1

پیش بینی تحلیل گران بزرگ در مورد شاخص های بخش اشتغال آمریکا

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1402/4/16 منتشر شده است

پس از انتشار داده‌های مهم اشتغال در آمریکا در این هفته، دلار آمریکا  برای گزارش مهم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا که این جمعه منتشر می‌شود، آماده شده است، که احتمالاً منجر به تنظیم مجدد فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. 

تنش‌های تجاری جدید آمریکا و چین، همراه با نگرانی‌های فزاینده رکود در بزرگترین اقتصاد جهان، به دلار کمک می‌کند تا به سمت داده‌های مورد انتظار بازار کار آمریکا حرکت کند. مواضع فدرال رزرو، معاملات ضعیف و داده‌های ضعیف PMI تولید ISM آمریکا، در اوایل هفته بر دلار تأثیر گذاشت.

روز دوشنبه، شاخص PMI تولید ISM در آمریکا برای هشت ماه متوالی کاهش یافت و به 46.0 در ماه ژوئن رسید و به کف سطح خود از می 2020 رسید. این بخش در ژوئن به شدت رو به وخامت است  و این نگرانی ها را تقویت کرد که اقتصاد ممکن است در نیمه دوم سال وارد رکود شود.

در پاسخ به داده‌ها، فاصله بین بازده اوراق قرضه 2 ساله و 10 ساله خزانه‌داری آمریکا که از نزدیک مشاهده می‌شود، به بیشترین میزان از سال 1981 رسیده است، واگرایی عمیق‌تر از آنچه در ماه مارس در جریان بحران بانکی منطقه‌ای آمریکا مشاهده شد. تفاوت بازدهی بین اوراق خزانه 2 و 10 ساله از ژوئیه گذشته معکوس شده است، بنابراین وارونگی روز دوشنبه غیرعادی نیست، اما بزرگی وارونگی سیگنالی است که رکود اقتصادی آمریکا اجتناب ناپذیر است.

در گزارش بعدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی چه انتظاری داریم؟
در میان نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی و سیاست انقباضی فدرال رزرو ، بازارها مشتاقانه منتظر اطلاعات مهم مشاغل آمریکا در روز جمعه در ژوئن هستند تا انگیزه جهت‌گیری جدیدی به دلار آمریکا ارائه کند.

انتظار می رود اقتصاد آمریکا در ششمین ماه سال 225 هزار شغل ایجاد کند، در حالی که رشد 339 هزار شغلی در ماه مه گزارش شده بود. انتظار می رود نرخ بیکاری در ژوئن به 3.6 % در مقایسه با 3.7 % گزارش شده در ماه می کاهش یابد.

جدا از سرفصل شماره حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، میانگین درآمد ساعتی برای نکات تازه در مورد تورم دستمزد کشور که تأثیر زیادی بر چشم انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو دارد، به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. میانگین درآمد ساعتی در ژوئن 4.2 % به صورت سالانه افزایش یافته است در حالی که قبلاً 4.3 % افزایش یافته است.

بازار کار آمریکا همچنان بسیار فشرده است، همانطور که آخرین داده های منتشر شده توسط Automatic Data Processing (ADP) در روز پنجشنبه به درستی نشان داده شده است. اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه ژوئن 497000 نفر افزایش یافت و به دنبال آن افزایش 267000 نفری در ماه مه ثبت شد در حالی که با اختلاف زیادی از تخمین ها 228000 نفر پیشی گرفت. در همین حال، JOLTS Jobs Openings در پایان ماه می به 9.82 میلیون رسید که از 10.3 میلیون بازبینی شده در آوریل کاهش یافته است، که فقط انتظارات 9.935 میلیون را از دست داده است.

تحلیلگران TD Securities خاطرنشان کردند: «ما به دنبال این هستیم که حقوق و دستمزدها در ماه ژوئن قوی بمانند، اگرچه پس از افزایش شدیدتر در آوریل تا مه، آنها همچنان شتاب خود را از دست خواهند داد. ما همچنین انتظار داریم که نرخ بهره اتحادیه اروپا یک دهم به 3.6٪ کاهش یابد، زیرا ما فرض می کنیم ایجاد شغل در نظرسنجی خانوارها پس از سقوط ماه مه عادی می شود. میانگین درآمد ساعتی احتمالاً 0.3٪ افزایش یافته است، با معیار سالانه بدون تغییر در 4.3٪ همچنان افزایش یافته است.

چه زمانی داده های گزارش مشاغل ژوئن آمریکا منتشر می شود و چگونه می تواند بر جفت ارز یورو/دلار  تأثیر بگذارد؟
شماره حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، بخشی از گزارش مشاغل آمریکا، در امروز ساعت 16 منتشر خواهد شد. EUR/USD تاکنون در این هفته در حدود سطح 1.0900 دست و پنجه نرم کرده است. داده های بازار کار می تواند به تعیین اینکه آیا دلار آمریکا دست بالا را در برابر یورو حفظ خواهد کرد یا خیر کمک کند.

اعداد NFP قوی‌تر از حد انتظار و داده‌های تورم دستمزد ، انتظارات را برای  سیاست انقباضی بیشتر فدرال رزرو در ماه‌های آینده تقویت می‌کند، همراستا با نمودار نقطه‌ای فدرال رزرو، که دو افزایش دیگر نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز هفته گذشته گفت که "اکثریت سیاست گذاران فدرال رزرو انتظار دو یا چند افزایش نرخ بهره را تا پایان سال دارند."

از سوی دیگر، دلار آمریکا می‌تواند با توجه به نشانه‌هایی از کاهش تورم دستمزدها و داده‌های NFP کمتر از پیش‌بینی‌ها، از رشد اقتصادی چشم پوشی کند و روند نزولی خود را از سر بگیرد. داده های نزولی می تواند شک و تردیدهایی را در مورد احتمال افزایش بیشتر نرخ تورم  توسط فدرال رزرو پس از افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) مورد انتظار در جولای ایجاد کند. در چنین سناریویی، EUR/USD می تواند شاهد یک روند صعودی به سمت 1.1000 باشد.

چشم انداز تکنیکال مختصری را برای جفت ارز EUR/USD ارائه می دهد و توضیح می دهد: "جفت ارز اصلی به میانگین متحرک روزانه 21 صعودی (DMA) در 1.08890 چسبیده است. . خریداران EUR/USD می توانند برای شروع حرکت خود سطح حمایتی پیدا کنند، زیرا شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) درست بالای خط وسط قرار دارد.

 همچنین سطوح تکنیکال مهمی را برای معامله جفت ارز یورو/دلار به تصویر کشیده شده است: «در جهت صعودی، خریداران یورو باید جای پای محکمی بالاتر از سد 21 DMA در 1.0890 بیابند تا بازیابی قیمت پیشین را حفظ کنند، و به مانع روانی 1.0950 نگاه کنند. سطح مقاومت کلیدی بعدی در بالای ژوئن 1.1012 مشاهده می شود. برعکس، حمایت فوری در نزولی  50 DMA در 1.0857 در انتظار است، که در زیر آن، 100 DMA افقی در 1.0828، نزولی را محدود خواهد کرد. سنگر اخر  برای خریداران یورو در سطح کلیدی 1.0750 پیش بینی شده است.

12657 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link