1

EUR/USD خود را بالای سطح 1.0500 تثبیت می کند

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/7/10 منتشر شده است

جفت ارز یورو/دلار آمریکا هفته جدید را با روند نزولی آغاز می‌کند و در بازه معاملاتی توکیو روز دوشنبه در محدوده 1.0500 در حال نوسان می باشد. 

سنتیمنت ریسک جهانی در واکنش به شاخص PMI های رسمی چین کمی بهتر از حد انتظار و تصویب لایحه توقف بودجه دولت آمریکا در آخر هفته افزایش خوبی پیدا می کند. حال و هوای خوش‌بینانه بازار هر گونه صعودی معنی‌دار را برای دلار آمریکا (USD) حفظ می‌کند و تا حدودی از جفت ارز یورو/دلار حمایت می‌کند. با این حال، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه حرکت بعدی بانک مرکزی اروپا (ECB) احتمالاً کاهش نرخ بهره است، همچنان به عنوان یک باد مخالف برای جفت ارز  عمل می کند.در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

نشانه‌های آغاز پایان تورم بالا در منطقه یورو، همراه با گمانه‌زنی‌ها در مورد انقباض احتمالی تولید ناخالص داخلی در نیمه دوم سال، به شرط‌بندی‌ها دامن می‌زند که افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا ممکن است در حال حاضر از روی میز حذف شود. این انتظارات توسط آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده منطقه یورو که در روز جمعه منتشر شد، تأیید شد، که نشان داد شاخص اصلی که دسته‌های بی‌ثبات مواد غذایی را حذف می‌کند، در سپتامبر از 5.3% قبلی به 4.5 % کاهش یافت.

از سوی دیگر، داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) در تغییر دیدگاه بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو  به سیاست‌های پولی خود ادامه می‌دهد، تغییر چندانی نمی‌دهد. این امر به تقویت شاخص دلار ادامه می دهد وخریداران را از ریسک پذیری در اطراف جفت ارز EUR/USD باز می دارد. در واقع، شاخص قیمت PCE آمریکا مطابق با برآوردهای اجماع، 3.4٪ در ماه قبل افزایش یافت.

با این حال، شاخص قیمت سالانه Core PCE - سنج ترجیحی فدرال رزرو برای تورم - از 4.3٪ (تجدید نظر شده از 4.2٪) افزایش ثبت شده در جولای به 3.9٪ در طول ماه گزارش شده کاهش یافت. در همین حال، افزایش شاخص هزینه های مصرف کننده، همراه با افزایش قیمت بنزین، نشان دهنده افزایش قیمت ها در آینده است. این تضمین می کند که بانک مرکزی آمریکا به سیاست های انقباضی خود پایبند خواهد بود و نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه می دارد، که همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند و به نفع  شاخص دلار آمریکا است.

از این رو، عاقلانه است که قبل از تعیین موقعیت برای افزایش جهش متوسط جفت ارز EUR/USD از زیر سطح 1.0500 یا کف چند ماهه هفته گذشته، منتظر خریدهای بعدی قوی باشیم. معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از ارائه داده های کلان مهم آمریکا که در ابتدای ماه جدید برنامه ریزی شده است، در حاشیه منتظر بمانند. یک هفته نسبتاً شلوغ با انتشار شاخص PMI  شاخص تولید ISM آمریکا آغاز می شود، که همراه با سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بر پویایی قیمت دلار در اواخر بازه معاملاتی نیویورک تأثیر می گذارد و انگیزه ای برای این جفت ارز ایجاد می کند.برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

15480 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link