1

روزنگار فارکس: همه منتظر سخنرانی آقای پاول هستند (29 اردیبهشت)

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/29 منتشر شده است

شرایط ریسک پذیری  در آغاز بازه معاملاتی اروپا کاهش یافته است و بازار سهام آسیا به صورت مختلط معامله می‌شدند و نتوانستند از افزایش وال استریت سود ببرند. دلار آمریکا سودهای هفتگی را نزدیک به بالاترین حد دو ماهه تثبیت می کند و عملکرد ضعیف بازدهی خزانه داری آمریکا را در سراسر منحنی دنبال می کند.

خوش‌بینی در مورد توافق احتمالی سقف بدهی آمریکا با گزارش رویترز کمرنگ شد که به نقل از آن، «جناح کوچک اما قدرتمند جمهوری‌خواه این هفته هشدار داد که می‌توانند مانع از هر گونه توافق برای افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری از تصویب مجلس نمایندگان شوند. این توافق شامل کاهش "قوی" هزینه های فدرال نمی شود.

علاوه بر این، تنش های جدید آمریکا و چین بر سر تایوان، معامله گران را محتاط نگه می دارد. دفتر نماینده تجاری آمریکا (USTR) اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد: "توافق آمریکا و تایوان در بخش اول ابتکار تجاری "قرن بیست و یکم" آنها به دست آمد که شامل رویه های گمرکی و مرزی، رویه های نظارتی و تجارت کوچک است. توافق آمریکا و تایوان دورنمای سفر هفته آینده یک مقام بازرگانی چینی به آمریکا را مخدوش می کند.

با این حال، معاملات آتی سهام آمریکا در روز 0.15% افزایش می یابد، زیرا بازارها همچنان امیدوار به توافق سقف بدهی تا یکشنبه، زمانی که بایدن و مک کارتی مذاکرات را از سر بگیرند، باقی می مانند.

علیرغم نمایه ریسک در بازار، دلار آمریکا رشد سه روزه خود را در روز پنجشنبه به لطف اظهارنظرهای تندخو سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا  و افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره در ژوئن تمدید کرد. بازارها اکنون با احتمال 36% ی برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ژوئن در مقایسه با ماه ژوئن قیمت گذاری می کنند.فرسون، رئیس فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که تورم بسیار بالا باقی مانده است، در حالی که جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، بار دیگر از نرخ‌های بالاتر حمایت کرد و نشان داد که این نرخ‌ها در برابر تورم بیمه هستند.

با نگاهی به آینده، در غیاب انتشار داده های اقتصادی سطح بالا در هر دو سوی اقیانوس اطلس، بر سرفصل های مربوط به سقف بدهی آمریکا و سخنرانی های مقامات بانک های مرکزی متمرکز شوید. سخنرانی جرم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کانون توجه قرار خواهد گرفت در حالی که اتفاق ها و نوسانات پایان هفته احتمالاً در جریان خواهند بود.

EUR/USD تمایل به حرکت صعودی به سمت 1.0800 در بازه معاملاتی اروپا دارد، زیرا دلار آمریکا همزمان با بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا اصلاح می شود. معاملات آتی Eurostoxx در حال حاضر 0.05٪ افزایش یافته است. بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد که گفته می شود بانک مرکزی اروپا (ECB) نظارت دقیق بر نقدینگی بانک ها را افزایش داده و ممکن است الزامات را افزایش دهد.

GBP/USD در حال بازپس گیری 1.2400 است که برای مدت کوتاهی به پایین تر از دومی سقوط کرده است. جاناتان هسکل، سیاستگذار بانک انگلستان (BoE) قرار است در کنفرانس مرکز تعالی آمار اقتصادی در مورد اندازه گیری اقتصادی 2023 در مورد چگونگی اندازه گیری بهره وری سخنرانی کند. .

USD/JPY شاهد یک اصلاح شدید به سمت 138.00 است، زیرا ین پس از افزایش مجدد تورم در ژاپن در ماه آوریل، با افزایش 3.4% ی شاخص قیمت مصرف کننده در ژاپن نسبت به سال گذشته، در حال بهبود است. CPI اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی تازه را کاهش می دهد، 4.1% افزایش یافت و به بالاترین سطح از سپتامبر 1981 رسید.

AUD/USD رشدهای خود را نزدیک به 0.6650 نگه می دارد و از تنش های آمریکا و چین دوری می کند. آمریکا و تایوان در مورد بخش اول ابتکار تجاری خود در قرن بیست و یکم به توافق رسیدند که رویه‌های گمرکی و مرزی، رویه‌های نظارتی و تجارت کوچک را پوشش می‌دهد. توافق آمریکا و تایوان دورنمای سفر هفته آینده یک مقام بازرگانی چینی به آمریکا را مخدوش می کند و تا حدودی بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد.

USD/CAD تحت فشار زیر 1.3500 در بحبوحه عقب نشینی دلار آمریکا و قیمت های بالاتر WTI معامله می شود.

قیمت طلا در حال تلاش برای جهش برای آزمایش 1970% است و به دنبال بازپس گیری میانگین متحرک حیاتی 50 روزانه (DMA) است که در 1985$ به سطح مقاومت تبدیل شده است .

ارزهای دیجیتال بی‌رویه معامله می‌شوند، بیت‌کوین به زیر 27000 دلار می‌رود در حالی که اتریوم در حال به چالش کشیدن مرز 1800 دلار است.

12188 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link