1

گزارش کامل تورم آمریکا و تاثیرش در بازار فارکس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/20 منتشر شده است

اداره آمار کار آمریکا (BLS) روز چهارشنبه گزارش داد که تورم در آمریکا، با توجه به تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، از 5% در ماه مارس به 4.9% در ماه آوریل کاهش یافت. این قرائت اندکی کمتر از انتظار بازار 5% بود.

جزئیات بیشتر این نشریه نشان می‌دهد که تورم اصلی CPI، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را در بر نمی‌گیرد، از 5.6% که انتظار می‌رفت، به 5.5% کاهش یافت.

به طور ماهانه، CPI و Core CPI 0.4٪ افزایش یافتند که با برآوردهای تحلیلگران مطابقت داشت.

پوشش زنده ما از واکنش بازار به داده های تورم آمریکا را دنبال کنید.

BLS در بیانیه خود توضیح داد: «شاخص سرپناه بیشترین سهم را در افزایش ماهانه همه اقلام داشت و به دنبال آن افزایش در شاخص خودروها و کامیون های دست دوم و شاخص بنزین افزایش یافت. افزایش شاخص بنزین بیش از جبران کاهش در سایر شاخص‌های انرژی بوده و شاخص انرژی در فروردین ماه 0.6% افزایش یافته است.

منبع: bls.gov

واکنش بازار
پس از گزارش تورم آوریل، دلار آمریکا (USD) دوباره تحت فشار فروش قرار گرفت و شاخص دلار آمریکا آخرین بار با کاهش 0.3% ی به صورت روزانه در 101.30 مشاهده شد. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به سمت جنوب برگشت و به زیر 3.5% رسید.

بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ سیاست خود را بدون تغییر نگه دارد، از 79% در اوایل روز به 85% افزایش یافت.

Yohay Elam، تحلیلگر FXStreet، گفت: «گزارش CPI در رأس ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) منتشر شده کمتر از یک هفته پیش قرار دارد، و در مجموع یک مورد قانع کننده برای توقف وجود دارد. سرمایه گذاران در حال حاضر شانس رو به رشد کاهش نرخ را می بینند و این بر گرینبک فشار می آورد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (MoM)
شاخص قیمت مصرف کننده منتشر شده توسط اداره آمار کار آمریکا، معیاری برای تغییرات قیمت با مقایسه بین قیمت های خرده فروشی یک سبد خرید نماینده کالا و خدمات است. قدرت خرید دلار توسط تورم کاهش می یابد. CPI یک شاخص کلیدی برای اندازه گیری تورم و تغییرات در روند خرید است. به طور کلی، خواندن بالا برای USD مثبت (یا صعودی) در نظر گرفته می شود، در حالی که خواندن پایین به عنوان منفی (یا نزولی) در نظر گرفته می شود. ادامه مطلب

چرا برای معامله گران اهمیت دارد؟
 

انتظار می رود که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه در آمریکا در ماه آوریل 5.0% افزایش یابد و نسبت به ماه مارس ثابت بماند.
تورم اصلی CPI در ماه آوریل 5.5% سالانه پیش بینی شده است که نسبت به نرخ 5.6% ی ماه مارس کمتر است.
با توجه به اینکه CPI آمریکا می تواند تاثیر قابل توجهی بر چشم انداز نرخ فدرال رزرو داشته باشد، دلار آمریکا رو به افزایش است.
انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای آوریل که توسط اداره آمار کار آمریکا (BLS) منتشر شده است، برای 10 می در ساعت 12:30 GMT برنامه ریزی شده است.

دلار آمریکا (USD) پس از گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در آوریل، در تلاش برای بهبودی ضعیف است. نظرسنجی افسر وام، که توسط فدرال رزرو در روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که شرایط اعتباری آمریکا کمتر از حد انتظار است، که به افزایش ارزش دلار نیز کمک می کند.

بازارها اکنون مشتاقانه منتظر داده های تورم هستند تا ارزیابی کنند که چگونه فدرال رزرو ممکن است سیاست پولی خود را در نشست بعدی خود در ژوئن تنظیم کند و به دنبال ارزش گذاری جدید دلار باشد.

در گزارش داده های CPI بعدی چه انتظاری داریم؟
پیش‌بینی می‌شود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا، به صورت سالانه، در ماه آوریل 5.0% افزایش یابد، همان سرعتی که در ماه مارس وجود داشت. پیش‌بینی می‌شود که عدد اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 5.5% افزایش یابد، کمی کمتر از 5.6% گزارش شده در ماه مارس.

در طول ماه، پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت مصرف‌کننده با افزایش 0.4% ی در آوریل، از 0.1% افزایش ثبت شده در ماه مارس، شتاب بگیرد. با این حال، انتظار می رود که CPI اصلی 0.4٪ افزایش یابد، همان سرعت ماه قبل.

داده های CPI آمریکا بیشترین ارتباط را برای فدرال رزرو خواهد داشت، زیرا بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست گذاری خود در 3 مه به صراحت اعلام کرد که "برای تعیین میزان افزایش بیشتر نرخ بهره" به عنوان افزایش سطح تورم، "داده ها را رویکردی وابسته به خود خواهد گرفت". و استرس بخش بانکی همچنان در کانون توجه قرار دارد. فدرال رزرو محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را با 25 واحد پایه مورد انتظار (bps) به 5.0٪ -5.25٪ افزایش داد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی خود لحن محتاطانه ای اتخاذ کرد و خاطرنشان کرد که فدرال رزرو آماده است تا در صورت بروز خطر، موضع سیاست پولی را به طور مناسب تنظیم کند.

