1

ارسال توسط : ابوالفضل حیدری در 1402/1/31 منتشر شده است

جفت ارز USD/CAD با نگاه اصلاحی شروع به عقب نشینی کرده است. مضامین BoC و فدرال رزرو در کانون توجه قرار دارند و باعث افزایش قیمت می شوند. جفت ارز USD/CAD در روز پس از حرکت بین پایین ترین سطح 1.3448 و 1.3489 تاکنون ثابت است، در حال حاضر در 1.3460 معامله می شود و در معاملات نیمه روز نیویورک در حال عقب نشینی است. دلار کانادا ابتدا در روز پنجشنبه، پیش از حضور در پارلمان توسط تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، ارائه شد. علاوه بر این، قیمت نفت که یکی از صادرات عمده کانادا است، همچنان رو به وخامت گذاشته است.

سیاست های انقباضی فدرال رزرو دوباره به منصه ظهور رسیده است و از بازدهی آمریکا و دلار آمریکا حمایت می‌کند و قیمت نفت را تحت فشار قرار می‌دهد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت روز پنجشنبه ۲ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش FedWatch Tool CME، در مورد فدرال رزرو، قیمت گذاری آتی نشان می دهد که احتمال 85.7% افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در زمانی که سیاست گذاران جلسه دو روزه را در 3 مه به پایان می برند، 25 واحد پایه افزایش دهد. این سیاست های انقباضی توسط کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، جمعه گذشته آغاز شد، گفت که علیرغم یک سال افزایش نرخ تهاجمی، فدرال رزرو در بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود «پیشرفت چندانی نداشته است» و استدلال کرد که نرخ‌ها هنوز به بالا رفتن نیاز دارند. به این ترتیب، احتمال کاهش نرخ بهره تا دسامبر در این هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

آخرین راهنمایی با قیمت گذاری بازار مطابقت دارد و Bostic رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که او طرفدار یک افزایش ۲۵ واحدی دیگر نرخ بهره و سپس توقف آن است. بوستیک توضیح داد که سخت‌تر کردن شرایط اعتباری می‌تواند برخی از کارهای فدرال رزرو را انجام دهد. تحلیلگران بانک ANZ می گویند: «فدرال رزرو آتلانتا از نظر تاریخی، درست یا نادرست، به عنوان یک فشارسنج اجماع در مورد FOMC تلقی شده است».

با این وجود، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، در روز پنجشنبه سقوط کرد زیرا داده‌های ضعیف انتظارات را تقویت کرد که بزرگترین اقتصاد جهان احتمالاً به سمت رکود پیش می‌رود. DXY که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی ردیابی می‌کند، پس از سقوط در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از اوایل فوریه به این سو، 101.632 کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که فدرال رزرو می‌تواند در ژوئن پس از یک افزایش نرخ مورد انتظار دیگر در ماه آینده متوقف شود.

در همین حال، تمرکز روی تیفانی مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا است. روز سه‌شنبه، مکلم در شهادت در مجلس عوام گفت که تورم به سرعت در حال کاهش است، اما ادامه تقاضای قوی و بازار کار فشرده بر بسیاری از قیمت‌های خدمات فشار صعودی وارد می‌کند و انتظار می‌رود این قیمت‌ها تنها به تدریج کاهش یابد.

روز پنج‌شنبه، مکلم گفت که تورم و رشد اقتصادی متوسط ​​بهبود مستمری داشته است. او اظهار داشته است که اگر فدرال رزرو نرخ‌ها را بیشتر از BoC افزایش دهد، نگرانی بزرگی نیست، «ما یک سیاست پولی مستقل داریم».

در همین حال، بازارهای پولی انتظار دارند بانک مرکزی نرخ بهره خود را تا پایان سال روی 4.50 درصد نگه دارد که بالاترین میزان در 15 سال گذشته است.

11924 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link