1

یورو/دلار علیرغم افزایش 25 واحدی نرخ بهره، تا نزدیکی1.0650 ریزش داشت

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/6/24 منتشر شده است

 جفت ارز EUR/USD علیرغم افزایش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه، در بازه معاملاتی توکیو روز جمعه تا سطح 1.0640 به روند نزولی خود ادامه داد. 

واکنش بازار حاکی از آن است که سرمایه گذاران ممکن است با وجود افزایش نرخ بهره نسبت به رویکرد بانک مرکزی اروپا نسبت به سیاست پولی محتاطانه رفتار کنند که منجر به کاهش ارزش جفت ارز یورو/دلار آمریکا شده است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) سیگنال می دهد که چرخه فعلی افزایش نرخ ممکن است به قله خود رسیده باشد و به انتظارات برای کاهش آتی تورم اشاره می کند. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا توجه خود را به وجود ریسک های نزولی در منطقه یورو جلب می کند، به ویژه که بخش خدمات نشانه هایی از ضعف را نشان می دهد.در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

علاوه بر این، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا به صراحت اعلام نکرده است که اتحادیه اروپا (EU) به قله چرخه نرخ بهره خود رسیده است. در عوض، انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا به جای نشان دادن تغییرات بیشتر نرخ در آینده نزدیک، بیشتر بر روی مدت زمان حفظ نرخ های بهره فعلی تمرکز کند.

این رویکرد ظریف توسط بانک مرکزی اروپا ممکن است به تفسیر بازار از توقف بالقوه در چرخه افزایش نرخ کمک کند، که می تواند بر عملکرد یورو تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، اداره ملی آمار چین (NBS) داده‌هایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شاخص فروش خرده‌فروشی در ماه آگوست نسبت به سال گذشته 4.6 % رشد داشته است.

علاوه بر این،  شاخص تولید صنعتی نیز بهتر از برآوردها عمل کرد و نرخ رشد 4.5 % را در ماه آگوست نشان داد، در حالی که در ماه جولای 3.7 % افزایش یافت.

این شاخص های اقتصادی مطلوب از چین نشان دهنده بهبود فعالیت های اقتصادی است که می تواند پیامدهایی برای یورو (EUR) داشته باشد. منطقه یورو شریک تجاری مهمی با چین است و عملکرد اقتصادی قوی‌تر در چین ممکن است از طریق افزایش صادرات و تجارت به سود منطقه یورو باشد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در نزدیکی قله شش ماه گذشته که روز پنجشنبه به آن رسیده بود معامله می شود. قیمت نقطه ای در محدوده 105.30 در حال نوسان است. این نشان دهنده قدرت نسبی دلار در مقایسه با شش ارز اصلی دیگر است که نشان دهنده تمایل بازار به سمت دلار است.

علاوه بر این، آخرین ارقام مربوط به مطالبات شاخص اولیه بیکاری آمریکا برای هفته منتهی به 8 سپتامبر، با 220,000 مدعی جدید، بهتر از حد انتظار بود که نسبت به هفته گذشته 217,000 کمی بهبود یافته است.

علاوه بر این، شاخص قیمت تولید کننده اصلی (PPI) برای ماه اوت با افزایش 2.2 % انتظارات را برآورده کرد، علاوه بر این،  شاخص خرده‌فروشی بهبود نشان داد و به 0.6%  افزایش یافت.

این ارقام مثبت اقتصادی به تقویت دلار آمریکا (USD) کمک می کند، که منعکس کننده عملکرد اقتصادی خوب درآمریکا است و به طور بالقوه برسنتیمنت بازار و اعتماد سرمایه گذاران به این ارز تأثیر می گذارد.

فعالان بازار احتمالاً نشست EcoFin را از منطقه یورو که در روز جمعه برنامه ریزی شده است تماشا خواهند کرد و به دنبال نشانه های بیشتر در مورد اقدامات اقتصادی هماهنگ هستند. در آموزش فارکس به صورت کامل راجع به نحوه پیاده سازی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال صحبت شده است

15331 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link