1

خریداران طلا برای شروع مجدد حرکت صعودی نفس تازه می کنند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/18 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/SD) پس از ثبت اولین کاهش روزانه طی چهار هفته اخیر که روند صعودی داشت ، در یک دوشنبه کسل کننده به حدود 2016$ رسید.

آخرین جهش اصلاحی این فلز گرانبها را می توان به انفعال بازار در میان تعطیلات در بریتانیا و کاتالیزورهای ریسک مختلط مرتبط دانست. شایان ذکر است که فروشندگان طلا در بحبوحه ضعف گسترده$ آمریکا و نگرانی‌های شدید پیرامون فدرال رزرو و همچنین وضعیت محتاطانه پیش از گزارش تورم و بانک‌های آمریکا در این هفته، از جدول خارج می‌مانند.

قیمت طلا با توجه به داده های خوش بینانه آمریکا و مذاکرات جنگ طلبانه فدرال رزرو کاهش یافت
قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود و آمارهای خوش‌بینانه اشتغال آمریکا نگرانی‌های فدرال رزرو را تجدید کرد.

با این حال، گزارش اشتغال آمریکا در ماه آوریل با پرده برداری از جهش در عنوان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) به میزان 253 هزار مورد انتظار، بازارها را غافلگیر کرد و خوانش قبلی 165 هزار نفر را کاهش داد. علاوه بر این، نرخ بیکاری نیز به 3.4 درصد در مقابل 3.5 درصد پیش‌بینی‌های بازار و آمار قبلی کاهش یافت، در حالی که میانگین درآمد ساعتی از 4.3 درصد قبل (تجدیدنظر شده) و برآورد تحلیلگران از 4.2 درصد به 4.4 درصد در سال افزایش یافت.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، که از افزایش 25 واحدی نرخ بهره که هفته گذشته فدرال رزرو انجام شد، حمایت کرد، پس از گزارش خوش‌بینانه اشتغال آمریکا، آن را "گام بعدی خوب" خواند. این سیاستگذار تورم قابل توجهی در اقتصاد و بازار کار «بسیار فشرده» را برای حمایت از تعصب جنگ طلبانه خود ذکر کرد. اظهارات او امیدها برای افزایش 0.25% نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را تجدید می کند، که به نوبه خود خریداران طلا را پس از به روز شدن این کالا به بالاترین حد خود در تاریخ افزایش می دهد.

افزایش سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو و دلار آمریکا که  کمتر از خریداران XAU/USD دفاع می کند
علیرغم امیدهای اخیر به نفع کاهش قیمت طلا قبل از داده ها/رویدادهای کلیدی، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و امید به مشکلات بیشتر برای دلار آمریکا، خریداران XAU/USD را امیدوار می کند. به گفته رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه هشدار جدی داد که عدم اقدام کنگره در مورد سقف بدهی می تواند باعث ایجاد یک "بحران قانون اساسی" شود که همچنین اعتبار دولت فدرال را زیر سوال می برد. در همین راستا، یک آژانس رتبه‌بندی پیشرو اروپایی، به نام Scope Ratings، که رتبه‌بندی بدهی بلندمدت AA و بدهی‌های بدون تضمین ارشد آمریکا را به ارز داخلی و خارجی برای کاهش احتمالی سوء استفاده از ابزار سقف بدهی به دلیل خطرات بلندمدت مرتبط تفسیر می کند

علاوه بر این، اخباری مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین برای ششمین ماه متوالی در ماه آوریل به ذخایر طلای خود به 66.76 میلیون اونس (1893 تن) اضافه کرد، نیز پشتوانه گرایش صعودی در مورد XAU/USD است.

به‌روزرسانی‌های بانکی، سیگنال‌های تورم آمریکا به جهت‌های واضح قیمت طلا چشم دوخته است
اگرچه قیمت طلا پس از تجدید دیدار با رکورد سالانه اش با افزایش حجم معاملات روبرو شده ، اما روحیه محتاطانه پیش از داده‌ها و رویدادهای کلیدی آمریکا باعث افزایش قیمت XAU/USD شد. در میان آنها، نظرسنجی افسر ارشد وام آمریکا در مورد شیوه های وام دهی بانکی و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) در ماه آوریل، که برای انتشار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه آماده است، برای نظارت بر جهت های روشن بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
شکست قیمت طلا در ارائه بسته شدن روزانه فراتر از سطح مقاومت صعودی سه ماهه، حدود 2068$ تا زمان انتشار، به شرایط اشباع خرید اندیکاتور (RSI) با دوره پیوست تا شاهد عقب نشینی در روز جمعه باشیم. .

با این حال، حرکت اصلاحی نه می‌تواند زیر حمایت 2005$ ی 21-DMA بسته شود و نه سیگنال‌های صعودی نشانگر میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD) را معکوس کند.

از این رو، XAU/USD احتمالاً روند صعودی خود را از سر می گیرد در حالی که بالاترین قیمت ماهانه قبلی در حدود 2050$ را به عنوان یک مانع فوری هدف قرار می دهد. به دنبال آن، مقاومت خط روند اعلام شده می‌تواند خریداران طلا را نزدیک به 2068$ به چالش بکشد، در حالی که بالاترین قیمت‌ها در سال‌های 2022 و 2020 نزدیک به 2070$ و 2075$ می‌توانند به عنوان فیلترهای صعودی اضافی قبل از تحریک قیمت‌ها به سمت آخرین قله نزدیک به 2080$ عمل کنند.

برعکس، بسته شدن روزانه زیر سطح حمایت 2005$ ی 21-DMA برای فروشندگان طلا چندان خوشایند نیست و رقم دور 2000$ ی و یک خط حمایت رو به بالا از اواخر مارس، حدود 1985$ ، می تواند XAU/USD را به چالش بکشد.

شایان ذکر است که سطح حمایت 50-DMA در نزدیکی 1952$ به عنوان آخرینسنگر خریداران طلا عمل می کند.

به طور کلی، قیمت طلا بالاتر می رود و علی رغم آخرین پولبک می تواند در رادار خریداران باقی بماند.

12095 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link