1

قیمت طلا فاقد جهت گیری ثابت در روز است

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/19 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه بهبودی ملایمی را ثبت کرد و یک زنجیره باخت سه روزه را به کف خود از 18 اکتبر، در حدود منطقه 1,944 دلار رساند، هرچند که هیچ خرید بعدی ندارد. فلز گرانبها کمی بالاتر از سطح 1.955 دلار معامله می شود و به نظر می رسد بدترین هفته خود را در بیش از یک ماه گذشته در پی بهبود اخیر دلار آمریکا (USD) ازکف 20 سپتامبر که در روز دوشنبه ثبت شد، به ثبت برساند.

گروهی از اعضای بانفوذ FOMC در این هفته به همراه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو  در روز پنجشنبه، لحن انقباضی تری داشتند و بر لزوم افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم سرسختانه تاکید کردند. این به بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت امریکا اجازه می‌دهد تا ازکف میزان خود در بیش از یک ماه گذشته که روز قبل لمس کرده بود، فاصله بگیرد و همچنان به حمایت از دلار ادامه دهد، که به نوبه خود به عنوان یک باد مخالف برای طلای بدون بازده عمل می‌کند. قیمت

جدای از این، کاهش تقاضای پناهگاه امن، در میان کاهش نگرانی ها در مورد درگیری اسرائیل و حماس، عامل دیگری است که XAU/USD را تضعیف می کند. با این حال، نگرانی ها در مورد بدتر شدن شرایط اقتصادی در چین می تواند به کاهش نزولی قیمت طلا کمک کند. با حرکت رو به جلو، انتشار شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان آمریکا ممکن است بر پویایی قیمت دلار در اواخر جلسه آمریکای شمالی تأثیر بگذارد و فرصت های معاملاتی کوتاه مدت ایجاد کند.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا به دلیل اظهارات انقباضی اخیر مقامات فدرال رزرو تضعیف شده است
قیمت طلا در روز پنج‌شنبه بهبودی ملایمی را ثبت کرد و یک زنجیره باخت سه روزه را به کف 18 اکتبر رساند، هرچند که هیچ خرید بعدی ندارد.
مقامات فدرال رزرو، از جمله رئیس جروم پاول، از حمایت بیشتر سیاست های سختگیرانه برای مهار تورم و افزایش سقف برای فلز زرد غیر بازده حمایت کردند.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، خاطرنشان کردند که موضع سیاست پولی فعلی احتمالاً به اندازه کافی محدود کننده است.
پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز پنجشنبه گفت که نرخ بهره باید برای مدت بیشتری بالاتر بماند و مبارزه با تورم هنوز پایان نیافته است.
کاتلین اونیل پیس، رئیس موقت فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که برای رد افزایش بیشتر نرخ بهره و اعلام پیروزی بر تورم خیلی زود است.
پاول گفت که سیاست گذاران هنوز مطمئن نیستند که نرخ ها به اندازه کافی بالا هستند که تورم را به هدف 2 درصد برساند و فدرال رزرو در افزایش مجدد نرخ ها تردیدی نخواهد داشت.
کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که اسرائیل هر روز وقفه های چهار ساعته را در عملیات غزه اجرا می کند تا مردم بتوانند از دو کریدور بشردوستانه از مخاصمات فرار کنند.
مشکلات اقتصادی چین همچنان احساسات بازار را تحت الشعاع قرار می دهد و باید از فلز گرانبها به عنوان پناهگاه مطمئن حمایت کند زیرا معامله گران به شاخص احساسات مصرف کننده ایالات متحده نگاه می کنند.
 قیمت طلا به احتمال زیاد فروشندگان تازه وارد را جذب می کند و در نزدیکی سطح 1970 دلار محدود می شود.
از منظر فنی، هر حرکت بعدی احتمالاً باسطح مقاومت در نزدیکی سطح 1970 دلار مواجه خواهد شد، که در صورت پاک شدن ممکن است باعث افزایش کوتاه مدت شود. سپس قیمت طلا ممکن است به دنبال عبور از یک مانع میانی در نزدیکی منطقه 1980 دلاری باشد و منطقه عرضه 1990-1992 دلار را آزمایش کند. به دنبال آن علامت روانی 2000 دلاری قرار می گیرد که بالاتر از آن، XAU/USD می تواند به بالاترین سطح چند ماهه خود بازگردد، در حدود 2009-2010 دلار که در اکتبر لمس شد.

15867 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link