1

آموزش 0 تا 100 خرید بیتکوین در صرافی ها و کارگزاری ها

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/11/23 منتشر شده است

فرقی ندارد که چه دیدی به خرید بیتکوین دارید. چه آشنایی کامل با خرید و فروش بیتکوین داشته باشید و چه فردی هستید که فقط اسم بیتکوین به گوشتان خورده است. این مقاله مناسب همه گروه هاست. در این مقاله، خرید و فروش بیتکوین را به تفصیل برای شما توضیح داده ایم. خرید بیتکوین در چند دقیقه انجام می شود. ما سعی کردیم تا مراحل خرید و فروش بیتکوین را ساده کرده و به شما توضیح دهیم. شما در هر سطح دانشی از بازار ارز دیجیتال هستید، پس از پایان این مقاله می توانید به راحتی خرید بیتکوین و ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود را نهایی کنید.

 

پیش از شروع مقاله باید خاطر نشان کنم که ارزش بیتکوین در سال های آینده بالاتر خواهد رفت و این تنها آغاز راه است. اگر می خواهید برای آینده خود سرمایه امنی کنار بگذارید، هر چقدر که می توانید بیتکوین بخرید. یکی از خوبی های خرید بیتکوین، نداشتن حداقل است. شما هر چقدر که بخواهید می توانید خرید کنید. بیتکوین سرمایه گذاری بلند مدتی برای سرمایه گذاران و موقعیت نوسان گیری خوبی برای معامله گران فراهم کرده است. موقعیتی که در گذشته وجود نداشت اما الان وجود دارد و شما می توانید از آن موقعیت استفاده کرده و خرید بیتکوین را در الویت قرار دهید. آمار اخیر نشان می دهد که سرعت همه گیری بیتکوین دو برابر اینترنت است و به زودی شرکت های بزرگ از بیتکوین به عنوان یکی از مسیر های واریز و دریافت پول استفاده خواهند کرد.

بیتکوین چیست؟

بیتکوین چیست؟

بیتکوین ارز دیجیتالی است که در سال 2008 در پلتفرم بلاک چین و توسط گروه یا فردی به نام ساتوشی ناکاموتو، به بازار معرفی شد. این ارز دیجیتال در ابتدا برای خرید و فروش هایی که توسط افرادی که مایل نبودند تا اسمشان در جایی ثبت شود مورد استفاده قرار گرفت. اولین سایتی که برای واریز و پرداخت از بیتکوین استفاده کرد سایت Silkway  یا راه ابریشم بود. در ابتدا به عنوان یک روش و واریز و برداشت استفاده می شد و کم کم به عنوان سرمایه گذاری مورد پذیرش قرار گرفت. معتبر ترین صرافی که در ابتدا به سراغ ارزهای دیجیتال رفت، صرافی Coinbase بود که به آن وجهه قانونی داد. پس از بیتکوین ارزهای دیجیتال دیگری مثل، لایتکوین، اثریوم و ریپل وارد بازار شدند و بازار ارزهای دیجیتال رفته رفته داغ شد.

چند سال پیش این ارز دیجیتال برای مصارف دیگری استفاده می شد اما امروزه خیلی از افراد و شرکت ها روی بزرگترین ارز دیجیتال سرمایه گذاری های کلان انجام می دهند.

 

