1

قیمت طلا قله دو هفته ای خود را به چالش کشید

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/26 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز جمعه افزایش یافت - همچنین چهارمین روز از حرکت صعودی در پنج دوره قبلی را نشان می‌دهد - و در حال حاضر درست زیر قله دو هفته‌ای قرار دارد که روز قبل لمس شد. انتظارات مستحکم برای توقف طولانی مدت توسط فدرال رزرو  که با داده های کلان نرم تر آمریکا تقویت شده است، به عنوان یک عامل کلیدی برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند. علاوه بر این، بازارها شروع به کاهش نرخ بهره کرده اند، شاید در نیمه اول سال 2024، که منجر به کاهش اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شد و به نظر می رسد که دلار آمریکا (USD) را تضعیف می کند.بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

در واقع، شاخص دلار آمریکا  (DXY)، که دلار را در برابر سبدی از ارزها ردیابی می‌کند، در تلاش برای ثبت هر گونه بهبود معنی‌داری از کف خود از اول سپتامبر است که پس از کاهش نرخ تورم مصرف‌کننده در آمریکا در روز سه‌شنبه، ثبت شد. جدای از این، سیگنال‌های متفاوتی از مذاکرات سطح بالای آمریکا و چین حمایت بیشتری از قیمت امن طلا می‌کند و از دورنمای حرکت افزایشی در کوتاه‌مدت حمایت می‌کند. با این وجود، XAU/USD همچنان در مسیر ثبت سودهای هفتگی نزدیک به 2.5 درصدی قرار دارد و یک زنجیره باخت دو هفته‌ای را به کف خود از روز دوشنبه 18 اکتبر می‌رساند.

حرکت‌های بازار دیلی دیجست: قیمت طلا با انتظارات برای توقف طولانی‌مدت فدرال رزرو و شرط‌های کاهش نرخ حمایت می‌شود.
طلا اکنون بیش از 50 دلار از کف چند هفته ای خود بهبود یافته است، حدود 1932-1931 دلار که روز دوشنبه در پی شرط بندی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو با افزایش نرخ های بهره تمام شده است، لمس شد.
گزارش شاخص CPI آمریکا که اوایل این هفته منتشر شد، نشان داد که تورم مصرف کننده سریعتر از حد انتظار کاهش می یابد، در حالی که مطالبات بیکاری آمریکا در روز پنجشنبه به سرد شدن بازار کار اشاره کرد.در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.
شاخص CPI در ماه اکتبر بدون تغییر بود، در حالی که نرخ سالانه کمترین افزایش خود را در دو سال گذشته ثبت کرد و از 3.7 درصد در سپتامبر به شدت کاهش یافت و به 3.2 درصد رسید.
تعداد آمریکایی هایی که برای اولین بار برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند، در هفته 11 نوامبر از 218 هزار نفر قبلی  به 231 هزار نفر افزایش یافت.
علاوه بر این، انتظار می‌رود افت اخیر قیمت نفت اثر کاهش‌دهنده‌ای داشته باشد، که باید فدرال رزرو را به هدف ۲ درصدی خود نزدیک‌تر کند و به آن اجازه دهد موضع انقباضی خود را نرم‌تر کند.
تعداد زیادی از مقامات بانفوذ فدرال رزرو در این هفته پیشرفت در مهار تورم را تأیید کردند و این ایده را تقویت کردند که کمپین تشدید سیاست ممکن است به زودی به پایان برسد.
به نظر می رسد معامله گران اکنون متقاعد شده اند که نرخ بهره در آمریکا بالاتر نخواهد رفت. علاوه بر این، ابزار FedWatch گروه CME نشان می دهد که احتمال افزایش اولین کاهش نرخ تا مارس 2024 وجود دارد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا در روز پنجشنبه به کف دو ماه اخیر رسید و همچنان به تضعیف دلار آمریکا ادامه می‌دهد و از قیمت طلا حمایت می‌کند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی وی، برای بازگشایی کانال های نظامی به توافق رسیدند که باعث بهبود روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد.
ساعاتی پس از اجلاس، بایدن شی جینپینگ را "دیکتاتور" خواند که ممکن است مقامات چینی را آزار دهد.
معامله‌گران اکنون به داده‌های بازار مسکن آمریکا و سخنرانی برنامه‌ریزی‌شده آستان گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو برای فرصت‌های کوتاه‌مدت در آخرین روز معاملاتی هفته نگاه می‌کنند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا می تواند از مرز 2000 دلار عبور کند و قله چند ماهه را دوباره آزمایش کند.
از منظر فنی، حرکت پایدار و پذیرش بالاتر از سطح 1980 دلار ممکن است زمینه را برای دستاوردهای بیشتر فراهم کند. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و هنوز تا منطقه اشباع خرید فاصله دارند. این به نوبه خود نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است و از چشم انداز حرکت به سمت بازپس گیری سطح روانشناختی 2000 دلار پشتیبانی می کند. این حرکت می تواند به سمت اوج چند ماهه، در حدود 2009 تا 2010 دلار افزایش یابد، که اگر قاطعانه پاک شود، به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی تلقی می شود.اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

15929 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link