1

با اصلاح شاخص دلار ریزش USDCHF به سمت 0.8900 آغاز شده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/6 منتشر شده است

جفت ارز USD/CHF پس از ناکامی در تثبیت در بالای سطح مقاومت بحرانی 0.8920 در اوایل بازه معاملاتی اروپا، شاهد افت شدیدی بوده است. دارایی فرانک سوئیس به سمت حمایت سطح رُند 0.8900 کاهش می یابد زیرا شاخص دلار آمریکا (DXY) اصلاح خود را بیشتر گسترش داده است. عدم وجود نگرانی در میان سرمایه گذاران قبل از اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام آمریکا، جذابیت شاخص دلار آمریکا را کاهش داده است.

قراردادهای آتی S&P500 در اوایل اروپا به سودهای قابل توجهی افزوده است. سبد سهام 500 سهام آمریکا روز سه‌شنبه شاهد فروش شدیدی بود که درآمدهای سه ماهه آسیب‌پذیر بانک «فرست ریپابلیک» باعث نگرانی‌ها از شکست بانکی شد. بانک تجاری آمریکا کاهش شدید سپرده‌های مشتریان را گزارش کرد که این بانک را مجبور کرد به استقراض‌های خارجی که با برچسب‌های سود سنگین همراه است تکیه کند. افزایش قابل توجهی که در معاملات آتی S&P500 در اوایل آسیا اضافه شد، نشان دهنده بهبود ریسک پذیری فعالان بازار است.

در همین حال، تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آمریکا کاهش یافته است زیرا سرمایه گذاران شروع به نادیده گرفتن مشکلات بانکی آمریکا کرده اند. بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به نزدیک 3.41% بازگشته است.

پایین ترین بخش مسکن آمریکا ترس از کند شدن رشد اقتصادی را کاهش می دهد
وزارت بازرگانی آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که فروش خانه های جدید 9.6% افزایش یافته است، بالاترین سطح از مارس 2022. داده های اقتصادی نشان می دهد که بخش املاک و مستغلات آمریکا که به دلیل نرخ های بهره بالاتر از سوی فدرال رزرو در حال گذراندن مرحله سختی است. پایین آمدن این امر خطر رکود به زودی را کاهش داده است زیرا سرمایه گذاران بر این باورند که پیشنهادهای ساخت و ساز بیشتر تقاضای نیروی کار را تسریع می کند که در نهایت باعث افزایش هزینه های مصرف کننده می شود. معمولاً تأثیر رکود ابتدا در بخش املاک مشاهده می شود و پایین آمدن املاک نشان می دهد که رکود اقتصادی باید به تعویق بیفتد.

سرمایه گذاران منتظر اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام آمریکا برای راهنمایی بیشتر هستند
این واقعیت را نمی توان انکار کرد که فدرال رزرو به طور گسترده ای پیش بینی می کند که در هفته اول ماه می 25 واحد پایه افزایش متوالی را اعلام کند. از آنجایی که این رویداد به طور گسترده ای انتظار می رود، سرمایه گذاران به شدت بر راهنمایی های نرخ بهره که توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ارائه می شود، تمرکز می کنند. انتشار سفارشات ماهانه کالاهای بادوام آمریکا (مارس) نشانه هایی در مورد راهنمایی در مورد نرخ پایانه ها ارائه می دهد. بر اساس اجماع، داده های اقتصادی 0.8% در ماه مارس در مقابل انقباض 1.0% ی گزارش شده در فوریه افزایش یافته است.

افزایش سفارشات کالاهای بادوام به تولیدکنندگان نشان‌دهنده تقاضای قوی خانوارها است که می‌تواند شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) را سرسخت نگه دارد و ممکن است فدرال رزرو را وادار کند که در عین ارائه راهنمایی‌ها در مورد نرخ‌های بهره، متعصب باقی بماند. شایان ذکر است که تورم اصلی آمریکا به طور مداوم در حال کاهش نیست و جهش بیشتر در تقاضای کالاهای بادوام می تواند حال و هوای بازار را خراب کند.

نظرسنجی ZEW سوئیس-انتظارات در تمرکز
در روز چهارشنبه، در بحبوحه انتشار داده‌های ZEW Survey-Expectations، انتظار می‌رود که فرانک سوئیس یک اقدام قدرتمند انجام دهد. تحلیل گران پیش بینی می کنند که شرایط کسب و کار به 18.9- از انتشار قبلی 41.3- بهبود یابد. یک اتفاق مشابه ممکن است از فرانک سوئیس در آینده حمایت کند. همچنین، بهبود شرایط کسب و کار نشان دهنده تقاضای نیروی کار قوی و مخارج مصرف کننده قوی است.

تحلیل تکنیکال USD/CHF

جفت ارز USD/CHF پس از آزمایش سطوح حمایت قبلی که از پایین ترین سطح 13 آوریل در 0.8860 با فشار فروش ضعیف در نمودار دو ساعته ترسیم شده بود، تلاش کرده است تا بهبود یابد. میانگین متحرک نمایی 100 دوره ای (EMA) در 0.8938 به عنوان یک مانع بزرگ برای دلار آمریکا عمل کرده است. خط روند نزولی از بالاترین سطح قیمت 21 مارس در 0.9317 همچنان به عنوان مانعی برای دلار عمل می کند.اندیکاتور (RSI) (14) تلاش می کند تا از 60.00 عبور کند، که باعث ایجاد یک حرکت صعودی می شود.

تحلیل تکنیکال USDCHF

11972 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link