1

وارن بافت کیست و چگونه ثروتمند شد

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/30 منتشر شده است

وارن بافت کیست؟

وارن ادوارد بافت، سرمایه گذار افسانه ای ، یک کارخانه نساجی بیمار را به یک موتور مالی تبدیل کرد که به موفق ترین شرکت هلدینگ جهان تبدیل شد. بنا به گزارش فوربس، بافت که به دلیل استعداد سرمایه گذاری خود به اوراکل اوماها معروف است، ثروت شخصی بیش از 100 میلیارد دلار به دست آورده است. وارن بافت، علاوه بر اینکه یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ است، یک سرمایه‌گذار بسیار محتاط نیز هست. او همواره بر اهمیت مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های با ارزش تاکید داشته است.

 وارن بافت معتقد است که سرمایه‌گذاران در بازار فارکس باید با ریسک‌های این بازار آشنا باشند و از مدیریت ریسک استفاده کنند. او همچنین توصیه می‌کند که سرمایه‌گذاران در بازار فارکس بعد از آموزش فارکس باید به دنبال شرکت‌های با ارزش باشند و روی آنها سرمایه گذاری کنند.

سنین جوانی و تحصیل

بافت در 30 اوت 1930 در اوماها، نب، در خانواده هاوارد و لیلا بافت به دنیا آمد. او دومین فرزند از سه فرزند و تنها پسر بود. پدرش کارگزار بورس و چهار دوره نماینده کنگره آمریکا بود. هاوارد بافت دوره‌های غیر متوالی را در بلیت جمهوری‌خواهان سپری کرد، اما از دیدگاه‌های آزادی‌خواهانه حمایت کرد.

پول درآوردن علاقه اولیه وارن بود که نوشابه می فروخت. هنگامی که او 14 ساله بود، درآمد حاصل از این تلاش ها را در 40 جریب زمین سرمایه گذاری کرد، و سپس آن را برای کسب سود اجاره داد. به اصرار پدرش به دانشگاه پنسیلوانیا مراجعه کرد و در سن 16 سالگی پذیرفته شد.  بافت پس از دو سال آن دانشگاه را ترک کرد و به دانشگاه نبراسکا منتقل شد.

آشنایی با وارن بافت

پس از فارغ التحصیلی، پدرش بار دیگر او را در مورد ارزش تحصیل متقاعد کرد و او را تشویق کرد که مدرک تحصیلی خود را ادامه دهد. هاروارد بافت را رد کرد، اما دانشگاه کلمبیا او را پذیرفت. بافت زیر نظر بنجامین گراهام، پدر سرمایه گذاری ارزشی، تحصیل کرد و دوران او در کلمبیا زمینه را برای یک حرفه داستانی، البته با شروعی آهسته، فراهم کرد.

وارن بافت چگونه ثروتمند شد

زمانی که بافت در نیویورک بود، این شانس را داشت که نظریه‌های سرمایه‌گذاری را که از گراهام در کلمبیا آموخته بود، بسازد. به گفته گراهام، سرمایه‌گذاری ارزشی شامل جستجوی سهامی است که با تخفیف فوق‌العاده به ارزش دارایی‌های پایه، که او آن را «ارزش ذاتی» می‌فروشد، می‌فروشد. بافت این مفهوم را درونی کرد، اما علاقه داشت که آن را یک قدم جلوتر بردارد.در سال 1956 او به اوماها بازگشت، Buffett Associates را راه‌اندازی کرد و بعداً خانه‌ای خرید. در سال 1962 زمانی که با چارلی مانگر که اولین بار در سال 1959 با او آشنا شد، 30 ساله بود و یک میلیونر بود.  همکاری آنها در نهایت منجر به توسعه یک فلسفه سرمایه گذاری بر اساس ایده بافت مبنی بر نگاه کردن به سرمایه گذاری ارزشی به عنوان چیزی بیش از تلاش برای بیرون کشیدن چند دلار آخر از مشاغل در حال مرگ شد.

وارن بافت چگونه ثروتمند شد

در طول راه، این زوج Berkshire Hathaway (BRK.A)، یک کارخانه نساجی در حال مرگ را خریداری کردند. چیزی که به عنوان یک نمایش ارزشی کلاسیک به سبک گراهام آغاز شد، زمانی که کسب و کار نشانه هایی از حیات را نشان داد، به سرمایه گذاری طولانی مدت تبدیل شد. جریان های نقدی حاصل از کسب و کار نساجی برای تامین مالی سایر سرمایه گذاری ها استفاده شد. در نهایت، کسب و کار اصلی توسط هلدینگ های دیگر تحت الشعاع قرار گرفت. بافت در سال 1985 کسب و کار نساجی را تعطیل کرد اما به استفاده از این نام ادامه داد و در نهایت برکشایر هاتاوی را به یک شرکت هلدینگ چند میلیارد دلاری تبدیل کرد.