چرا خرید بیتکوین؟

تحلیل گران در مورد آینده قیمت بیتکوین، نظرات متفاوتی دارند. به راستی چرا باید هرچقدر که می توانیم بیتکوین بخریم. چرا این سرمایه گذاری می تواند بهترین سرمایه گذاری هزاره سوم باشد. بیتکوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است. پولی است که بخاطر آن مالیاتی پرداخت نمی شود. شرکت ها و افراد برای معاملات خود از این ارز دیجیتال استفاده می کنند. تصور کنید بیتکوین به ظرفیت 21 میلیون برسد. آن گاه تولید نمی شود. همه به دنبال این ارز دیجیتال برای معاملات خود هستند. تقاضا بالا می رود و عرضه ای وجود ندارد. بنابراین افزایش قیمت بیتکوین غیر قابل انکار است. انتخاب با شماست که می خواهید این ارز دیجیتال را به قصد سرمایه گذاری بلند مدت تهیه کنید یا دوست دارید نوسان گیری انجام دهید. ممکن است برای هر شخص سوال پیش آید که کدام یک، منجر به افزایش سرمایه بیشتری می شود. جواب نوسان گیری است. بگذارید برای شما مثالی بزنم. اگر قیمت بیتکوین 30000$ دلار باشد و به 40000$ دلار برسد و دوباره به 30000$ برسد، شخصی که سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده سودی عایدش نمی شود. اما فردی که نوسان گیری کرده می تواند تا 20000$ دلار سود کند.  شخص نوسان گیر باید مدام سوار موج های کوچک و بزرگ بازار شود و در روز زمان زیادی را صرف معامله کردن کند در صورتی که سرمایه گذاری یک امر بلند مدت است و شخص با ساخت یک کیف پول و واریز پول می تواند هر روز به سرمایه اش سر بزند و میزان افزایش یا کاهش سرمایه اش را مورد بررسی قرار دهد. این تصمیم با شماست که می خواهید در کدام مسیر حرکت کنید. برای سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیجیتال شما نیاز دارید در ابتدا کیف پول داشته باشید. در این مقاله ما همه توضیحات لازم برای خرید بیتکوین را به شما می دهیم. برای خرید بیتکوین شما نیاز دارید تا قدم های زیر را بردارید.

  • باز کردن حساب در صرافی
  • ساخت کیف پول
  • احراز هویت
  • واریز پول به کیف پول

باز کردن حساب و ساخت کیف پول بیتکوین

شاید فکر کنید که ساخت کیف پول بیتکوین زمان بر است. اما هرگز این طور نیست و شما می توانید در کمتر از 5 دقیقه این کیف پول را بسازید. کافی است که شما روی کلمه لینک کلیک کنید و در سایت نوبیتکس یک حساب کاربری بسازید، با احراز هویت، شما قادر خواهید بود روزانه واریز و برداشت خود را انجام دهید. پس از ساخت حساب در این سایت شما می توانید وارد قسمت کیف پول ها شوید و کیف پول مورد نظر خود را بسازید. توجه داشته باشید که کیف پول ها در بازار ارز دیجیتال، به کیف پول آنلاین و فیزیکی تقسیم می شوند.در سایت نوبیتکس شما کیف پولی که به موبایل و دسکتاپ وصل می شود می سازید و هزینه ای برای نگه داری ارز دیجیتال بیتکوین به صرافی نمی دهید. کیف پول شما به صورت یک کد و بارکد است. شما می توانید از هر دو مورد، برای جابجایی پول خود استفاده کنید. پس از باز کردن کیف پول، حالا شما می توانید به هر صرافی جهانی ارز دیجیتال، واریز وجه انجام دهید. هیچکس نمی تواند شما را محدود کند. این یکی از نکات بسیار مثبت در مورد بیتکوین است. شما به هیچ بانک مرکزی وصل نیستید. تراکنش ها به صورت غیر متمرکز انجام می شود.

پس از احراز هویت و ساخت کیف پول حالا شما می توانید از طریق درگاه بانکی و مثل دیگر خرید های آنلاین خود، خرید بیتکوین و رمز ارزها را انجام دهید. واریز شما در دو مرحله انجام می شود. ابتدا وارد قسمت کیف پول ها می شوید و در کیف پول ریالی خود، واریز را انتخاب می کنید. برای دفعه اول از شما خواسته می شود که شماره شبا و شماره کارت خود را وارد کنید تا نوبیتکس آن را تایید کند. این کار به منزله این انجام می شود که از کارت ها و کیف پول های دزدی، واریز و برداشت انجام نشود. چرا که خسارت به عهده سایت صراف که نوبیتکس باشد می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید به پشتیبانی آنلاین سایت بورسا یا نوبیتکس مراجعه کرده و سوال خود را بپرسید. در قدم بعدی به قسمت بازارهای اصلی می روید و ارز دیجیتال مورد نظرتان را خریداری می کنید.

