1

قیمت طلا به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی در نزدیکی قله سه ماهه است.

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/7/28 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه به قله خود در سه ماه اخیر رسید و با توجه به نگرانی‌ها در مورد تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به‌خوبی توسط پرواز جهانی به سمت ایمنی حمایت می‌شود. جدای از این، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو  برای دومین بار متوالی در ماه نوامبر نرخ های بهره را بدون تغییر نگه می دارد، عامل دیگری است که فلز زرد غیر بازده را برای چهارمین روز متوالی بالاتر می برد. این همچنین پنجمین روز از حرکت مثبت در پنج دوره قبلی را نشان می دهد و به نظر می رسد تحت تاثیر افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا قرار نگیرد.

شرط بندی برای یک حرکت دیگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال جاری، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را به آستانه 5 درصد نزدیک می کند، یا قله 16 ساله جدیدی را که در روز پنجشنبه لمس می شود. در عین حال، سیاست های انقباضی به احیای شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می کند. این، همراه با اندیکاتول (RSI) در نمودارهای ساعتی، قبل از قرار دادن شرط‌بندی‌های صعودی جدید روی کالای دلار آمریکا و موقعیت‌یابی برای یک حرکت مثبت بیشتر، احتیاط را ایجاب می‌کند. با این وجود، این فلز برای دومین هفته متوالی در مسیر ثبت رشدهای قوی قرار دارد.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا از جریان های صعودی در میان تنش های خاورمیانه سود می برد
نگرانی‌ها از سرایت جنگ اسرائیل و حماس به دیگر کشورهای خاورمیانه و تأثیر بر اقتصاد جهانی همچنان به نفع قیمت طلا است.
اسرائیل روز پنجشنبه با حملات هوایی نوار غزه را مورد حمله قرار داد و به نظر می رسد که به تهاجم گسترده ای به منطقه تحت کنترل حماس نزدیک می شود.
ارتش اسرائیل نیروها و تجهیزات خود را در نزدیکی مرز غزه جمع آوری کرد، در حالی که موشک های اسرائیل به اهدافی در لبنان و سوریه نیز حمله کردند.
مصر نیز مستقیماً تحت تأثیر تشدید درگیری ها قرار گرفته است و اسرائیل بارها گذرگاه مرزی رفح را بین مصر و غزه بمباران می کند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره با توجه به انعطاف پذیری اقتصادی و تنگنای بازار کار می تواند تضمین شود.
بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا در روز پنجشنبه به قله خود در 16 سال اخیر رسید و به دلار آمریکا در جذب برخی خریدهای نزولی در روز جمعه کمک کرد.
افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا، قدرت متوسط دلار، همراه با شرایط خرید بیش از حد در نمودارهای ساعتی، ممکن است مانع از هر گونه افزایش بیشتر برای XAU/USD شود.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا احتمالا قبل از بازپس گیری مارک روانی 2000 دلار تثبیت می شود.
 وقفه این هفته بالاتر ازسطح میانگین متحرک ساده 200 روزه و حرکت متعاقب آن فراتر از منطقه عرضه 1947-1948 دلار به نفع معامله گران صعودی است. با این اوصاف، اندیکاتور (RSI) در نمودارهای ساعتی شرایط خرید بیش از حد را چشمک می زند و احتیاط را در انتظار تثبیت کوتاه مدت قبل از مرحله بعدی می کند. با این وجود، به نظر می رسد که قیمت طلا آماده است تا از نوسان ماه جولای، در حدود منطقه 1987$، فراتر رفته و برای اولین بار از ماه می، رکورد روانی 2000 دلار را فتح کند.

15665 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link