1

با نزدیک شدن سخنرانی فدرال رزرو، قیمت طلا بدون جهت معامله می شود

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/6/29 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا حرکتی تعیین کننده داشته باشد و سرمایه گذاران در آستانه تصمیم گیری فدرال رزرو  درباره نرخ بهره محتاط هستند. به طور گسترده ای پیش بینی می شود که یک سیاست پولی بدون تغییر همراه با چشم انداز نرخ بهره انقباضی وجود داشته باشد و شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) که عموماً هنگام تعیین چارچوب نرخ بهره در نظر گرفته می شود، به طور مداوم در حال کاهش است.

نگرانی ها در مورد چشم انداز نرخ بهره از سوی فدرال رزرو عمیق تر می شود، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که رشد باید کند شود تا ثبات قیمت در سناریوی کم بیکاری تضمین شود. انعطاف‌پذیری اقتصادی امریکا خبر خوبی است، اما همچنین در حال تبدیل شدن به یک مانع بزرگ برای سیاستگذاران فدرال رزرو در تلاش برای بازگرداندن تورم به نرخ مطلوب است.  شاخص تقاضای نیروی کار، شاخص رشد دستمزدها و شاخص مخارج مصرف کننده همچنان قوی باقی مانده است، در حالی که مشکلات در بخش تولید و مسکن همچنان ادامه دارد.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو آرام است
در حالی که سرمایه گذاران در انتظار تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو هستند که در ساعت 21:30 به وقت تهرام اعلام خواهد شد، قیمت طلا کاهش می یابد.
انتظار می رود فدرال رزرو برای دومین بار در طلسم انقباض فعلی که در مارس 2022 آغاز شد، نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، بخاطر تورم به طور مداوم در حال کاهش است.
طبق ابزار CME Group Fedwatch، معامله گران بدون شک می بینند که پس از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، نرخ بهره در 5.25٪ -5.50٪ ثابت باقی می ماند. برای بقیه سال، معامله گران تقریباً 60 درصد شانس را برای فدرال رزرو پیش بینی می کنند که سیاست پولی خود را نیز بدون تغییر نگه دارد.
فعالان بازار مشتاقانه منتظر راهنمایی در مورد نرخ بهره و چشم انداز اقتصادی خواهند بود. سرمایه گذاران در مورد اینکه آیا فدرال رزرو درها را برای تشدید سیاست های بیشتر باز نگه می دارد یا نشانه هایی در مورد کاهش نرخ ارائه می دهد، تردید دارند.
انتظار می رود که فدرال رزرو سیاست های انقباضی ارائه دهد و به اصطلاح «آخرین مایل» تورم، که مسیر باقی مانده به سمت نرخ مطلوب 2 درصد است.
افزایش اخیر قیمت بنزین نیز باعث افزایش خطرات صعودی برای فدرال رزرو در مورد چشم انداز نرخ بهره می شود. قیمت نفت در چهار ماه گذشته به دلیل کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه تقریباً 40% افزایش یافت.
قیمت‌های بالاتر بنزین می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل را افزایش دهد، که ممکن است هزینه‌های ورودی را در دروازه‌های کارخانه افزایش دهد و بار آن احتمالاً به مصرف‌کنندگان نهایی منتقل شود.
علیرغم نرخ‌های بهره بالاتر توسط بانک‌های مرکزی، اقتصاد آمریکا انعطاف‌پذیر باقی مانده است در حالی که سایر اقتصادهای G7 دچار کندی اقتصادی شده‌اند.
سرمایه گذاران می بینند که اقتصادآمریکا در "مسیر طلایی" قدم می گذارد زیرا رشد نیروی کار ثابت است. این به معنای وضعیتی است که در آن تورم بدون وارد کردن اقتصاد به سمت رکود کاهش می یابد.
یک بحث غافلگیرکننده در مورد کاهش نرخ از سوی سیاستگذاران فدرال رزرو ممکن است تقاضا برای سهام آمریکا را افزایش دهد و جذابیت دلار را تضعیف کند.
 ارزش شاخص دلار آمریکا (DXY) قبل از نشست فدرال رزرو  کمی بالاتر از 105.00 بود.
بازده ارائه شده در اوراق خزانه کوتاه مدتامریکابیش از اوراق قرضه با دوره طولانی تر پیشرفت کرده است، وضعیتی که از نظر تاریخی نشانگر رکود اقتصادی آتی بوده است.
جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در مورد چشم انداز اقتصادی مطمئن است، اما روز سه شنبه هشدار داد که رشد اقتصادی برای کاهش تورم باید بیشتر کاهش یابد زیرا اقتصاد به طور مداوم در سطح اشتغال کامل کار می کند.
شروع مسکن در ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافت زیرا نرخ های بالاتر وام مسکن خریداران خانه را مجبور به به تعویق انداختن خرید کرد. شروع مسکن در ماه آگوست نسبت به ماه قبل 11.3 درصد کاهش یافته است. این شدیدترین کاهش در بیش از سه سال گذشته است.
در حالی که فعالیت خانه سازی ایالات متحده به شدت کاهش یافت، تقاضا برای ساختمان های جدید به شدت 6.9٪ افزایش یافت.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا در نزدیکی 1930 دلار بدون جهت باقی می ماند
قیمت طلا در محدوده باریکی معامله می شود و سرمایه گذاران در آستانه سیاست پولی فدرال رزرو باقی می مانند. این فلز گرانبها نشانه هایی از فشردگی نوسانات را نشان می دهد اما همچنان از سطح میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) دفاع می کند. 

15379 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link