1

تفاوت بین ترید و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1402/7/8 منتشر شده است

تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بسیاری از افراد به دنبال تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستند.در این مقاله قصد داریم به این موضوع بردازیم که تفاوت تریدر ارز دیجیتال با سرمایه گذاری ارز دیجیتال در چیست. معامله در بازار ارز دیجیتال، درست مانند معاملات سایر دارایی‌های مالی سنتی، شامل پیش‌بینی تغییرات قیمت و تجزیه و تحلیل آینده دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و غیره است. معامله گران به صورت کلی با استفاده از اخبار بازار و تحلیل تکنیکال سعی در پیدا کردن بهترین نقاط ورود و خروج هستند. برخی از استراتژی‌های معامله در بازار کریپتو که معامله‌گران کریپتو از آنها استفاده می‌کنند در زیر ذکر شده‌اند. با شناخت استراتژی ها و سبک های تریدر ارز دیجیتال یا سرمایه گذار ارز دیجیتال شما به راحتی می توانید مسیر خود را انتخاب کنید.

آربیتراژ: آربیتراژ یک استراتژی معاملاتی است که از تفاوت قیمت یک دارایی در صرافی های مختلف بهره برداری می کند. معامله‌گران با خرید و فروش سریع دارایی‌ها بین صرافی‌ها، می‌توانند از اختلاف قیمت‌های کوچک برای سودهای سریع استفاده کنند.

معاملات روزانه: معامله گران روزانه دائماً بازار را برای نوسانات قیمت میان روزی اسکن می کنند تا سود روزانه را قفل کنند و معاملات خود را قبل از تاریک شدن هوا ببندند. هر معامله می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد

سوئینگ ترید: معامله‌گران که از این استراتژی استفاده می کنند از نوسانات سریع قیمت دارایی‌های کریپتو سود می‌برند، که یک معامله معمولاً از یک روز تا چند هفته طول می‌کشد. معامله گران Swing از تحلیل تکنیکال برای شناسایی حرکات جهت دار قابل توجه در قیمت کریپتو در این مدت کوتاه استفاده می کنند.

پوزیشن تریدینگ: پوزیشن تریدینگ شکلی از معاملات است که تمایل به روند معکوس نیز دارد. این استراتژی شبیه به استراتژی سوئینگ است، اما شامل مطالعه کامل روندها و الگوهای بلندمدت بوده و معمولاً از چند ماه تا چند سال طول می کشد.

اسکلپینگ: اسکلپینگ یک استراتژی معاملاتی با فرکانس بالا است که شامل انجام معاملات متعدد در مدت زمان کوتاه برای ثبت تغییرات کوچک قیمت است. اسکلپرها بیشترین فعالیت را از نظر تعداد معامله در بازار دارند،و معاملاتشان در برخی موارد چند دقیقه یا حتی چند ثانیه طول می کشد تا سود را بدون متحمل شدن ریسک قابل توجهی به دست آورند.

مزیت اصلی معامله در بازار کریپتو پتانسیل کسب سود سریع با بهره گیری از تغییرات کوتاه مدت قیمت و روند بازار است. برخی از معامله گران کریپتو نیز دارایی هایی مانند بیت کوین را به عنوان ذخیره امن ثروت به حساب می آورند دارایی های رمزنگاری به گونه ای طراحی شده اند که مستقل از نهادهای مرکزی عمل کنند. هیچ محدودیتی در تراکنش ارزهای دیجیتال وجود ندارد و کارمزد جابجایی آن بسیار کمتر و سرعت تراکنش آن بسیار بالاست. ما در آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد به صورت کامل راجع به تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال صحبت کرده ایم. 

 

تفاوت تریدر ارز دیجیتال با سرمایه گذار ارز دیجیتال

بنابراین هر کسی با اتصال به اینترنت و دستگاه تلفن همراه یا رایانه می تواند یک کیف پول رمزنگاری ایجاد کند و تجارت را شروع کند.

