1

جفت ارز یورو/دلار در نزدیکی 1.0700 روی یخ حرکت می کند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/3/9 منتشر شده است

جفت ارز یورو/دلار همچنان در پایین ترین حد 10 هفته اخیر در نزدیکی 1.0700 قرار دارد وبه جلسه روز سه شنبه اروپا می رود.

جفت یورو برای شش روز متوالی در بحبوحه سیاست های تندرو فدرال رزرو ، و همچنین تردیدها در مورد ظرفیت بانک مرکزی اروپا (ECB) برای افزایش بیشتر نرخ بهره، در عقب نشینی کرد . همچنین اعمال فشار نزولی بر جفت ارز اصلی، بخاطر آخرین تغییر در سنتیمنت بازار است، زیرا معامله گران تلاش می کنند تا از توافق سیاستگذاران آمریکا در مورد تمدید سقف بدهی تا ژانویه 2025 قبل از رای گیری مجلس نمایندگان و سنا در مورد این لایحه قبل از 5 ژوئن استقبال کنند. تاریخ پیش فرض آمریکا

ارقام رشد ضعیف هفته قبل آلمان نگرانی‌ها را در مورد کندی رشد اقتصادی قاره کهن تجدید می‌کند و شرط‌های جنگ طلب بانک مرکزی اروپا را عقب می‌اندازد، حتی اگر سیاست‌گذاران همچنان به مشکلات تورم بالاتر اشاره کنند و از سیاست‌های پولی سخت‌تر دفاع کنند. در میان آنها، پیر وونش، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، آخرین نفری بود که روز شنبه گفت: "ما 400 واحد افزایش یافتیم و ممکن است مجبور باشیم کارهای بیشتری انجام دهیم."

جدای از آن، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا (نخست وزیر) در ماه ژوئیه از برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد در حالی که رئیس جمهور یونان در حال انتصاب نخست وزیر موقت پیش از برگزاری مجدد انتخابات در 25 ژوئن است که به نوبه خود ترس های ژئوپلیتیکی را در بلوک نشان می دهد و بر یورو سنگینی می کند.

از سوی دیگر، معامله‌گران تلاش می‌کنند تا از مذاکرات موفقیت‌آمیز برای جلوگیری از نکول آمریکا جلوگیری کنند، زیرا برخی از سیاست‌گذاران آمریکا، عمدتا جمهوری‌خواهان، مخالف مصالحه‌هایی هستند که با خواسته‌های قبلی خود برای دستیابی به توافق انجام شده‌اند. سیاستگذاران همچنین آمادگی خود را برای به چالش کشیدن توافق در مجلس نمایندگان و همچنین در سنا نشان می‌دهند، که به نوبه خود روحیه ریسک‌پذیری قبلی بازار را ایجاد می‌کند و دلار آمریکا را در جلو نگه می‌دارد.

در این زمینه، معاملات آتی سهام آمریکا سودهای ملایمی را نشان می دهد، اما بازده اوراق قرضه خزانه داری همچنان تحت فشار قرار می گیرد و شاخص دلار آمریکا (DXY) را به چالش می کشد، زیرا دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی به بالاترین سطح 9 هفته اخیر رسیده است.

با نگاه به آینده، اطلاعات اعتماد مصرف‌کننده منطقه یورو و اعتماد مصرف‌کننده هیئت‌های کنفرانس آمریکا (CB) برای ماه می، دستورالعمل‌های فوری را به معامله‌گران جفت یورو/دلار ارائه می‌دهد. با این حال، رای‌گیری روز چهارشنبه مجلس آمریکا در مورد توافق سقف بدهی، داده‌های تورم منطقه یورو در روز پنجشنبه و تایید سنا برای آن قبل از 5 ژوئن، و همچنین گزارش مشاغل آمریکا در روز جمعه، کلیدی برای نظارت بر یک راهنمای روشن است.

تحلیل تکنیکال
فروشندگان EUR/USD احتمالاً افسار بازار را حفظ خواهند کرد، مگر اینکه از خط مقاومت نزولی ماهانه، در نزدیکی 1.0725  عبور کنند. با این حال، خط حمایت شیب صعودی از اواخر نوامبر 2022، در نزدیکی 1.0700، قبل از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) در حدود 1.0685 قرار گرفته تا ریزش کوتاه مدت جفت یورو را در میان خط RSI (14) که در حالت اشباع فروش است، محدود کند. .

12256 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link