1

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش برای یافتن جهتی است

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/6/31 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش برای یافتن جهتی است و معامله گران در موردقله نرخ بهره پس از اعلام سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه نامطمئن هستند. طلا در محدوده روز پنجشنبه معامله می شوند، و روند صعودی به دلیل انعطاف پذیری اقتصادی آمریکا محدود شده است، که انتظارات بیش از یک افزایش نرخ بهره دیگر از سوی فدرال رزرو را زنده نگه داشته است. در روند نزولی، طلا نیز به دلیل کاهش مداوم تورم اصلی، از حمایت خوبی برخوردار است.

در حالی که اقتصاد آمریکا به دلیل تقاضای نیروی کار، رشد دستمزدها، فعالیت های بخش خدمات و هزینه های مصرف کننده قوی باقی مانده است، بخش تولید این کشور همچنان یک نگرانی عمده باقی مانده است. فعالیت کارخانه های امریکا برای مدت طولانی کاهش یافته است، و فشار بیشتر را نمی توان رد کرد،و شرکت ها قصد دارند هزینه ها را از طریق ذخیره موجودی کمتر کنترل کنند تا از نیاز به سرمایه در گردش بالاتر جلوگیری کنند.

دیجی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا بدون جهت پیش از شاخص PMI های S&P Global معامله می شود
قیمت طلا در نزدیکی 1925.00 دلار افزایش یافت و سرمایه گذاران با توجه به انتظارات از اینکه بانک های مرکزی نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارند، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد.
این فلز گرانبها با وجود انعطاف‌پذیری بازده دلار و خزانه‌داری تلاش کرد تا بهبود یابد و انتظار می‌رود فدرال رزرو  نرخ‌های بهره را برای باقیمانده سال بدون تغییر نگه دارد.
با توجه به ابزار CME Fedwatch، معامله گران احتمال 71 % را برای ثابت ماندن نرخ بهره در 5.25٪ -5.50٪ در جلسه سیاست پولی نوامبر می بینند.
با این حال، سیاست گذاران فدرال رزرو چشم انداز نرخ بهره غیرقابل قبولی را ارائه کردند و به افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر نرخ بهره اشاره کردند که نرخ بهره را به ۵.۵۰ تا ۵.۷۵ درصد خواهد رساند.
سیاستگذاران فدرال رزرو ممکن است به حمایت از یک سیاست پولی ثابت ادامه دهند وتورم اصلی به طور مداوم در حال کاهش است و افزایش اخیر قیمت بنزین احتمالاً تأثیر محدودی بر فشارهای تورمی کلی خواهد داشت.
در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر از سوی فدرال رزرو فشارهای تورمی را کاهش می‌دهد، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر روی داده‌های اقتصادی تغییر می‌دهند که مبنایی برای نشست‌های سیاست پولی آتی خواهد بود.
شرایط اقتصادی آمریکا، به ویژه اشتغال پایدار و رشد دستمزدها و همچنین هزینه‌های خوش‌بینانه شاخص مصرف‌کننده، ممکن است تورم مازاد بر نرخ مطلوب 2 % را به شدت سرسخت نگه دارد.
بانک آمریکا (BofA) نسبت به چشم انداز اقتصادی آمریکا در مورد شتاب قوی مخارج مصرف کننده خوشبین است و احتمال رکود اقتصادی را کاهش می دهد.
در بیانیه سیاست پولی روز چهارشنبه، سیاستگذاران فدرال رزرو گفتند که اقتصاد امریکا در برابر هزینه های استقراض بالاتر مقاومت می کند.
سیاستگذاران فدرال رزرو علاقه مند هستند که نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری به اندازه کافی بالا نگه دارند تا تورم را کاهش دهند. طبق پیش‌بینی‌های آنها، نرخ‌های معیار در سال آینده بالای 5 % باقی می‌ماند و در پایان سال 2025 تقریباً 4 % خواهد بود. اعضای فدرال رزرو انتظار دارند که تورم در سال 2026 تحت کنترل باشد، اما انتظار می رود نرخ بهره بسیار بالاتر از سطح قبل از همه گیری باشد.
سهام آمریکا ممکن است تحت فشار نزولی قرار گیرند و نرخ های بهره بالاتر برای مدت طولانی تر می تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد.
روند صعودی شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان محدود است و سرمایه گذاران منتظرشاخص PMI اولیه تولید و شاخص خدمات جهانی S&P برای ماه سپتامبر هستند که در ساعت 4:45 به وقت ایران منتشر خواهد شد.
انتظار می‌رود که  شاخص PMI تولیدی نسبت به 47.9 در آگوست به 48.0 برسد. پیش‌بینی می‌شود که شاخص PMI خدمات، که بخشی را دنبال می‌کند که دو سوم اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد، از 50.5 در ماه اوت به 50.6 افزایش یابد.
 شاخص PMI تولیدی آمریکا ماه ها است که به زیر 50 رسیده است، و این نشان می دهد که فعالیت کارخانه های این کشور برای مدت طولانی در حال انقباض بوده است و شرکت ها در حال کار بر روی دستیابی به کارایی از طریق کنترل هزینه ها در موجودی های ساختمان هستند. تولیدکنندگان به دلیل چشم انداز تیره تقاضا با ظرفیت کمتری کار می کنند.
دلار آمریکا ممکن است همچنان از جذابیت بالاتری برخوردار باشد زیرا سایر اقتصادهای G7 به دلیل ناتوانی در جذب پیامدهای سیاست نرخ بهره محدود کننده با خطرات کاهش رشد مواجه هستند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی 200 روزه تثبیت می شود
قیمت طلا پس از اصلاح در نزدیکی 1915.00 دلار بهبود یافت. این فلز گرانبها در روز پنجشنبه حدود 1925$معامله می شود. روند گسترده تر در بحبوحه ابهام در مورد قله نرخ بهره یک طرفه است. این فلز گرانبها به طور مداوم در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) در 1,910.00 دلار قرار گرفته است و سرمایه گذاران از عقب نشینی ها به عنوان فرصت های فروش استفاده می کنند، در معرض نزولی بیشتر قرار دارند.

15408 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link