چگونه بافت برکشایر هاتاوی را رشد داد

زمانی که بافت برای اولین بار در سال 1962 سهام برکشایر هاتاوی را خرید، این شرکت نساجی در حال مبارزه با رقابت کم‌هزینه‌ای روبه‌رو بود که آن را تهدید می‌کرد. با توجه به قیمت پایین سهام در مقایسه با ارزش دفتری و خالص سرمایه در گردش، او در سال 1965 یک بهره کنترلی را خریداری کرد. زمانی که بافت سهام را خرید سهام حدود 8 دلار معامله می شد و در اواخر دهه 1960، زمانی که او مدیرعامل شد، به 20 دلار رسید.امروز، سهام برکشایر هاتاوی کلاس A با بیش از 550000 دلار معامله می شود.

او چطور این کار را انجام داد؟ بافت از سود شرکت نساجی برای خرید سایر شرکت ها از جمله شرکت بیمه عمر National Indemnity استفاده کرد. بافت سودمند در مورد شرکت های بیمه عمر، شناور است: سرمایه موجود پس از پرداخت حق بیمه اما قبل از پرداخت خسارت. بافت می‌تواند از این شناور برای سرمایه‌گذاری بیشتر، خرید اوراق بهادار و سایر مشاغلی که می‌توانند پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیشتر و سهام بیشتر تولید کنند، استفاده کند. او شراکت های سرمایه گذاری خود را تا سال 1969 بست و سهام برکشایر هاتاوی را به جای پول نقد عرضه کرد و شرکت های بیمه را به عنوان شرکت های تابعه کاملاً تحت چتر برکشایر خریداری کرد.

 

او آب نبات See's را در سال 1972 خرید، خریدی که جریان نقدی بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد کرد. او همچنین در امریکن اکسپرس، بانک آمریکا، کوکاکولا، و اپل و بسیاری دیگر سرمایه‌گذاری کرد و بر برندها و کسب‌وکارهای قوی با یک خندق اقتصادی مطمئن تمرکز کرد. بافت برای مدت طولانی خرید کرد و ترجیح داد سرمایه‌گذاری‌های خود را بخرد و نگه دارد، سرمایه‌گذاری‌هایی که به مرور زمان ارزش آن افزایش یافت. او شرکت‌هایی را انتخاب می‌کند که دارای مدیریت نوآورانه، متمرکز بر سهام‌دار و حاشیه سود بالا هستند، و زمانی که با تخفیف در دسترس هستند، به دنبال پایه‌های قوی می‌گردند.

ثروت و انسان دوستی

وقتی موفق ترین سرمایه گذار جهان هستید با پول خود چه می کنید؟ اگر وارن بافت هستید، آن را هدیه می دهید. بافت جهان را در ژوئن 2006 حیرت زده کرد، زمانی که اعلام کرد بخش اعظم ثروت خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که بر نگرانی‌های بهداشت جهانی، کتابخانه‌های ایالات متحده و مدارس جهانی و سایر موضوعات تمرکز دارد، می‌پردازد. این یکی از بزرگترین موسسات خیریه شفاف جهان است.

کمک های مالی بافت به صورت سهام کلاس B سهام برکشایر هاتاوی خواهد بود. کل کمک مالی او به بنیاد گیتس 10 میلیون سهم است. تا زمان مرگ بافت یا تا زمانی که بنیاد نتواند شرط هزینه‌ها را برآورده کند یا این که بیل یا ملیندا گیتس فعالانه در فعالیت‌های بنیاد مشارکت داشته باشند، با افزایش 5 درصدی ارائه می‌شود. کمک مالی بافت در سال 2006، 500000 سهم بود که ارزش آن تقریباً 1.5 میلیارد دلار بود.

به نظر می رسد در آینده مقدار پولی که بافت به اعطای خود ادامه خواهد داد، افزایش یابد. همانطور که او در سال 2006 به بی‌بی‌سی نیوز گفت: «من علاقه‌مند به ثروت سلسله‌ای نیستم، به‌ویژه زمانی که گزینه جایگزین این است که شش میلیارد نفر در زندگی دست‌هایشان بسیار فقیرتر از ما باشند و شانس بهره‌مندی از پول را داشته باشند».

بافت ثروت خود را با تکیه بر قوانین زمان‌آزموده شده سرمایه‌گذاری ارزش به دست آورده است، یعنی یافتن شرکت‌های با کیفیت بالا در ارزش‌گذاری بازار منصفانه. او سپس این سرمایه‌گذاری‌ها را برای درازمدت نگه می‌دارد، برخی به‌طور نامحدود، و همیشه به قدرت ترکیب کردن اجازه می‌دهد تا جادوی خود را عمل کند.

اگر این مقاله برای شما جذاب بوده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار فارکس هستید، می‌توانید مقاله مراحل ورود به بازار فارکس را در سایت ما مطالعه کنید.

دانلود فایل  PDF مقاله وارن بافت کیست و چگونه ثروتمند شد

 

15958 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link