بیتکوین

سایت نوبیتکس راحت ترین مسیر برای خرید بیتکوین را به شما هدیه می دهد. یکی از محسنات نوبیتکس، کاربران بالای این سایت است که گستره قیمتی مناسبی برای خریداران ارز دیجیتال در سایت خود ایجاد کرده است. توجه داشته باشید که در صرافی های بزرگ خرید و فروش میان کاربرها انجام می شود و صرافی ها فقط درصدی از تراکنش را به عنوان کمیسیون کسر می کنند. کمیسیون نوبیتکس زیاد نیست و به همین خاطر سعی کردیم که در انتخاب کیف پول به شما، این سایت را معرفی کنیم.

 

احراز هویت

حالا که کیف پول خود را ساختید می توانید واریز ریالی خود را به راحتی و در چند قدم انجام دهید. برای انجام این کار ارتقای سطح کاربری را انتخاب کنید، شماره موبایل و مشخصات بانکی خود را وارد کرده و تاییدیه آن را بگیرید. از شما خواسته می شود که یک شماره ثابت به آن ها بدهید. به شما زنگ می زنند و یک کد را برای شما می خوانند. سپس یک برگه را بردارید و مطابق راهنمای سایت یک سلفی از خود به همراه برگه و کارشناسی بگیرید. تمام این مراحل برای امنیت شماست بنابراین با خیال راحت آن را انجام دهید.

واریز وجه بیتکوین

واریز وجه هم در فاصله چند دقیقه و به راحتی انجام پذیر است. شما ابتدا کیف پول ریالی خود را شارژ می کنید و سپس وارد قسمت بازارهای اصلی شده و روی ارز دیجیتال بیتکوین کلیک می کنید. برای خرید بیتکوین کافییست قیمت پیشنهادی خود به همراه مقدار بیتکوینی که می خواهید بخرید را وارد کنید. در صدم ثانیه جابجایی انجام شده و کیف پول بیتکوین شما پر شده است.

بیتکوین

نوسان گیری بیتکوین و ارزهای دیجیتال دیگر

  1. کارگزاری بزرگ
  2. صرافی بزرگ

کارگزاری بزرگ برای خرید بیتکوین

تمام مراحل خرید بیتکوین برای اشخاصی که قصد دارند تا سرمایه گذاری بلند مدت روی این ارز دیجیتال داشته باشند توضیح داده شد. اما نوبتی هم که باشد نوبت نوسان گیران است. کسانی که می خواهند در بازار ارز دیجیتال نوسان گیری کنند. برای شما دو پیشنهاد متفاوت داریم. پیشنهاد اول برای شما سایت لایت فارکس است که در بازار ایران فعال است و شما نیازی ندارید که نگرانی از بابت تحریم و بلوک شدن سرمایه خود داشته باشید. در چند دقیقه حساب شما تایید شده و واریز و برداشت خود را به راحتی از طریق سایت نوبیتکس انجام می دهید. تمام ارز های دیجیتال اصلی در این کارگزاری وجود دارد و امنیت حساب ها هم بسیار بالاست. نقطه مثبت دیگر، امکانات خاص برای سرمایه گذاران هیجانی است. شما می توانید با تغییر تنظیمات در حساب ها 10 ها برابر صرافی ها روی هر معامله سود کنید. این امکان در معدود کارگزاری ها روی ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای ثبت نام روی کلمه لینک کلیک کنید. مراحل کار با کابین این کارگزاری به صورت مفصل در این مقاله توضیح داده شده است. کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و تاییدیه حساب خود را انجام دهید. واریز پول خود را در یک مرحله از طریق واریز ریالی یا در دو مرحله که در قسمت قبل راجع به قدم اول که واریز به نوبیتکس بود توضیح دادیم، شدنی است. کافی است کیف پول بیتکوین خود را در سایت نوبیتکس شارژ کنید و بعد پول خود را از کیف پول بیتکوین نوبیتکس به کیف پول بیتکوین لایت فارکس واریز کنید و سپس پول خود را به حساب معاملاتی خود  انتقال داده، نرم افزار مورد نظر را روی کامپیوتر، لپ تاب و موبایل خود نصب کرده و از هرجایی که خواستید معاملات خود را در صدم ثانیه ثبت کنید.  شما می تواند معامله های شرطی باز کنید. شرطی با شرط بستن متفاوت است. شما می توانید قیمت هایی را برای باز شدن و بستن معاملات خود تعیین کنید. بدون اینکه پشت سیستم باشید، معاملات برای شما باز و بسته می شود. اگر آشنایی زیادی با نوسان گیری در بازارهای ارز دیجیتال ندارید و می خواهید از طریق نوسان گیری به درآمد دلاری برسید، حتما در دوره های تخصصی خصوصی بازار ارز دیجیتال گروه بورسا شرکت کنید.

