1

جفت ارز EURUSD با قدرت گرفتن دلار آمریکا به 1.1000 رسید

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/12 منتشر شده است

EUR/USD سفر صعودی خود را به سمت سطح مقاومت روانشناسی 1.1000 در اوایل بازه معاملاتی اروپا از سر گرفته است. جفت ارز اصلی پس از بهبود، انعطاف پذیری نشان می دهد زیرا شاخص دلار آمریکا (DXY) از 102.10 عقب نشینی کرده است. رشد شاخص دلار در دو هفته گذشته در حدود 102.20 باقی مانده است زیرا سرمایه گذاران در بحبوحه ابهام در مورد هدایت نرخ بهره توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) که قرار است در روز چهارشنبه ارائه شود محتاط هستند.

قراردادهای آتی S&P500 کل ضررهای خود را که در بازه معاملاتی توکیو ایجاد شده بود، جبران کردند که نشان دهنده بهبود قوی در ریسک پذیری فعالان بازار است. سرمایه‌گذاران از کاهش نگرانی‌های بانکی آمریکا و عملکرد خوب سه ماهه سهام فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند. روز دوشنبه، جی پی مورگان چیس، پس از توقیف وام‌دهنده سقوط‌شده توسط قانون گذاران، از تصاحب دارایی‌های First Republic Bank خبر داد.


بهبود روحیه بازار همچنین از تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آمریکا حمایت کرده است که افزایش بازدهی آمریکا را کاهش داده است. بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به زیر 3.56% کاهش یافته است.

در همین حال، انتظار می‌رود که یورو پیش از انتشار داده‌های اولیه تورم منطقه یورو، بی‌ثبات باقی بماند. شاخص اولیه هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) منطقه یورو در روز سه‌شنبه اهمیت زیادی دارد زیرا سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) هنگام طراحی سیاست‌های پولی برنامه‌ریزی‌شده برای پنجشنبه از آن استفاده خواهند کرد.

راهنمایی نرخ بهره فدرال رزرو - یک محرک کلیدی در پیش است
برای ادامه فشار بر شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI)، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به طور گسترده پیش بینی می شود که نرخ بهره را 25 واحد پایه (bps) متوالی به 5.00-5.25٪ افزایش دهد. تورم اصلی در اقتصاد آمریکا به دلیل قیمت های پایین تر بنزین به طور مداوم در حال کاهش است، با این حال، تورم اصلی به دلیل هزینه های مصرف کننده انعطاف پذیر به شدت پایدار بوده است.

در حالی که عدم اطمینان در مورد هدایت نرخ بهره همچنان پایدار است زیرا شرایط اقتصادی آمریکا اکنون در حال تغییر است. برای شش ماه متوالی، PMI تولیدی آمریکا به زیر آستانه 50.0 فرود می‌آید که وضعیتی انقباض در نظر گرفته می‌شود که تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه اول از اجماع 2.0% به دلیل ذخایر پایین به 1.1% کاهش یافته است. شرکت ها به دلیل چشم انداز تیره اقتصادی در میان نرخ های بهره بالاتر، موجودی های خود را به میزان قابل توجهی به پایان رسانده اند.

جدای از آن، شرایط بازار کار آمریکا در حال از دست دادن انعطاف پذیری خود است زیرا شرکت ها مشاغل خود را به دلیل تقاضای آینده ضعیف کاهش می دهند.

برای جلوگیری از رکود، فدرال رزرو ممکن است کاهش نرخ بهره را متوقف کند زیرا باعث ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران و تولیدکنندگان می شود. مورگان استنلی اعلام کرده است که طبق گزارش بلومبرگ، 3 هزار شغل دیگر را اخراج می کند.

تورم منطقه یورو برای ارائه سرنخ هایی در مورد اقدامات سیاست پولی بانک مرکزی اروپا
پس از مشاهده سرعت ضعیف در داده‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه یورو، که به 0.1% در مقابل اجماع 0.2% رسید، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را به سمت داده‌های تورم تغییر دادند. بر اساس اجماع، عنوان اولیه شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) (آوریل) بدون تغییر در 6.9% و 0.9% به صورت سه ماهه و ماهانه مشاهده می‌شود. همچنین، HICP اصلی سالانه ثابت در 5.9٪ دیده می شود، در حالی که HICP هسته ماهانه می تواند در 1.1٪ از انتشار قبلی 1.3٪ پایین تر باشد.

تورم منطقه یورو به دلیل کمبود شدید نیروی کار تقریباً بدون تغییر دیده می شود، که قدرت چانه زنی برای دستمزدها را به سمت جویندگان کار از آژانس های استخدامی سوق داده است.

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره را برای بهبود دفاع خود در برابر تورم سرسخت افزایش خواهد داد. خیابان بر سر سرعت افزایش نرخ بهره که بانک مرکزی اتخاذ خواهد کرد، تقسیم شده است. در ماه مارس، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد پایه (bps) افزایش داد.

تحلیل تکنیکال EUR/USD

EUR/USD در یک الگوی نمودار مثلث صعودی در نمودار ساعتی حراج می کند که نشان دهنده انقباض محض در نوسان است. خط روند صعودی الگوی مثلث از پایین ترین سطح 17 آوریل در 1.0909 رسم شده است در حالی که سطح مقاومت افقی از ارتفاع 14 آوریل در 1.1075 قرار می گیرد.حرکت قیمت با میانگین متحرک نمایی 20 دوره ای (EMA) در 1.0940 نشان دهنده عملکرد محدود است.همچنین، اندیکاتور (RSI) (14) در محدوده 40.00-60.00 در نوسان است و نیاز به یک محرک بالقوه برای یک اقدام قاطع را نشان می دهد.

تحلیل تکنیکال یورو دلار

12037 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link