1

🤑 نحوه استفاده از پیوت پوینت ها برای انتخاب نقاط خروج قیمت

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/8 منتشر شده است

درست مانند سطوح حمایت و مقاومت معمولی، سطوح پیوت پوینت نیز برای همیشه نگه داشته نمی‌شوند. این نکته یکی از نکات کاربردی در آموزش فارکس است

استفاده از پیوت پوینت برای معاملات بازه عمل خواهد کرد اما این امر همیشگی نیست. برای آن زمان‌هایی که این سطوح نمی‌توانند حفظ شوند، باید ابزارهایی در جعبه ابزار فارکس خود داشته باشید تا از شرایط بهره ببرید!

همانگونه که قبلا به شما نشان دادیم، دو روش اصلی برای معامله بر اساس خروج قیمت‌ها وجود دارد: روش تهاجمی و روش بی‌خطر.

هر دو روش به خوبی کار خواهند کرد. اما همیشه به خاطر داشته باشید که اگر روش بی‌خطر را انتخاب کنید که به معنی منتظر ماندن برای بازآزمایی سطح حمایت یا مقاومت است، ممکن است حرکت اولیه را نبینید.

 

استفاده از پیوت پوینت برای معامله بر اساس خروج قیمت‌های بالقوه

بگذارید نگاهی به یک نمودار بیاندازیم تا معاملات بر اساس خروج قیمت‌های بالقوه را با استفاده از پیوت پوینت مشاهده کنیم. در زیر نمودار 15 دقیقه‌ای جفت ارز EUR/USD را داریم.

آموزش پیوت پوینت

 

در اینجا می‌بینیم که جفت ارز EUR/USD در طول روز یک افزایش قیمت قوی داشته است. می‌بینیم که این جفت ارز با یک فاصله (گپ) بالای پیوت پوینت باز شده است. سپس قیمت پیش از اینکه تا حدودی در R1 متوقف شود، یک حرکت صعودی قوی انجام داده است. سرانجام سطح مقاومت شکسته شده و جفت ارز به میزان 50 پیپ جهش کرده است!

اگر از روش تهاجمی استفاده کرده بودید، حرکت اول را کشف می‌کردید و مانند اینکه برنده جام جهانی شده باشید، می‌توانستید جشن بگیرید.

از سوی دیگر، اگر از روش بی‌خطر استفاده کرده بودید و منتظر یک بازآزمایی می‌ماندید، احتمالا چندان خرسند نمی‌شدید. زیرا قیمت پس از شکستن R1 بازآزمایی انجام نداد. در حقیقت، برای هر دوی R1 و R2 اتفاق یکسانی افتاد!

توجه کنید که چگونه خریداران EUR/USD تلاش کردند که به R3 نیز دست یابند.

با این حال، اگر از روش تهاجمی استفاده کرده بودید، دچار یک خروج قیمت گمراه‌کننده می‌شدید زیرا قیمت نتوانست شکست اولیه را حفظ نماید. اگر دستور حد ضرر شما خیلی نزدیک می‌بود، در این صورت با سطح خروج مواجه می‌شدید.

هر چند بعدتر خواهید دید که قیمت بالاخره سطح مقاومت را شکسته و از آن عبور کرده است. توجه کنید که چگونه در آنجا یک بازآزمایی خط مقاومت شکسته شده نیز وجود داشته است.

همچنین مشاهده کنید که چگونه بعدا در طی روز حرکت جفت ارز برعکس شده و به زیر R3 رفته است. در آنجا فرصتی برای معامله فروش در محل بازآزمایی سطح مقاومتی که تبدیل به سطح حمایت شده و دوباره تبدیل به سطح مقاومت شده (اگر لازم است این عبارت را دوباره بخوانید!) وجود دارد.

به خاطر داشته باشید هنگامی که سطوح حمایت شکسته می‌شوند، تبدیل به سطوح مقاومت می‌شوند.

این مفهوم "واژگونی نقش" در مورد سطوح مقاومت شکسته شده که تبدیل به سطوح حمایت می‌شوند نیز صادق است. این‌ها فرصت‌های خوبی برای استفاده از روش بی‌خطر خواهند بود.

