1

حرکت انس جهانی طلا به سمت سطح 2000$ از سرگرفته شده است

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/2/5 منتشر شده است

قیمت طلا  روند صعودی به خودش گرفته تا بالاترین قیمت روزانه خود را در نزدیکی 1996$ افزایش داده و در اوایل سه‌شنبه، روند صعودی روز قبل را از خط حمایت صعودی پنج هفته‌ای افزایش می‌دهد. با انجام این کار، در حالی که بازارها برای تولید ناخالص داخلی کلیدی آمریکا و نتایج فدرال رزرو  آماده می شوند، شادی های فلزی درخشان بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و $آمریکا را کاهش داد. همچنین بر کوپن اوراق قرضه امریکا و $آمریکا نگرانی هایی در مورد سقف بدهی آمریکا وجود دارد که احتمالاً در ژوئن منقضی می شود.


با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بر $آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت


قیمت طلا در بحبوحه ترس از رسیدن آمریکا به سقف بدهی خود در ماه ژوئن افزایش یافت. یک درام سیاسی پیش از آن، معامله گران را سرپا نگه می دارد و آنها را به سمت ریسک امن سوق می دهد، که به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای بازده اوراق یک ماهه خزانه داری آمریکا شد. در همین راستا، سرنخ‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد فدرال رزرو آمریکا  می‌تواند آخرین افزایش نرخ بهره را به ارزش 0.25 درصد در ماه مه قبل از علامت‌گذاری چرخش سیاست اعلام کند.

با این، تفاوت بین بازده اوراق یک ماهه و سه ماهه خزانه داری آمریکا بیشترین افزایش را از سال 2001 داشته است. در نتیجه، شاخص $آمریکا (DXY) همچنان در نزدیکی 101.30 کاهش یافته برای چهارمین روز متوالی ریزش قیمت را تجربه می کند

$در برابر ارزهای اصلی روز دوشنبه در معاملات عمومی ناچیز به پایین‌ترین حد بیش از یک هفته‌ای سقوط کرد، زیرا سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو پس از افزایش گسترده نرخ بهره در جلسه سیاست هفته آینده ادامه دادند. رویترز در این رابطه گفت.

داده های ضعیف آمریکا نیز به نفع خریداران XAU/USD است
جدا از نگرانی‌های پیرامون سقف بدهی آمریکا و فدرال رزرو، اخیراً داده‌های نرم‌تر آمریکا نیز بر $آمریکا تأثیر گذاشته و به جفت ارز XAU/USD اجازه می‌دهد تا پایدارتر باقی بماند. با این حال، شاخص فعالیت ملی بانک فدرال رزرو شیکاگو (CFNAI) بدون تغییر در 0.19- در مقابل 0.02- مورد انتظار باقی ماند. از طرف دیگر، این سازمان اضافه کرد که میانگین متحرک سه ماهه شاخص، CFNAI-MA3، از 0.09- در فوریه به 0.01+ در ماه مارس افزایش داشته و شاخص کسب و کار تولیدی فدرال رزرو دالاس برای ماه مذکور در ماه آوریل به 23.4 در مقایسه با پیش بینی 14.6- و قبل از آن -15.7 کاهش یافت.

با این حال، شایان ذکر است که ترس‌های ژئوپلیتیکی پیرامون روسیه و چین به حال و هوای محتاطانه بازار پیش از انتشار آمارهای رشد و تورم بالاترین هفته در این هفته می‌پیوندند تا خریداران طلا را تشویق کنند. با این اوصاف، امید به بهبود تدریجی اقتصادی و یک فصل درآمدی خوش‌بینانه به خریداران $آمریکا اجازه می‌دهد امیدوار بمانند. علاوه بر این، ترس‌های ژئوپلیتیکی پیرامون روسیه، به دلیل حمایت ادعایی چین از مسکو در جنگ با اوکراین، و همچنین در بحبوحه آمادگی غرب برای افزایش تحریم‌ها علیه این کشور نفت‌خیز، خوش‌بینی محتاطانه بازار را برانگیخت و قیمت $آمریکا را پایین آورد. .

با نگاه به آینده، شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس آمریکا (CB) برای ماه آوریل، که انتظار می رود در نزدیکی 104.1 در مقابل 104.2 قبلی ثابت بماند، برای جهت های روزانه قیمت طلا مهم خواهد بود. با این حال، توجه عمده به تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول آمریکا، شاخص قیمت اصلی PCE آمریکا و بازدهی برای یک راهنمای روشن معطوف خواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا


قیمت طلا با نزدیک شدن به میانگین متحرک ساده 50 باری (SMA) در حدود 2003$ در میان سیگنال های صعودی از اندیکاتور (MACD) خط مقاومت نزولی یک هفته ای را سوراخ می کند. همچنین از طرف خریداران XAU/USD، اندیکاتور (RSI) است که در حالت با ثباتش قرار گرفته است.

با این، به نظر می رسد که شمش برای صعود بیشتر آماده شده و می تواند به بالاترین قیمت ماهانه حدود 2049$ برسد.

برعکس، فروشندگان طلا برای بازپس گیری کنترل ها، نیاز به اعتبارسنجی از یک خط حمایت صعودی پنج هفته ای، حدود 1980$ در زمان انتشار این تحلیل را دارند.

پس از آن، سطح SMA 200 باری در حدود 1966$ و کف قیمتی ماه مارس در 1935$ ممکن است توجه فروشندگان  XAU/USD را به خود جلب کند.

شایان ذکر است که ضعف XAU/USD پس از 1935$ می‌تواند به سرعت قیمت را به سمت اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی مارس-آوریل، در نزدیکی آستانه 1900$ بکشاند.

 

نمودار تکنیکال طلا

11953 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link