1

جفت ارز GBPUSD در زیر سطح 1.2540 دچار ضعف شده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/22 منتشر شده است

جفت ارز GBP/USD در نزدیکی 1.2520 در حالت تدافعی می‌ماند، حتی در حالی که پیش از انتشار داده‌های مهم تولید ناخالص داخلی بریتانیا (GDP) در اوایل روز جمعه، به قله روزانه می‌رسد. نه تنها موقعیت پیش از داده‌ها، بلکه انتظارات ضعیف بازار و ترس از یک غافلگیری مثبت نیز به پوند استرلینگ اجازه می‌دهد تا زیان‌های اخیر را کاهش دهد، به‌ویژه در بحبوحه انفعال دلار آمریکا قبل از سرنخ‌های تورم آمریکا.

حتی پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس (BoE) نرخ بهره را با 25 واحد پایه (bps) به 4.5 درصد افزایش داد، جفت کابل بیشترین افت را در هفت هفته گذشته داشت. پس از تصمیم گیری در مورد نرخ بهره، اندرو بیلی، فرماندار BoE، اظهارات خود را ارائه کرد و گفت: "ما یک جهت گیری برای نرخ ها ارائه نمی دهیم." بیلی از BoE اضافه کرد: «دلایل خوبی برای فکر کردن به اینکه CPI از آوریل به شدت کاهش می‌یابد»، به نظر می‌رسد که قیمت پوند/دلار آمریکا پس از انتشار این خبر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) علیرغم انتشار عمدتا ضعیف از داده های آمریکا، بیشترین افزایش روزانه در دو ماه اخیر را در روز گذشته ثبت کرد. با این حال، شاخص قیمت تولید کننده آمریکا (PPI) در ماه آوریل به 0.2% در ماه آوریل در مقایسه با 0.3% مورد انتظار و -0.4% قبل بهبود یافت. مهمتر از همه، PPI سابق Food & Energy، معروف به Core PPI، در روز اول افزایش یافت اما در سال گذشته کاهش یافت. علاوه بر این، مطالبات اولیه بیکاری آمریکا 264,000 افزایش یافت تا سطح را به بالاترین سطح از اکتبر 2021 برساند، که به نوبه خود باعث تشدید روحیه عدم ریسک شد و به نفع دلار آمریکا بود.

در حالی که روند صعودی دلار را دنبال می‌کنیم، به نظر می‌رسد که عجله بازار برای امنیت در میان نگرانی‌های مربوط به انقضای سقف بدهی آمریکا و سقوط بانکی توجه زیادی را به خود جلب کند. جو ریسک نه تنها دلار آمریکا را به حرکت درآورد، بلکه به نفع اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز کمک کرد.

طبق آخرین به روز رسانی، به تعویق افتادن مذاکرات سقف بدهی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و افت قیمت سهام PacWest Bankorp به نظر می رسد که مهمترین تحولات منفی بر این احساسات تأثیر بگذارد. علاوه بر این، هشدارهای جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و بت هامک، رئیس کمیته مشاوره استقراض خزانه داری و رئیس مشترک گروه مالی جهانی گلدمن، در مورد نکول آمریکا، نیز احساسات بازار را تهدید می کند.

در ادامه، اعلام داده های ماهانه از بریتانیا به انتشار اولیه سه ماهه اول (Q1) تولید ناخالص داخلی بریتانیا می پیوندد تا حرکت فوری پوند/دلار آمریکا را هدایت کند. با این حال، اندیشکده ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی بریتانیا (NIESR) اخیراً 0.3 درصد تولید ناخالص داخلی برای سال 2023 و 0.6 درصد برای سال 2024 در مقابل 0.2 درصد و 1.0 درصد برآوردهای قبلی پیش بینی کرده است.

جدای از تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول بریتانیا، خوانش اولیه شاخص احساسات مصرف کننده (CSI) دانشگاه میشیگان (UoM) برای ماه می و همچنین انتظارات تورم مصرف کننده 5 ساله UoM برای ماه مذکور نیز برای روشن شدن اهمیت خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال
GBP/USD شکست نزولی یک خط روند صعودی دو ماهه، در حدود 1.2540 در زمان انتشار، و همچنین سیگنال های نزولی MACD را توجیه می کند تا به نفع فروشندگان جفت کابل باشد. با این حال، یک خط روند با شیب صعودی از اواخر مارس، حدود 1.2500 دور در زمان مطبوعات، به خط RSI (14) بیش از حد فروش می پیوندد که نشان دهنده یک جهش اصلاحی در قیمت پوند استرلینگ است.

12122 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link