1

نحوه استفاده از پیوت پوینت ها برای سنجش تمایلات بازار

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/9 منتشر شده است

یکی دیگر از روش‌های بهره‌گیری از پیوت پوینت در استراتژی معاملاتی فارکس، استفاده از آنها برای اندازه‌گیری تمایلات بازار می‌باشد.شما در بدو ورود به فارکس با چالش های زیادی روبرو می شوید که یکی از این چالش ها آموزش درست است.

به این معنی که می‌توانید بگویید آیا معامله‌گران به خرید جفت ارز تمایل بیشتر دارند یا به فروش آن. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مراقب پیوت پوینت باشید. می‌توانید آن را به عنوان خط 50 یاردی زمین فوتبال آمریکایی در نظر بگیرید. بسته به اینکه توپ (در این مورد، قیمت) در کدام سمت زمین باشد، می‌توانید بگویید که آیا خریداران غالب هستند یا فروشندگان.

اگر قیمت از پیوت پوینت عبور کرده و به بالا برود، نشانه این است که معامله‌گران در حال خرید بوده و موجب روند صعودی جفت ارز شده‌اند و شما باید شروع به خرید جفت ارز کنید. در اینجا مثالی می‌آوریم که نشان می‌دهد وقتی قیمت بالای پیوت پوینت باقی مانده چه اتفاقی روی داده است.

پیوت پوینت

آموزش پیوت پوینت و گپ

در این مثال، می‌بینیم که جفت ارز EUR/USD با یک فاصله (گپ) بالای پیوت پوینت باز شده است. سپس قیمت بالا و بالاتر رفته و همه سطوح مقاومت را شکسته و از آنها عبور کرده است.

حال اگر قیمت از پیوت پوینت به سمت پایین عبور کند، در این صورت باید شروع به فروش جفت ارز نمایید. قرار گرفتن قیمت زیر پیوت پوینت نشانه این خواهد بود که تمایلات نزولی وجود دارد و فروشندگان می‌توانند در ساعات معاملاتی روز غالب باشند. البته که اخبار و تحلیل فاندامنتال هم در روند حرکت بازار بی تاثیر نیستند و شما باید به صورت روزانه از تقویم اقتصادی فارکس استفاده کنید.

بیایید نگاهی به نمودار GBP/USD بیاندازیم.

آموزش پیوت پوینت

 

در نمودار بالا می‌بینیم که قیمت، پیوت پوینت را که به عنوان یک سطح مقاومت عمل کرده، آزموده است. نکته دیگری که می‌دانید این است که جفت ارز به طور مداوم به کاهش ادامه داده است. اگر این نشانه را دریافت کرده بودید که قیمت زیر پیوت پوینت مانده است و جفت ارز را فروخته بودید، پول هنگفتی به دست می‌آوردید. در اینجا جفت ارز GBP/USD تقریبا 300 پیپ تنزل کرده است!

مسلما همیشه به این شکل عمل نمی‌کند. زمان‌هایی هست که فکر می‌کنید معامله‌گران فارکس در حال فروش جفت ارز هستند اما ناگهان حرکت جفت ارز معکوس شده و شروع به افزایش می‌کند!

آموزش پیوت پوینت

 

در این مثال، اگر می‌دیدید که قیمت به زیر پیوت پوینت کاهش یافته و می‌فروختید، روز بدی را تجربه می‌کردید. بعدا در طی ساعات معاملاتی اروپا، جفت ارز EUR/USD به سمت بالا حرکت کرده و سرانجام از پیوت پوینت عبور کرده است. جفت ارز بالای پیوت پوینت باقی مانده که نشان می‌دهد خریداران چگونه کنترل بازار را در دست گرفته بوده‌اند.

نکته‌ای که در اینجا می‌آموزید این است که معامله‌گران بی‌ثبات هستند!

احساس معامله‌گران در مورد یک ارز ممکن است روز به روز یا از بازاری تا بازار دیگر به طور چشمگیری تغییر کند. به همین دلیل است که وقتی قیمت بالای پیوت پوینت است نمی‌توانید به سادگی بخرید یا زمانی که زیر آن است بفروشید.

در عوض، اگر شما استفاده از تحلیل پیوت پوینت به این شیوه را انتخاب کرده باشید، بایستی آن را با اندیکاتورهای دیگر ترکیب کنید تا بتوانید بوسیله آن تمایلات کلی بازار را تشخیص دهید.اگر دوست دارید تا از ترکیب اندیکاتورها و پیوت پوینت ها استفاده کنید حتما از دوره آموزش فارکس بورسا استفاده کنید.

اموزش فارکس

1565 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link