1

جفت ارز EURUSD با وسط زنی فدرال رزرو به سطح 1.1100 رسید

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/14 منتشر شده است

EUR/USD قیمت خود را به راحتی بالاتر از سطح مقاومت بحرانی 1.0800 در اوایل بازه معاملاتی اروپا تغییر داده است. انتظار می رود جفت ارز اصلی حرکت صعودی خود را به سمت سطح مقاومت سطح رند 1.1100 ادامه دهد زیرا فدرال رزرو دستورالعمل سیاست خود را پس از افزایش متوالی نرخ های 25 واحد پایه (bps) به 5.00-5.25٪ به سمت خنثی تغییر داده است. . با این حال، راه رسیدن به نرخ پایانی برای بانک مرکزی اروپا (ECB) هنوز به پایان نرسیده است.

قراردادهای آتی S&P500 سودهای مناسبی را در بازه معاملاتی آسیایی افزایش داده اند که نشان دهنده بهبود معنی داری در ریسک پذیری سرمایه گذاران است. سهام آمریکا در روز چهارشنبه به دلیل عدم اطمینان در مورد نقشه راه فدرال رزرو برای مهار تورم چسبنده، به شدت توسط سرمایه گذاران تخلیه شد. همچنین، حمام خون در PacWest Bancorp ترس از بحران بانکی آمریکا را مجدداً افزایش داد. بلومبرگ گزارش داد که PacWest Bancorp در حال بررسی گزینه های استراتژیک از جمله فروش احتمالی است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) از سطح حمایت فوری 101.07 دفاع می کند، با این حال، فقدان نشانه های بهبودی، روند نزولی را تقویت می کند. تغییر زبان فدرال رزرو به «اقدامات پولی وابسته به داده‌ها خواهد بود» از «برخی سخت‌گیری‌های مناسب لازم است» انتظارات برای تشدید بیشتر سیاست‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش داده است.

حماسه سقف بدهی آمریکا
این واقعیت را نمی توان انکار کرد که تغییر در موضع سیاست توسط فدرال رزرو به شدت بر دلار آمریکا تأثیر گذاشته است. بسیار پیش بینی می شود که طلسم سفت کردن سیاست توسط فدرال رزرو با توجه به افزایش بحران بانکی و تشدید ترس از رکود اقتصادی آمریکا در حال حاضر متوقف شود.

جدای از آن، کاتالیزورهایی که در شاخص دلار صعودی را محدود کرده‌اند، مشکلات بانکی آمریکا و نگرانی‌های سقف بدهی‌های جدید هستند.

چند روز پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مذاکره در مورد افزایش سقف بدهی آمریکا با جمهوری خواهان را تکذیب کرد زیرا آنها از آن به قیمت هزینه های ابتکاری رئیس جمهور سطح حمایت می کردند. کاخ سفید آماده مذاکره نیست، با این حال، عواقب تاخیر در مذاکرات سقف بدهی آمریکا، شاخص دلار را آزار می دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا قبلاً تأیید کرده است که در اوایل ژوئن بودجه خود را تمام می کند که منجر به عدم پرداخت تعهدات پرداخت می شود. به گزارش رویترز، بر اساس تحلیل شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، نکول طولانی مدت تعهدات پرداختی آمریکا می تواند منجر به از دست دادن 8.3 میلیون شغل و کاهش 6.1 % ی تولید اقتصادی شود.

برای جلوگیری از چنین شرایطی، کاخ سفید می‌تواند زودتر روی میز مذاکره بیاید، در غیر این صورت آسیب جدی به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا برای افزایش بیشتر نرخ بهره
تحلیلگران منتظر اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره هستند تا بفهمد سیاستگذاران سریع چگونه به دنبال مهار تورم سرسخت منطقه یورو هستند. سرمایه گذاران در مورد سرعت افزایش نرخ بهره اختلاف نظر دارند زیرا نرخ رشد در اقتصاد منطقه یورو به شدت تحت فشار قرار گرفته است. رویترز گزارش داد که کاهش واگذاری اعتبار از سوی بانک‌های اروپایی و کاهش تورم، اعلامیه افزایش کمتر نرخ بهره توسط کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا را تقویت می‌کند. با این حال، ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، هفته گذشته گفت که افزایش نرخ بهره 50 واحدی  در حال افزایش است.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD


EUR/USD در آستانه ارائه یک شکست الگوی نمودار مثلث صعودی است که در نمودار چهار ساعته تشکیل شده است. خط روند شیب دار این الگوی نموداری از پایین ترین سطح 17 آوریل در 1.0910 ترسیم شده است در حالی که سطح مقاومت افقی از اوج 14 آوریل در 1.1076 قرار می گیرد.پیشروی میانگین متحرک نمایی 10 دوره ای (EMA) در 1.1050 از جفت ارز مشترک منحرف شده است که نشان دهنده یک قدرت مطلق در خریداران یورو است.اندیکاتور RSI به محدوده صعودی 60.00-80.00 تغییر کرده است، که نشان می دهد رشد قیمت بیشتری در راه است.

تحلیل تکنیکال EURUSD

12065 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link