 

از سوی دیگر، معامله روی دارایی‌های کریپتو به دلیل نوسانات زیاد، خطرات قابل توجهی را به دنبال دارد، به این معنی که قیمت‌ها می‌توانند به‌طور چشمگیری بالا و پایین شوند. اگر معامله‌گران محتاط نباشند و بر معامله های خود نظارت نداشته باشند، احتمال ضرر کردنشان بسیار زیاد است. افراد مبتدی با کسب تجربه می توانند معامله کردن در این بازار را با مقادیر کم شروع کنند، مهم است که توجه داشته باشیم که ریسک های مرتبط با تجارت کریپتو بسیار بیشتر از ریسک های مرتبط با سایر اشکال سرمایه گذاری است، به این معنی که معاملات پر ریسک ممکن است بهترین نباشد. روش سرمایه گذاری برای همه

تفاوت تریدر ارز دیجیتال با سرمایه گذار ارز دیجیتال

معامله گری چه تفاوتی با سرمایه گذاری دارد؟

برای درک تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید توضیح داده شود که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، که به‌عنوان «هدلینگ» نیز شناخته می‌شود، مشتق‌شده از «حفظ» و «خرید و نگه داری»، تعهدی طولانی‌مدت نسبت به معامله در بازار کریپتو است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران کریپتو کمتر نگران نوسانات کوتاه‌مدت بازار هستند و بیشتر نگران اصول اولیه دارایی‌های کریپتویی هستند که خریداری می‌کنند. چند روش سرمایه گذاری پذیرفته شده در زیر ذکر شده است. شما برای نگهداری ارز های دیجیتال به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید که در شبکه بلاک چین باشد.

هودل: همانطور که قبلاً گفته شد، هولینگ در درجه اول به خرید دارایی های رمزنگاری و نگهداری آنها به طور نامحدود مربوط می شود. اصل اساسی این است که قیمت کریپتو در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

میانگین هزینه به دلار: این استراتژی شامل سرمایه‌گذارانی می‌شود که بدون توجه به نوسانات بازار، دارایی‌های کریپتو را در مقادیر کم در فواصل زمانی منظم خریداری می‌کنند. این رویکرد، در تئوری، به میانگین قیمت‌ها در طول زمان کمک می‌کند و تأثیر نوسانات را بر سبد سرمایه‌گذاری کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش: این مستلزم یافتن دارایی‌های ارز دیجیتالی است که ارزش زیادی دارند ولی در ارزش گذاری کنونی قیمتشان بسیار پایین تر از ارزش فعلی اش است و پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های شاخص: صندوق‌های شاخص کریپتو برای ارائه سرمایه‌گذاران به مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتالی طراحی شده‌اند. ساختار آنها مشابه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و صندوق‌های متقابل است و دارایی‌های مختلف را در اختیار دارند.

معامله گری چه تفاوتی با سرمایه گذاری دارد؟

مهمترین تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال امکان افزایش سرمایه در طول زمان است. علیرغم نوسانات قیمت و احساسات بازار، داده های تاریخی نشان می دهد که با توجه به رشد سریع بازار کریپتو در دهه گذشته، سرمایه گذار بلندمدت بودن به طور بالقوه می تواند به نفع آن باشد.

تریدر ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در کریپتو نیز خطرات کمتری نسبت به معامله در این حوزه دارد زیرا به تعهد طولانی مدت نیاز دارد. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو به دلیل نوسانات بالای آن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری پولی که به سختی به دست آورده‌اند، باید مطمئن شوند که اصول ارزهای دیجیتال و ریسک‌های آن را درک می‌کنند.

به صورت کلی در تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید گفت، سرمایه گذاران دارایی های رمزنگاری شده را می خرند زیرا معتقدند قیمت در طول زمان افزایش می یابد. از سوی دیگر، معامله گران با نگه داشتن کوین های خود برای مدت کوتاهی از نوسانات بازار سود می برند. تفاوتی ندارد که شما قصد سرمایه گذاری یا معامله کردن در بازار ارز دیجیتال را دارید، در هر دو مورد باید مدیریت سرمایه را رعایت کنید. امیدوارم که تفاوت تریدر ارز دیجیتال با سرمایه گذار ارز دیجیتال برای شما واضح بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید به صورت کامنت از ما بپرسید.

دانلود فایل PDF مقاله تفاوت بین ترید و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

15479 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link