با ادامه بحران اعتماد در بخش بانکی این کشور، سهام بانک های آمریکا هفته گذشته سقوط کرد. سهام PacWest مستقر در کالیفرنیا 50% سقوط کرد در حالی که سهام اتحادیه وسترن نیز نزدیک به 40% سقوط کرد. فروش سهام بانکی این هفته پس از توقیف First Republic توسط رگولاتورها و فروخته شدن به بزرگترین بانک آمریکا، JPMorgan Chase، افزایش یافت.

تحلیلگران TD Securities پیش‌نمایش مختصری از داده‌های کلان کلیدی ارائه می‌کنند و توضیح می‌دهند: «توجه بازار در این هفته بر داده‌های CPI آوریل پس از پرداخت حقوق و دستمزد متمرکز خواهد شد.

تحلیلگران TD Securities پیش‌نمایش کوتاهی از داده‌های کلان کلیدی ارائه می‌کنند و توضیح می‌دهند: «توجه بازار در این هفته بر داده‌های CPI آوریل پس از گزارش حقوق و دستمزد متمرکز خواهد شد که قوی‌تر از نرخ پیش‌بینی شده بود. ما به دنبال ثابت ماندن تورم اصلی هستیم و شاخص برای دومین ماه متوالی به میزان 0.4 درصد افزایش می یابد، زیرا تورم کالاها احتمالاً به شتاب ادامه می دهد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده چه زمانی خواهد بود و چگونه می تواند EUR/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟
گزارش داده‌های CPI برای انتشار در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ در 10 می برنامه‌ریزی شده است. نرخ پایین‌تر از حد انتظار، به‌ویژه در مورد تورم ماهانه ماهانه، می‌تواند انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه دوم سال جاری را افزایش دهد. طبق گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر تقریباً 90 درصد احتمال توقف فدرال رزرو در ماه ژوئن را قیمت گذاری می کنند در حالی که احتمال کاهش 33 درصدی نرخ بهره در اوایل جولای وجود دارد.

انفجار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در هفته گذشته و اظهار نظر جروم پاول، انتظارات بازار برای کاهش نرخ در سال جاری را به عقب انداخت، اما سوآپ شاخص یک شبه (OIS) تنها تا حدی انتظارات کاهش نرخ را در ماه جولای کاهش داد. عنوان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه آوریل 253 هزار جهش داشت که بهتر از 179 هزار مورد انتظار و رقم قبلی 165 هزار بود. نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای در ماه آوریل به 3.4 درصد کاهش یافت، در حالی که میانگین درآمد ساعتی سالانه به 4.4 درصد در ماه گزارش شده در مقابل 4.2 درصد مورد انتظار افزایش یافت.

تورم دستمزدها به طور غیرمنتظره ای در ماه آوریل شتاب گرفت و بنابراین، داده های CPI آوریل به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا مشخص شود آیا فدرال رزرو می تواند برای مدت طولانی تری قبل از تصمیم گیری برای کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری باقی بماند یا خیر.

کاهش نرخ CPI انتظارات بازار را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو زودتر (نه دیرتر) تقویت می کند و دوباره به روند نزولی دلار آمریکا دامن می زند. این به نوبه خود، باید به جفت EUR/USD اجازه دهد تا حرکت صعودی خود را از سر بگیرد و دوباره سطح 1.1100 را هدف قرار دهد. از سوی دیگر، داده‌های تورمی قوی‌تر از ایالات متحده می‌تواند منجر به قیمت‌گذاری مجدد چشم‌انداز نرخ بهره فدرال رزرو شود، و به نوبه خود، زمینه دیگری را برای بهبود مداوم دلار آمریکا فراهم کند.

دلار آمریکا در واکنش فوری بازار به حرکت در می آید، زیرا هر گونه واگرایی معنی دار از قرائت های مورد انتظار باید باعث ایجاد نوسان شدید در بازارها شود و به معامله گران اجازه دهد تا فرصت های کوتاه مدت را در اطراف جفت یورو/دلار آمریکا به دست آورند.

در همین حال، ضوانی مهتا، تحلیلگر ارشد نشست آسیایی در FXStreet، چشم‌انداز فنی مختصری را برای این شرکت ارائه می‌کند و توضیح می‌دهد: «یورو/دلار آمریکا در روز سه‌شنبه کمتر از میانگین متحرک کوتاه‌مدت 21 روزه (DMA) در 1.0997 قرار گرفت. با این حال، با شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) که همچنان از خط وسط دفاع می کند، خریداران یورو همچنان امیدوار هستند.

دهوانی همچنین سطوح فنی مهمی را برای معامله جفت یورو/دلار بیان می‌کند: «در روند صعودی، خریداران یورو/دلار آمریکا باید جایگاهی بالاتر از مقاومت صعودی میانگین متحرک 21 روزه پیدا کنند که بالاتر از آن می‌تواند بالاترین سطح 1.1053 روز دوشنبه را به چالش بکشد. شکست پایدار بالاتر از دومی درها را دوباره به سمت بالاترین سطح سالانه 1.1095 باز می کند."

12114 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link