1

بازگشت قیمت USDJPY از قله ماهانه با وجود تمجید آقای اوئدا

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/3/4 منتشر شده است

خریداران USD/JPY پس از تجدید دیدار با بالاترین سطح سال گذشته (YTD) نفس تازه می کنند و در ساعات اولیه بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه تا 139.50 ریزش داشتند. با انجام این کار، جفت ین به سودهای روزانه احترام می گذارد، اما در میان بازارهای مختلط ضعیف باقی می ماند.

با این حال، کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) اخیراً از طریق رویترز از رویترز عبور کرد، زیرا او گفت که آنها شروع به دیدن نشانه‌های خوبی در اقتصاد کرده‌اند اما هنوز تا رسیدن به هدف تورم پایدار و پایدار فاصله دارند. این سیاستگذار همچنین اظهار داشت: "BoJ با صبر و حوصله سیاست پولی آسان را حفظ خواهد کرد."


از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در بالاترین سطح از اواسط ماه مارس ثابت تر باقی می ماند و کفی زیر قیمت USD/JPY قرار می دهد. اخیراً، تجدیدنظر نزولی در تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول آلمان، نگرانی‌های ناشی از رکود اقتصادی را در قدرت‌های اروپایی تجدید کرده و به دلار آمریکا اجازه می‌دهد تا با ثبات بماند و همچنین کوپن‌های اوراق قرضه را به بالاترین حد چند روزه بازگرداند.

در حالی که Ueda BoJ از سیاست پولی انبساطی دفاع می کند، در صورتجلسه آخرین جلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC)، سیاست گذاران در مورد آخرین افزایش 0.25% نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا اختلاف نظر دارند. حتی اگر رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، نگرانی‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو را برانگیخت، همین امر به شرط‌بندی بازار برای اقدام دیگری در ژوئن شک دارد.

مهمتر از همه، ناتوانی سیاستگذاران آمریکا در ارائه توافق تمدید سقف بدهی و نزدیک شدن به آخر هفته طولانی برای نمایندگان مجلس نمایندگان با دیدگاه مذاکره کنندگان مبنی بر اینکه آنها شاهد پیشرفت در آخرین دور مذاکرات هستند، در تضاد است. با این حال، آژانس های رتبه بندی جهانی مانند Fitch و Moody's نسبت به وضعیت رتبه بندی اعتباری آمریکا محتاط شدند در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا ترس آنها را پذیرفت. با این کار، عجله بازار به سمت ایمنی ریسک شتاب بیشتری می گیرد و دلار آمریکا و همچنین بازدهی را به حرکت در می آورد.

در میان این بازی ها، معاملات آتی سهام آمریکا زخم های خود را می لیسند در حالی که بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در بالاترین سطح از اواسط ماه مارس ثابت مانده است.

در حالی که خریداران USD/JPY کمی نفس می‌کشند، اما در میان نگرانی‌هایی که در مورد نکول آمریکا و واگرایی بین سیاست‌های فدرال رزرو و BoJ وجود دارد، از روی میز خارج نیستند. جدای از این کاتالیزورها، هفته نامه بیکاری آمریکا، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو و فروش خانه های معلق نیز باید برای مسیرهای روشن مورد توجه قرار گیرند.

تحلیل تکنیکال
USD/JPY سطح 50% فیبوناچی اصلاحی اکتبر 2022 تا ژانویه 2023 را در بحبوحه شرایط اشباع خرید اندیکاتور RSI (14) افزایش می دهد. جدا از سطح اصلاحی فیبوناچی 50 درصدی در اطراف 139.60، قله اواخر نوامبر 2022 حدود 139.90، و همچنین 140.00 هدف قرار گرفته و همچنین فروشندگان جفت ین را به چالش می کشد.

در همین حال، خط مقاومت قبلی که از دسامبر 2022، در نزدیکی 137.80 کشیده شده بود، ریزش فوری جفت USD/JPY را محدود می کند.

12234 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link