1

جفت ارز یورو/دلار در حال جبران ضررها در بالای سطح 1.0950 است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/20 منتشر شده است

یورو/دلار آمریکا به رشد ملایمی در حدود 1.0970 رسیده است و در اوایل صبح روز چهارشنبه در اروپا، اولین صعود روزانه در سه روز اخیر را نشان می دهد.

با این حال، آخرین بازگشت جفت یورو می تواند به عقب نشینی گسترده دلار آمریکا در آستانه انتشار داده های کلیدی تورم آمریکا در ماه آوریل، و همچنین خوش بینی محتاطانه در بازار با وجود احساسات متفاوت در مورد ترس از نکول آمریکا و مشکلات بانکی مرتبط باشد. همچنین نگه داشتن این قیمت در رادار خریداران می‌تواند نسبتاً نظرات تندروانه‌تر مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) نسبت به نظرات اعضای فدرال رزرو باشد.

روز سه‌شنبه، پیتر کازیمیر، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت: «بر اساس داده‌های فعلی، بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار ادامه دهد.» در همین راستا، مارتینس کازاکس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، هشدار داد که افزایش نرخ ممکن است در ماه جولای به پایان نرسد.

در همین حال، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، به نقل از رویترز، گفت: "فدرال رزرو نگفته است که نرخ بهره را افزایش داده است."

در جای دیگر، چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا، عدم پیشرفت در مذاکرات کلیدی سقف بدهی را در دور اول مذاکرات در کاخ سفید اعلام کرد. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این نشست را "مولد" خواند و گزارش داد که کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان در این دیدار گفت که آمریکا بدهی خود را نکول نمی کند. این خبر همچنین به نقل از مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که دو طرف توافق کردند که کارکنانشان در این هفته دور هم جمع شوند و مدیران در روز جمعه دوباره برای ادامه گفتگو با یکدیگر ملاقات کنند. با این کار، معامله گران همچنان به اجتناب از نکول آمریکا امیدوار هستند. با این حال، غول رتبه بندی جهانی مودیز اخیراً گفت: "آنچه زمانی غیرقابل تصور به نظر می رسید اکنون یک تهدید واقعی به نظر می رسد."

از سوی دیگر، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول (IMF)، پیر الیویر گورینشاس، روز سه‌شنبه به نگرانی‌های بانکی اشاره کرد. همین امر به دنبال نظرسنجی سه ماهه فدرال رزرو از افسران وام بانکی که در روز دوشنبه منتشر شد، انجام شد که تأثیر منفی نرخ های بالاتر بر شرایط اعتبار را نشان می دهد.

شایان ذکر است که شاخص خوش‌بینی کسب‌وکارهای کوچک NFIB آمریکا و اعداد تولید صنعتی آلمان که اخیراً ضعیف شده‌اند، در میان احساسات متفاوت، الهام‌بخش معامله‌گران EUR/USD نیستند.

در میان این بازی‌ها، S&P 500 فیوچرز سودهای ملایمی را نشان می‌دهد در حالی که زیان روز قبل را جبران می کند، در حالی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه‌داری آمریکا اولین زیان روزانه را در پنج سال حدود 3.50 درصد و حداکثر 4.02 درصد نشان می‌دهد. از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز پس از افزایش در دو روز متوالی گذشته، تا سطح 101.50 عقب‌نشینی می‌کند.

در انتظار، قرائت نهایی شاخص تورم آلمان
شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در ماه آوریل، که انتظار می‌رود پیش‌بینی‌های سالانه 7.6 درصدی را تأیید کند، ممکن است معامله‌گران جفت EUR/USD را پیش از شاخص CPI بسیار مهم آمریکا برای ماه مذکور سرگرم کند.

اگر اعداد CPI برنامه‌ریزی‌شده آمریکا تشدید فشار تورم را در بزرگترین اقتصاد جهان تأیید کند، شرط‌بندی‌های اخیر فدرال رزرو ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به دلار آمریکا اجازه دهد تا ضررهای روزانه را کاهش دهد، که به نوبه خود می‌تواند فروشندگان EUR/USD را تهییج کند.

تحلیل تکنیکال
EUR/USD بین الگوی سه قله در نزدیکی 1.0940 و میانگین متحرک 21 روزه در نزدیکی 1.1000 کنار می ماند. با این حال، به نظر می‌رسد که خریداران اخیراً از کار افتاده‌اند.

12103 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link