1

آشنایی با بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/2/14 منتشر شده است

نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال مثل ریختن همزمان آب یخ و داغ روی سر است. برای اینکه اذیت نشوید باید از بهترین ابزار معاملاتی برای پیدا کردن بهترین سیگنال های خرید و فروش استفاده کنید تا به کسب درآمد نزدیک شوید. قبل از اینکه این مقاله را بخوانید حتما می دانستید که نوسان گیری ارز دیجیتال در عین سود بالا، پیچیدگی هایی هم دارد. در این مقاله سعی کردیم تا کار را برای شما آسان کنیم، پس تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

همه چیز به استراتژی معاملاتی شما، تجربه و استفاده درست از نقاط قوتتان بستگی دارد. شما باید با توجه به منابعی که دارید بهترین تصمیم ها را بگیرید.

همانطور که خودتان هم می دانید، افراد زیادی وجود دارند که میزان زیادی ارز دیجیتال را خریده و به قصد سرمایه گذاری بلند مدت در کیف پول خود نگه داشته اند. در طرف دیگر بازار، افرادی هستند که از صبح تا شب در حال نوسان گیری روی این ارزها هستند. اگر شما جزو این گروه هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. چرا که برای نوسان گیری و درآمدزایی در این بازار نوپا، نیاز به انتخاب درست ابزار دارید.

تحلیل تکنیکال در معاملات ارز دیجیتال

بعد از آنکه معامله گران تصمیم خود را بگیرند که می خواهند نوسان گیر یا سرمایه گذار باشند، ابزار معاملاتی خود را انتخاب کرده و به سمت شکار موقعیت های خوب حرکت می کنند. روش های متفاوتی برای معامله در این بازار وجود دارد، اما خیلی از افراد دوست دارند که فقط از بکارگیری روش تحلیل تکنیکال به سود برسند. اما در نظر داشته باشید که همین افراد می دانند که نمیتوانند اخبار و تحلیل بنیادین یا فاندامنتال را نادیده بگیرند. دقیقا مثل بازار سهام، شما باید اخبار شرکت ها و ارزهای دیجیتال را دنبال کنید. به تحلیل بر اساس اخبار، تحلیل فاندامنتال هم گفته می شود. خیلی از معامله گران از ترکیب روش تکنیکال و فاندامنتال در معاملات خود استفاده می کنند.

برای معامله درست در بازار ارز دیجیتال شما باید روش های مختلف را شناخته، پیاده سازی کرده و استراتژی خود را انتخاب کنید. در این راه می توانید از اندیکاتورهای مختلف برای معامله کردن استفاده کنید، اندیکاتورهایی که در نمودارها، مسیر روند، قدرت آن و فشار خرید و فروش بازار را تحلیل می کنند.

بهترین اندیکاتور تحلیل ارز دیجیتال

اندیکاتور های تحلیل تکنیکال

همه اندیکاتور ها بر مبنای تغییر قیمت و تحلیل بر اساس الگوریتم معین، آینده بازار را پیش بینی می کنند. هیچ اندیکاتور بی نقصی وجود نداشته و تمام اندیکاتورها در زمانبندی های مختلف کاربردی هستند. تاثیرات اخبار، شرایط بازار و احساسات معامله گران در دل برخی از این اندیکاتورها نشان داده می شود. به همین خاطر شما باید تمام عوامل تاثیر گذار در قیمت بازار را شناسایی و درک کنید. دنبال کردن لحظه ای تمام این عوامل برای انسان بسیار سخت است. به همین خاطر شما به الگوریتم های کامپیوتری برای تحلیل در بازار نیاز دارید. دقیقا همینجاست که اندیکاتورها پا پیش گذاشته و کاربردی می شوند.

اساسا، خیلی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال به صورت گرافیکی نمایش داده می شوند. شما هیچوقت نمی توانید از تمام اندیکاتورها به صورت هم زمان برای تحلیل در بازارها استفاده کنید. نمودار جا ندارد !!!!

اندیکاتورها رایگان هستند، اما نباید از تمامشان استفاده کنید

به عنوان یک قانون نانوشته، معامله گر، نباید از تمام اندیکاتورها به صورت همزمان در نمودارش استفاده کند. بعضی از اندیکاتور یک مفهوم را به طرق مختلف نشان می دهند و به همین خاطر است که استفاده از اندیکاتورهای زیاد فقط شما را سردرگم می کند. برای اینکه کار شما برای انتخاب بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال راحت شود، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

ماهیت پویای بازار ارز دیجیتال معامله گران را مجبور می کند تا سر میز خود نشسته، برنامه ریزی درستی کرده و از اندیکاتورهایی استفاده کنند که مفهوم و تحلیل تکراری نداشته باشند.

