1

خریداران جفت ارز USDCHF در نزدیکی سطح 0.8950 دچار چالش شده اند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/3/29 منتشر شده است

جفت ارز USD/CHF در حدود 0.8940-45 در حالت تدافعی باقی می‌ماند و جهش روز قبل از پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای را محو می‌کند و به بازه معاملاتی اروپایی روز دوشنبه می‌رود. با انجام این کار، جفت فرانک سوئیس (CHF) بلاتکلیفی بازار را در بحبوحه تعطیلات ژوئن آمریکا و روحیه محتاطانه پیش از تصمیم جلسه سیاست پولی این هفته از سوی بانک ملی سوئیس (SNB) نشان می دهد.

جدای از تعطیلات در بازارهای سهام و اوراق قرضه آمریکا، نگرانی های متفاوت در مورد فدرال رزرو و SNB نیز معامله گران USD/CHF را در میان یک تقویم سبک برانگیخت. با این حال، اظهارات تندروانه سیاست گذاران فدرال رزرو و همچنین آخرین گزارش بانک مرکزی آمریکا به کنگره، پشتوانه دلار آمریکا است، در حالی که انتظارات برای شاهد افزایش بیشتر نرخ از سوی SNB باعث کاهش فرانک سوئیس (CHF) می شود.

در اوایل ژوئن، توماس جردن، فرماندار SNB، گفت: «این واقعا مهم است که تورم سوئیس را به سطحی از ثبات قیمت برسانیم.» این سیاستگذار همچنین آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها قبل از افزایش تورم نشان داد.

از سوی دیگر، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت: «افزایش بیشتر نرخ‌ها می‌تواند خطر کندی قابل توجه‌تری در اقتصاد ایجاد کند.» با این حال، این سیاست‌گذار همچنین اضافه کرد که فدرال رزرو می‌تواند برای کند کردن اقتصاد انعطاف‌پذیر آمریکا که به نوبه خود باعث جهش بازده اوراق قرضه دو ساله خزانه‌داری به 4.75 درصد شد و به دلار آمریکا کمک کرد تا از پایین‌ترین سطح خود خارج شود، راحت‌تر عمل کند. نه تنها بارکین فدرال رزرو، بلکه آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو و کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو نیز کمی تندخو ظاهر شدند و به DXY کمک کردند تا از پایین ترین سطح چند روزه روز قبل خود بازگردد. علاوه بر این، گزارش سیاست پولی فدرال رزرو به کنگره آمریکا که روز جمعه منتشر شد، بیان کرد: "تورم در آمریکا بسیار بالاتر از هدف است و بازار کار همچنان بسیار فشرده است."

شایان ذکر است که عناوین مرتبط با چندین بانک که پیش‌بینی‌های رشد چین را کاهش می‌دهند، اخیراً ریسک‌پذیری بازار را به چالش کشیده و قیمت USD/CHF را بالا برده است.

از طرف دیگر، داده‌های مختلط آمریکا و امید به محرک‌های بیشتر از سوی چین، و همچنین عدم وجود کشمکش آمریکا و چین در طول اولین مذاکرات دیپلمات‌های مربوطه در طی ماه‌های متمادی، روحیه ریسک‌پذیری را برانگیخت و خریداران USD/CHF را به چالش کشید.

با نگاهی به آینده، تعطیلی در بازارهای آمریکا به اضطراب قبل از SNB خواهد پیوست تا حرکت USD/CHF را محدود کند. در حالی که SNB احتمالاً افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را اعلام می کند، نمی توان هرگونه غافلگیری را رد کرد و بنابراین می تواند فروشندگان جفت را به خوبی تحریک کتد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز برای شرکت در اظهارنامه دوساله آماده است و می تواند تعصب روی سیاست های تهاجمی را برای به چالش کشیدن جفت فروشندگان تقویت کند. علاوه بر این، PMI اولیه برای ماه ژوئن نیز برای مسیرهای کوتاه مدت بسیار مهم است.

تحلیل تکنیکال
خط ثابت RSI (14) به سیگنال‌های MACD نزولی و شکست پایدار جفت USD/CHF 50-DMA، در حدود 0.8980 تا زمان انتشار، می‌پیوندد تا فروشندگان را امیدوار نگه دارد.

12457 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link