جابجایی بیتکوین بین صرافی و کارگزاری

صرافی بزرگ برای خرید بیتکوین

در آخرین قسمت این مقاله می خواهیم شما را با صرافی بایننس آشنا کنیم که ارز دیجیتالی هم به نام BNB دارد. شما در این صرافی با روش ها مختلف می توانید معامله کنید . یکی از مزیت های این صرافی، معامله ارزهای دیجیتال در مقابل یکدیگر است. در کارگزاری بزرگ لایت فارکس، شما تنها می توانید روی بعضی از جفت ارزهای دیجیتال ، معامله کنید، اما دست شما در صرافی بایننس باز تر است. تنها مشکلی که صرافی بایننس دارد این است که با یوزر های ایرانی کار نمی کند. اما شما برای جابجایی پول نیاز به احراز هویت ندارید. درست است که تا سقف خاصی می توانید جابجایی پول انجام دهید اما به هیچوجه از فعالیت منع نمی شوید. برای ثبت نام در صرافی بایننس روی کلمه لینک کلیک کنید. پیش از ثبت نام در صرافی بایننس توجه داشته باشید که شما نیاز دارید VPN تهیه کنید. سعی کنید وی پی ان خود را از یک شرکت تهیه کرده و اگر به طور مثال همیشه از کشور آمریکا یا آلمان به وی پی ان وصل می شوید و وارد سایت بایننس می شوید، تعادل را به هم نریزید و همیشه با IP همان کشور وارد سایت بایننس شوید. میلیون ها کاربر در سایت بایننس وجود دارند و به همین خاطر معاملات زیاد با انعطاف قیمتی بسیار خوب در این صرافی انجام می شود. مراحل ثبت نام در سایت بایننس با جزئیات در این مقاله توضیح داده شده است. اگر در هر مرحله از ثبت نام دچار مشکل شدید حتما به پشتیبانی سایت ما مراجعه کنید. توجه داشته باشید که شما نیاز دارید برنامه Google authenticator  را روی موبایل خود نصب کنید. هر بار که بخواهید وارد پلتفرم بایننس در موبایل یا کامپیوتر شوید، یک کد در این نرم افزار برای شما ارسال می شود که شما باید همان کد را در بدو ورود وارد کنید. شاید فقط دفعه اول برای شما سخت باشد که با وجود توضیحات کامل، تمام مراحل در مقاله ورود به بایننس، به راحتی می توانید وارد پلتفرم خود شوید.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. هر سه روشی که در این مقاله توضیح داده شد روش های امن برای سرمایه گذاری و خرید بیتکوین هستند. شما باید حتما توقعات خود را در زمان سرمایه گذاری روی بیتکوین مدیریت کرده و با توجه به میزان سرمایه و وقت، انتخاب درستی انجام دهید. همانطور که شما به راحتی واریز خود را در این پلتفرم ها انجام می دهید، می توانید سرمایه خود را به صورت ریالی خارج کنید. شاید طی کردن این پروسه فقط برای بار اول کمی مشکل به نظر برسد اما گروه بورسا اینجاست که شما تنها نباشید. ما در تمام مراحل در کنار شما هستیم و راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار می دهیم.

برای شرکت در کلاس های بازار ارز دیجیتال روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش بازار ارز دیجیتال

130 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link