1

انس جهانی طلا در زیر قیمت 1980$ دچار مشکل شده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/2/4 منتشر شده است

قیمت طلا در تلاش است تا جهش اندک روز جمعه از منطقه 1.970$ را تثبیت کند اما در اولین روز هفته جدید تحت فشار فروش قرار گرفته است. XAU/USD در طول بازه معاملاتی توکیو در حدود منطقه 1977 $ معامله می شود و در فاصله قابل توجهی از پایین ترین سطح دو هفته ای که چهارشنبه گذشته لمس شد، باقی می ماند.

قدرت متوسط شاخص آمریکا بر قیمت طلا تاثیر می گذارد
چشم انداز تشدید بیشتر سیاست ها توسط فدرال رزرو  به دلار آمریکا کمک می کند تا مقداری خرید در روز دوشنبه جذب کند، که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی در کاهش قیمت طلا برای دومین روز متوالی دیده می شود. در واقع، اکنون به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو به افزایش نرخ‌های بهره برای مهار تورم بالا در آمریکا  ادامه خواهد داد و در نشست سیاست‌گذاری کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به طور کامل با افزایش 25 واحدی  قیمت‌گذاری شده است. در ماه می. علاوه بر این، آینده صندوق های فدرال رزرو نشان دهنده احتمال کمی برای افزایش مجدد نرخ در ماه ژوئن است.

انتظارات هاوکیش فدرال رزرو پشتوانه دلار آمریکا است
این شرط‌بندی‌ها با اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه اخیر چندین مقام فدرال رزرو و داده‌های کلان مثبت آمریکا که نشان می‌دهد بزرگترین اقتصاد جهان انعطاف‌پذیر است، لغو شد. نسخه فلش نظرسنجی PMI S&P Global در روز جمعه نشان داد که فعالیت های تجاری کلی در بخش خصوصی آمریکا در ماه آوریل با سرعت بیشتری گسترش یافته است. فعالیت در بخش خدمات برای سومین ماه متوالی و با سریع‌ترین نرخ در یک سال گذشته رشد کرد، در حالی که شاخص برای بخش تولید آمریکا برای اولین بار از اکتبر 2022 به منطقه در حال توسعه منتقل شد.

لحن ریسک ضعیف‌تر تا حدودی از XAU/USD پناهگاه امن حمایت می‌کند
گفته می‌شود، لحن ملایم‌تر پیرامون بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، حریداران دلار آمریکا را از شرط‌بندی تهاجمی و حمایت از قیمت طلا بازمی‌دارد. علاوه بر این، سقوط مجدد در بازارهای سهام بیشتر به محدود کردن نزولی برای فلز گرانبها کمک می کند. چشم انداز تشدید بیشتر سیاست ها توسط فدرال رزرو نگران بادهای معکوس اقتصادی ناشی از افزایش هزینه های استقراض است که به نوبه خود اشتهای سرمایه گذاران را برای دارایی های پرریسک تر کاهش می دهد و تقاضا برای دارایی های امن سنتی از جمله XAU/USD را افزایش می دهد.

هیچ داده اقتصادی مهمی امروز برای دلار آمریکا اعلام نخواهد شد، که به نوعی دلار را تحت الشعاع بازده اوراق قرضه آمریکا قرار می دهد. جدای از این، معامله‌گران از احساسات ریسک گسترده‌تر برای بهره‌گیری از فرصت‌های کوتاه‌مدت در اطراف قیمت طلا سرنخ خواهند گرفت. با این وجود، پس‌زمینه بنیادی فوق‌الذکر و عدم خرید معنی‌دار نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای XAU/USD به سمت نزول است.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا
از منظر تکنیکال ، معامله گران نزولی ممکن است اکنون منتظر فروش های بعدی در زیر منطقه 1969$ باشند و سپس برای افزایش نزول اصلاحی اخیر از بالاترین سطح یک ساله خود قرار گیرند. پس از آن، قیمت طلا ممکن است به سمت آزمایش حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 1956-1955$ کاهش یابد و در نهایت به پایین‌ترین حد ماهانه در منطقه 1950 $ سقوط کند.

از طرف دیگر، هر تلاش معناداری برای بازیابی قیمت احتمالاً فروشندگان تازه‌ای را در نزدیکی مرز سطح روانشناسی 2000$ جذب می‌کند و نزدیک به مانع 2010$ باقی می‌ماند. استحکام پایدار فراتر از سطج دوم نامبرده ممکن است باعث یک دوره جدید از قفل شدن سرمایه در کوتاه مدت شود و قیمت طلا را فراتر از مانع 2020$ به سمت منطقه افقی 2040$ در مسیر رسیدن به قله YTD، در حدود منطقه 2047-2049 $ افزایش دهد.

11941 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link