1

دلار/ ین به قله 11 ماهه خود در محدوده 148.90 رسید

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/7/4 منتشر شده است

 جفت ارز USD/JPY در بازه معاملاتی توکیو روز سه شنبه در نزدیکی 148.90 در حال رنج زدن می باشد.  شاخص دلار آمریکا (USD) همچنان به تقویت خود ادامه می دهد

شاخص دلار آمریکا (DXY) بالاتر از 106.00 معامله می شود که قله نوامبر را نشان می دهد. این افزایش در دلار آمریکا با بازدهی خوش‌بینانه خزانه‌داری آمریکا حمایت می‌شود. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به 4.56 % رسیده است، سطحی است که از اکتبر 2007 مشاهده نشده است.


انتظار تداوم نرخ های بهره بالا برای یک دوره طولانی به دلیل انعطاف پذیری اقتصاد آمریکا است. علاوه بر این، فدرال رزرو آمریکا در صورت لزوم، افزایش بیشتر نرخ بهره را نشان داد و شاخص دلار را تقویت کرد.

علاوه بر این، نگرانی‌هایی در مورد پیامدهای بالقوه تعطیلی دولت فدرال وجود دارد و هم جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و هم یک مشاور ارشد درباره مشکلات گسترده‌ای که می‌تواند ایجاد کند، از جمله از دست دادن مزایای غذایی برای نزدیک به 7 میلیون زن کم‌درآمد هشدار داده‌اند. 

در حالی که توافق قبلی بین پرزیدنت بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان بر سر میزان هزینه های دولت وجود داشت، مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان ممکن است به دنبال تصویب کاهش قابل توجه بودجه باشد که نیاز به تصویب سنا تحت کنترل دموکرات ها دارد.

این کاهش های پیشنهادی نیاز به تایید سنای تحت کنترل دموکرات ها دارد که انتظار می رود آنها را رد کند. اگر هر دو مجلس نتوانند در مورد هزینه های دولت به توافق برسند، ممکن است تا یکشنبه آینده به تعطیلی جزئی دولت منجر شود.

سرمایه گذاران احتمالاً اطلاعات کلیدی منتشر شده را در اواخر هفته مشاهده خواهند کرد، از جمله شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا،شاخص سفارشات کالاهای بادوام،شاخص ادعاهای اولیه بیکاری، و شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی (PCE) که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است.در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

این مجموعه داده ها بینش های مهمی را در مورد فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا ارائه می دهد و می تواند بر تصمیمات تجاری مربوط به شاخص دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر، ین ژاپن (JPY) پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) سیاست پولی محتاطانه خود را در روز جمعه تعدیل نکرد، با فشار فروش مواجه شد. BoJ تصمیم گرفته است تا زمانی که تورم به طور پایدار به هدف 2 درصدی خود برسد به حمایت از اقتصاد ادامه دهد. این تصمیم نشان می دهد که بانک مرکزی عجله ای برای حذف تدریجی برنامه محرک عظیم خود ندارد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه شنبه در مورد وضعیت اقتصادی ژاپن اظهار نظر کرد و تاکید کرد که این کشور در مقطع حساسی قرار دارد که باید بین تحریک مصرف یا افزایش دستمزد تصمیم گیری کند. سوزوکی همچنین خاطرنشان کرد که پیش بینی اینکه آیا هزینه های مالی به تنهایی منجر به افزایش قیمت ها می شود، چالش برانگیز است.

علاوه بر این، یوشیتاکا شیندو، وزیر اقتصاد ژاپن که به تازگی منصوب شده است، بیان کرده است که برای ارزها بسیار مهم است که در حرکت خود ثبات داشته باشند، که منعکس کننده اصول اساسی اقتصادی است.

روز دوشنبه، رئیس بانک مرکزی ژاپن بر اهمیت صرف زمان بیشتر برای ارزیابی داده ها قبل از در نظر گرفتن افزایش نرخ بهره تاکید کرد. علاوه بر این، شینیچی اوچیدا، معاون رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم ادامه تسهیلات پولی توسط بانک مرکزی و نظارت دقیق بر حرکات بازار ارز تاکید کرده است.

این اظهارنظرهای ناخواسته می تواند ین را تضعیف کند و ممکن است به حمایت از جفت ارز USD/JPY کمک کند.برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

15426 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link