1

با ارز دیجیتال بافه (Bafe IO)و پروژه منحصر به فردش آشنا شوید

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/3/15 منتشر شده است

بافه یکی از جدید ترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود که بر مبنای سیستم بلاکچین ارز دیجیتال بایننس کوین منتشر شده است.حالا سوال مهمی که پیش می آید این است که چرا این توکن در برخی از وبسایت ها به یک تیتر مهم تبدیل شده و آیا ارزش سرمایه گذاری برای میان مدت یا بلند مدت دارد؟

ارز دیجیتال بافه با نماد BAFE در بازار ارز دیجیتال شناخته شده و در زمانی که این مقاله نوشته می شود از نظر جذب سرمایه رتبه 3390  بازار را دارد. هر واحد از ارز دیجیتال بافه در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰1 دلار با احتساب نرخ تتر 24.382 تومان معادل 0.0003 تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 94.86 هزار دلار است.

بالاترین قیمت Bafe io در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰(11 May 2021) معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۲ دلار بوده که همینک %۹۴.۸۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

تعداد واحد ارز دیجیتال بافه در بازار ارز دیجیتال به صورت دقیق مشخص نیست و بیشترین سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال در صرافی HotBit صورت گرفته است. بیش از 42% گردش بافه در بازار در این صرافی انجام می شود.برای هر شخصی که قصد سرمایه گذاری روی توکن های جدید را دارد این سوال پیش می آید که این ارز دیجیتال چیست ، با چه مکانیزمی کار می کند و چرا باید روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنم. در ادامه به این سوال شما پاسخ خواهم داد.

آشنایی با ارز دیجیتال بافه

توکن بافه چیست؟

در قدم اول باید بگویم که بافه توکن است و نه کوین، چرا که بر بستر سیستم بلاکچین کوین بایننس کوین طراحی شده و خودش سیستم بلاکچینی ندارد. از جمله ارزهای Defi بوده و ار طریق صرافی هات بیت، پنکیک سواپ، کوین تایگر و بیککس قابل خرید می باشد. از پروژه این توکن در سال 2021 رونمایی شده و به نوعی در زمره ارزهای دیجیتال نوپا قرار دارد. پروتکل این ارز دیجیتال بر پایه سه مفهوم تعریف شده است.

  1. پاداش های استاتیک یا ثابت
  2. سوختن خودکار توکن ها
  3. استخر نقدینگی اتوماتیک

موارد نامبرده نیاز به توضیح دارد که در قسمت های بعد به تفصیل به آن خواهم پرداخت.

بازار ارز دیجیتال بازار نوپایی بوده و خیلی از تکنولوژی های موجود در آن در حال اصلاح شدن است. یکی از اشکالات مهم و بنیادی در حوزه ارزهای دیجیتال (Defi) سوهای زیادی است که از طریق تامین نقدینگی خودکار API صورت می گیرد که البته برای سرمایه گذاران بسیار وسوسه انگیز است. اما زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال ریزش دارد، این سود حاصل از تامین نقدینگی به آرامی کم شده و جذابیت توکن را از بین می برد. اما ارز دیجیتال بافه این مشکل را ندارد و با تعیین کردن سود، ثابت خودش را از دیگر ارز های دیجیتال متمایز کرده است.

  • سود ثابت یا استاتیک بافه

سود ثابت چه مشکل هایی را حل می کند. در وهله اول میزان پاداش شرطی بوده و بستگی به حجم معامله شده توکن دارد. این مکانیزم از ریزش میزان پاداش پس از به وجود آمدن فشار فروش جلو گیری می کند. بسیاری از افراد زمانی که توکن شان به سود رسید اقدام به برداشت و فروش می کنند . همین امر در تامین بودجه برای شروع پروژه شرکتی که ارز دیجیتال را ارائه کرده اختلال ایجاد می کند. اما دومین سودی که این سود ثابت دارد این است که هر چه شما بیشتر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید به سود بیشتری می رسید و برای کسانی که روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند انگیزه ای برای فروش باقی نمی ماند.

  • مکانیزم سوختن خودکار

برخی اوقات همین سوزاندن توکن ها محل بحث می شود و بعضی وقت ها هم اهمیتی ندارد. سوزاندن مرتب توکن ها در روزهای اولیه می تواند زیبا به نظر برسد، اما باید بدانید که این سوزاندن همیشگی نیست چرا که توان کنترل همیشگی برای سوزاندن وجود نخواهد داشت. سوزاندن قسمتی از توکن ها در روزهای اولیه توسط تیم شرکت باعث می شود که سرمایه گذاران اشتیاق بیشتری برای خرید پیدا کنند چرا که می دانند این توکن ها به تعداد بی تهایت نیست.اما این کار تا ابد نمی تواند کنترل شده انجام شود زیرا تعدادسرمایه گذاران بسیار زیاد و پراکنده خواهد بود. اما توکن بافه به صورت خودکار و مادام العمر این کار را انجام می دهد و اطلاعات مربوط به سوزاندن در دسترس همگان قرار می گیرد. این مکانیزم سوزاندن اشتیاق زیادی را در افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری بلند مدت هستند ایجاد می کند.

  • استخر نقدینگی اتوماتیک

این ویژگی مثل ادویه و سُسی است که آشپز به غذا می زند اما به کسی نمی گوید که این سس را چگونه طراحی کرده است. به صورت کلی این خاصیت بافه از نظر عملیاتی بسیار برای سرمایه گذاران بلند مدت، فوق العاده است. فایده اول این است که شانس سوزاندن قرار داد ها بین خریداران و فروشندگان یکسان بوده چرا که تمام توکن ها در یک استخر و به صورت مخلوط قرار می گیرند. فایده دوم این مکانیزم جلوگیری از آربیتراژ در صرافی های محتلف است. فرقی ندارد که شما در چند صرافی کیف پول بافه دارید، مهم این است که مالیات و تمام قوانین به صورت یکسان روی تمام کیف پول ها اعمال می شود. همین ویژگی، زیر بنای این ارز دیجیتال را بسیار محکم کرده است. هدف اصلی این بوده که وقتی نهنگ ها تعداد زیادی از این ارز دیجیتال را می خرند و وابسته به زمان، اقدام به فروش می کنند دیگر قیمت این ارز دیجیتال به صورت وحشیانه فرو نریزد. همانطور که مشاهده کردید، این ارز دیجیتال و ویژگی های منحصر به فردش انقلابی را در بازار ارز دیجیتال به پا کرده است.

نقشه راه این ارز دیجیتال:

سه ماهه اول 2021

  • ساخت پروتکل

سه ماهه دوم 2021

  • ورود به بازار و تبلیغات

سه ماهه سوم 2021

  • استفاده شدن از این ارز دیجیتال به عنوان وجه پرداخت در وبسایت ها

سه ماهه آخر 2021

  • جهانی شدن سیستم پرداخت Bafe

توکنومیک

  1. میزان عرضه : 1.000.000.000.000  بافه
  2. توکن های سوخته شده :   424.828.927.278.969

 

شما تنها دو قدم تا ورود به دنیای ارز دیجیتال فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. آموزش ارز دیجیتال

2. دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری فارسی

1317 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link