1

انس جهانی طلا سطح کلیدی 2000$ را با وجود رشد دلار پس گرفت

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/27 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) به بالاترین حد روزانه خود نزدیک به 1993$ رسید، زیرا در بحبوحه بازارهای خوش‌بینانه محتاطانه اوایل چهارشنبه، ضررهای روز قبل را به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته معکوس کرد. افزایش قدرت XAU/USD فقدان داده ها/رویدادهای اصلی و همچنین سرفصل های مثبت قیمت طلا از چین است.

دیدار بین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، خوش‌بینی بازار مبنی بر اینکه سیاست‌گذاران آمریکایی قادر خواهند بود از نکول «فاجعه‌بار» اجتناب کنند، تجدید کرد. در پی این نشست که کمتر از یک ساعت به طول انجامید، رهبران کنگره گفتند: "امکان دستیابی به توافق تا پایان هفته وجود دارد." این خوش بینی باعث کاهش اسپرد یک ساله سوآپ پیش فرض اعتباری آمریکا (CDS) شد.

از سوی دیگر، کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات برنامه‌ریز دولتی چین (NDRC) اخیراً اشاره کرد که اقداماتی را برای آزادسازی پتانسیل مصرف و تلاش‌های مستمر برای تثبیت و گسترش سرمایه‌گذاری در تولید انجام خواهد داد. شایان ذکر است که چین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان است و از این رو هرگونه نکته مثبت از ملت Dragon می تواند به نفع خریداران XAU/USD باشد.

از سوی دیگر، جزئیات خوش‌بینانه خرده‌فروشی و تولید صنعتی آمریکا در ماه آوریل به مقامات فدرال رزرو  اجازه داد که متعصب باقی بمانند و روحیه ریسک‌پذیری را ایجاد کنند. اخیراً در میان آنها، آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو و رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، حضور داشتند.

در این پس‌زمینه، S&P500 Futures سودهای ملایمی را در حدود 4135 چاپ می‌کند و عملکرد ضعیف وال استریت را نادیده می‌گیرد، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری آمریکا اولین زیان روزانه را در چهار روز اخیر ثبت می‌کند. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به دنبال افزایش 0.18% روزانه سه‌شنبه تا 102.57 عقب‌نشینی می‌کند تا زیان‌های شروع هفته را معکوس کند.

با نگاهی به آینده، یک تقویم سبک ممکن است به قیمت طلا اجازه دهد تا آخرین بازگشت مجدد را افزایش دهد، اما داده های طبقه دوم مسکن از آمریکا می تواند معامله گران را سرگرم کند. مهمتر از همه، سرفصل‌های مربوط به بانک‌های مرکزی و پیش‌فرض آمریکا برای مشاهده جهت‌های واضح XAU/USD کلیدی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
قیمت طلا یک جهش اصلاحی را از کف در دو هفته اخیر در بحبوحه اندیکاتورRSI (14) اشباع فروش نشان می دهد. با این حال، به نظر می رسد که حرکت های بهبودی گریزان به نظر می رسد زیرا سیگنال های نزولی MACD به شکست آشکار فلز از خط حمایت کلیدی قبلی که از اواسط مارس و 200-SMA کشیده شده است، می پیوندند.

حتی اگر قیمت طلا بتواند از SMA کلیدی و خط حمایت چند روزه قبلی، به ترتیب در نزدیکی 2005$ و 2010$ عبور کند، یک خط مقاومت نزولی از 3 می، حداکثر در نزدیکی 2020$ ، یک چالش اضافی خواهد بود. برای خریداران XAU/USD.در مقابل، پایین بودن چندگانه در اطراف سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% قیمت طلا در دوره مارس تا مه، در نزدیکی 1975$ ، ممکن است ریزش کوتاه مدت طلا را محدود کند.

در شرایطی که قیمت طلا از مرز 1975$ پایین‌تر می‌ماند، پایین‌ترین قیمت آوریل در حدود 1950$ و پایان ماه مارس نزدیک به 1932$ ممکن است فروشندگان XAU/USD را فریب دهد.به طور کلی، قیمت طلا با وجود آخرین حرکت کوتاه مدت که خط مقاومت را هدف قرار داده است، همچنان در رادار خرس باقی می ماند.

تحلیل تکنیکال طلا

12165 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link