحده وضعیت بازار را تضعیف کرده و از این موضوع ین ژاپن سود بیشتری برده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال، جفت ارز دلار به ین ژاپن در کف کانال روزانه صعودی قرار دارد.فعالان بازار اکنون به دنبال بسته حمایت اقتصادی ایالات متحده هستند و با انتشار اطلاعات سفارشات کالاهای با دوام ، انگیزه لازم را در معاملاتشان نشان می دهند.  

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

برای ورود به بازار فارکس مقاله زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام در فارکس

برای اینکه بتوانید خودتان به صورت کامل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام دهید حتما پکیج صفر تا صد بازار فارکس را تهیه کنید

 

16 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link