 

بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال که توسط معامله گران مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. اندیکاتور قدرت بیتکوین (BSI)

معاملات و تراکنش های بیتکوین در یک سیستم بلاکچین تعریف شده و همه افراد می توانند آن را ردیابی کنند. سلامت این شبکه تضمین شده است.

متغیرهایی مانند کیف پول های فعال، میزان ورود و خروج سرمایه، هش ریت و ضرر و سود نا مشخص، از عوامل تاثیر گذار هستند. هر اتفاقی در بازار بیفتد، ردپای مشخصی دارد.

اندیکاتور BSI تمام متغیرها را در تحلیل تکنیکال ترکیب می کند. این اندیکاتور با ظرافت خاصی طراحی شده و ورودی داده هایش توسط دو شرکت معتبر تایید می شود. کسانی که از این اندیکاتور استفاده می کنند یک قدم از بقیه تحلیل گران جلوتر هستند.یکی از بهترین ویژگی های این اندیکاتور؛ شناسایی و نمایش احساسات معامله گران در بازار است. داده های این اندیکاتور، تحلیل های کوتاه مدت را به خوبی مدیریت کرده و شور و هیجان بازار را به زیبایی به تصویر می کشد. کسی که این اندیکاتور را خلق کرده یکی از یوتیوبرهای بازارهای مالی است که سابقه 6 سال معامله گری در این بازارها را دارد.

 

 

  1. اندیکانور شاخص قدرت نسبی (RSI)

کمی قبل تر گفتیم که اندیکاتورها به صورت گرافیکی فرمول ها و شاخص ها را به تصویر می کشند. اندیکاتور RSI یکی از محبوب ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است. همانطور که از اسمش مشخص است، این اندیکاتور قدرت خریداران و فروشندگان را به تصویر می کشد و نشان می دهد که آیا خرید یا فروش بیش از اندازه انجام شده است یا خیر. بازه حرکتی این اندیکاتور از 0 تا 100 است و 50 خط میانی این اندیکاتور بوده و نواحی ای که قدرت خرید یا فروش بیشتر است را از یکدیگر جدا می کند. اگر خط سیگنال بالای 50 برود، قدرت روند صعودی را بیشتر بوده و اگر پایین 50 باشد، روند نزولی قدرت بیشتری دارد. اگر خط سیگنال بالای 70 برود، خرید بیش از حد انجام شده و اگر پایین تر از 30 باشد، فروش بیش از اندازه شروع شده است.

  1. اصلاح فیبوناچی

در بازار ارز دیجیتال، معامله بر اثر احساسات، به هیچ وجه ایده خوبی نیست. همانطور که بالاتر هم گفته شد اندیکاتور RSI قدرت روند را به خوبی به تصویر می کشد، اما با این وجود وقتی جهت حرکت بازار تغییر پیدا می کند، استفاده از سطوح اصلاحی فیبوناچی است که برای شما راهگشا خواهد بود. این ابزار بر اساس اعداد طبیعی، ادامه حرکت و اصلاح آن را پیش بینی می کند. سطوح فیبوناچی، سطوح مهم بازار مثل سطح حمایت و مقاومت را نشان می دهند. این سطوح  نقاط ورود و خروج، حد ضرر و حد سود را با دقت بالا و بر اساس گذشته بازار پیش بینی می کنند.

  1. اندیکاتور بولینگر بندز (BB)

مخترع این اندیکاتور جان بولینگر است. یک معامله گر کهنه کار که اندیکاتوری که طراحی کرده، میزان نوسان و جهت روند را مشخص می کند. این اندیکاتور قیمت ها و عمق نوسانات را مشخص می کند. خط میانی بولینگر بند مدیان اندیکاتور میانگین متحرک ساده است. در بازار پر نوسان خط های مرزی بولینگر بند از هم فاصله می گیرند و اگر نوسان در بازار زیاد نباشد، این دو خط به هم نزدیک می شوند. اگر قیمت از هر سطح عبور کند، نشان از خرید یا فروش بیش از اندازه می دهد. به صورت کلی، تحلیل گران، از این اندیکاتور برای تحلیل های بلند مدت خود استفاده می کنند.

 

  1. اندیکاتور OBV

این اندیکاتور جهت حرکت بازار و قدرت روند را نشان می دهد. اگر قیمت ارز دیجیتال بالا برود، میزان OBV بالا رفته و اگر قیمت ارز دیجیتال پایین بیاید، پیش از حرکت قیمت، اندیکاتور OBV جهت حرکت را نشان می دهد.

نتیجه گیری

معامله ارزهای دیجیتال با قمار کردن متفاوت است.کلید موفقیت در معامله گری بازار ارز دیجیتال، انتخاب ابزار درست است. برای اینکه از امواج صعودی و نزولی عقب نمانید حتما باید از اندیکاتور های مناسب استفاده کنید.

1204 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link