1

روند صعودی طلا در بالای سطح 2020$ در حال تثبیت شدن است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/19 منتشر شده است

قیمت طلا برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه بالاتر رفت، هرچند که قدرت برای حرکت صعودی ندارد و در اوایل بازه معاملاتی اروپا زیر سطح 2030$ باقی مانده است.

افزایش اندک ارزش دلار آمریکا برای قیمت طلا
نظرسنجی افسر ارشد وام فدرال رزرو  (SLOOS) در روز دوشنبه نشان داد که سخت‌تر شدن شرایط اعتباری به دلیل افزایش شدید نرخ‌ها به جای استرس شدید بخش بانکی است. این به نوبه خود این امید را ایجاد کرد که بخش بانکی در آمریکا به سمت یک بحران گسترده‌تر پیش نمی‌رود و معلوم می‌شود که یک عامل کلیدی برای محدود کردن قیمت امن طلا است. در همین حال، خوش بینی اخیر منجر به افزایش شدید یک شبه در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شد و از دلار آمریکا (USD) حمایت کرد، که به محدود کردن کالای دلاری کمک می کند.

چشم انداز کمتر جنگ طلبانه فدرال رزرو از XAU/USD حمایت می کند
با این اوصاف، چشم انداز کمتر تندروانه فدرال رزرو هر گونه حرکت صعودی معنی دار را برای بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار حفظ می کند، که به نوبه خود، باید همچنان به سود قیمت بدون بازده طلا ادامه دهد. شایان ذکر است که بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته یک رویکرد سختگیرانه تر و مبتنی بر داده ها را برای افزایش بیشتر نرخ ها ترسیم کرد و در را برای توقفی قریب الوقوع در چرخه افزایش نرخ بهره در طول سال باز کرد. علاوه بر این، در نیمه دوم سال جاری، بازارها در کاهش بالقوه نرخ بهره قیمت گذاری کرده اند، اگرچه گزارش شغلی خوش بینانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است برای مدت طولانی تری متعصب باقی بماند.

تمرکز بر روی ارقام تورم مصرف کننده از آمریکا است
با این وجود، به نظر می‌رسد که پس‌زمینه بنیادی فوق به نفع معامله‌گران نزولی متمایل شده و از چشم‌اندازی برای کاهش قیمت طلا حمایت می‌کند. با این حال، به نظر می رسد فعالان بازار تمایلی به شرط بندی روی سیاست های انقباضی ندارند و ترجیح می دهند منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در روز چهارشنبه باشند. گزارش مهم شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر انتظارات بازار در مورد حرکت سیاست بعدی فدرال رزرو خواهد داشت. این به نوبه خود، تقاضای USD را در کوتاه مدت افزایش می دهد و یک انگیزه جهت دار جدید برای XAU/USD ایجاد می کند.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا
از منظر تحلیل تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومتی در نزدیکی منطقه 2040 دلاری پیش از منطقه عرضه 2050$ مواجه خواهد شد. برخی از خریدهای متعاقب این پتانسیل را دارد که قیمت طلا را به بالاترین سطح تاریخ خود بازگرداند. همچنین طلا منطقه 2078 تا 2079$ در روز پنجشنبه گذشته لمس شد. این حرکت می تواند بیشتر شود و به خریداران اجازه می دهد تا علامت شکل رُند2100$را فتح کند.

از طرف دیگر، منطقه 2015$ اکنون ممکن است از نزولی فوری قبل از سطح روانشناسی 2000$ محافظت کند، که اگر شکسته شود ممکن است باعث فروش تکنیکال شود. ممکن است قیمت طلا برای تسریع سقوط به سمت منطقه 1980$ در مسیر حمایت افقی قوی 1970$ آسیب پذیر شود. برخی از فروش های متعاقب، هرگونه چشم انداز مثبت کوتاه مدت را نفی می کند و روند را به نفع فروشندگان تغییر می دهد.

12100 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link