کجا حد ضررها را قرار داده و اهداف را با خروج قیمت‌ها انتخاب کنید؟

یکی از سختی‌های معامله بر اساس خروج قیمت‌ها، انتخاب نقطه‌ای برای قرار دادن دستور حد ضرر است. بر خلاف معاملات بازه که منتظر شکست سطوح حمایت و مقاومت پیوت پوینت هستید، در اینجا شما به دنبال حرکات سریع و قوی هستید.

وقتی یک سطح می‌شکند، از لحاظ تئوری، آن سطح احتمالا به "سطح حمایت تبدیل به سطح  مقاومت شده" یا "سطح مقاومت تبدیل به سطح حمایت شده" بدل می‌شود. دوباره تکرار می‌کنیم که به این امر واژگونی نقش گفته می‌شود... چرا که نقش‌ها وارونه شده‌اند.

اگر وارد معامله خرید شده بودید و قیمت R1 را می‌شکست، می‌توانستید حد ضرر خود را درست زیر R1 قرار دهید.

بگذارید بار دیگر به نمودار جفت ارز EUR/USD برگردیم تا ببینیم کجا می‌توانستید دستورهای حد ضرر خود را قرار دهید.

برای تنظیم اهداف نیز معمولا سطح بعدی حمایت یا مقاومت نقطه محوری را برای قرار دادن دستور حد سود خود انتخاب خواهید کرد. خیلی بعید است که قیمت همه سطوح نقطه محوری را بشکند مگر اینکه یک رویداد بزرگ اقتصادی اتفاق بیافتد یا یک خبر غافلگیرکننده منتشر شود.

بگذارید به نمودار جفت ارز EUR/USD برگردیم تا ببینیم دستورهای حد ضرر و حد سود را بر اساس پیوت پوینت کجا قرار خواهید داد.

آموزش پیوت پوینت - بورسا

 

در این مثال، وقتی که دیدید قیمت R1 را شکسته، باید دستور حد ضرر خود را درست زیر R1 قرار داده باشید. اگر معتقد بودید که قیمت به افزایش ادامه خواهد داد، می‌توانستید پوزیشن را حفظ کرده و دستور حد ضرر را به صورت دستی حرکت می‌دادید تا ببینید آیا حرکت قیمت ادامه خواهد یافت یا خیر. باید به دقت نگاه کرده و به تبع آن دستور حد ضرر را تنظیم می‌نمودید. در مورد این موضوع در درس‌های بعد مطالبی را خواهید آموخت.

از هر روش یا اندیکاتوری که استفاده می‌کنید، باید مراقب خطرات معاملات بر اساس خروج قیمت باشید.

اول از همه، شما هیچ ایده‌ای در مورد اینکه آیا حرکت قیمت ادامه خواهد یافت یا خیر ندارید. ممکن است فکر کنید که قیمت به افزایش ادامه خواهد داد اما در عوض با یک سقف یا کف مواجه شوید که به معنی آن است که دچار خروج قیمت گمراه‌کننده شده‌اید! برای همین است که تاکید می کنم از پیوت پوینت ها غافل نشوید.

دوم، مطمئن نخواهید بود که آیا خروج قیمت واقعی است یا صرفا حرکت‌های ناگهانی ناشی از انتشار اخبار مهم است. جهش‌های قیمت در طی رویدادهای خبری یک اتفاق معمول است بنابراین مطمئن شوید که در جریان اخبار فوری قرار داشته و از تقویم اقتصادی فارکس برای روز یا هفته آگاه باشید.

در آخر، درست مانند معاملات بازه، بهترین کار این است که از دیگر سطوح حمایت و مقاومت کلیدی نیز استفاده کنید. ممکن است در این فکر باشید که R1 در حال شکسته شدن است اما به سطح مقاومتی قوی درست پس از R1 توجهی نداشته باشید. ممکن است قیمت از R1 عبور کند، سطح مقاومت را بیازماید و دوباره به پایین برگردد.

شما باید از دانش خود در رابطه با سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای شمعی و اندیکاتورهای اندازه حرکت استفاده کنید تا بتوانید نشانه‌های قوی‌تر از اینکه آیا خروج قیمت واقعی است یا خیر به دست آورید.

اگر هنوز ثبت نام در فارکس را کامل نکرده اید روی لینک زیر کلیک کنید

ثبت نام فارکس

1548 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link