1

جفت ارز EURUSD در میانه های بازه 1.0900 در حال پرسه زدن است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/31 منتشر شده است

جفت ارز EUR/USD آمریکا به دلیل تثبیت ضررهای روز قبل در حدود 1.0960 به سمت بازه معاملاتی روز پنج شنبه اروپا حرکت خودش را آغاز کرده و بالاتر می رود. با انجام این کار، جفت یورو آخرین پولبک دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه داری را در موضع خوبی برای سرمایه گذاری قرار می دهد م. با این حال، روحیه محتاطانه پیش از داده‌ها/رویدادهای کلیدی منطقه یورو،به‌ویژه در میان بازارهای رکود، معامله‌گران را به چالش می‌کشد.

جفت ارز EUR/USD روز قبل شاهد فشار نزولی بود زیرا دلار آمریکا شرط‌بندی‌های فدرال‌رزرو و روحیه ریسک‌پذیری را تشویق کرد، به‌ویژه که این اتفاق ناشی از اظهارات مقامات فدرال رزرو  و ترس از کشمکش‌های غرب در برابر چین و روسیه بود. همچنین، فقدان اظهارنظرهای تازه از سوی مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و تغییر چشمگیر آمار تورم این ناحیه در ماه مارس، بار اضافی را بر جفت یورو وارد کرد.

یکی از اصلی ترین سیاست‌گذاران فدرال رزرو، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک است که از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مه حمایت کرد و گفت: «تورم هنوز خیلی بالاست و ما از ابزارهای سیاست مالی خود برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها استفاده خواهیم کرد. ” درست قبل از او، آستن گولزبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو بود که بر قدرت بازار اعتباری به عنوان یکی از کاتالیزورهای کلیدی پیش از نشست بعدی سیاست پولی فدرال رزرو تاکید کرد.

با این اوصاف، بازیگران بازار روی افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مه، حداکثر 85 درصد شرط بندی می کنند و همچنین احتمال کاهش نرخ را در سال 2023 کاهش می دهند.

از سوی دیگر، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده منطقه یورو (HICP) رقم سالانه 6.9 درصدی را برای ماه مارس تأیید کرد، در حالی که ایزابل اشنابل، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا، نظرات قبلی خود را مبنی بر وجود تورم «چسبنده» در این بلوک تکرار کرد.

علاوه بر این، ادعاهای بریتانیا درباره انگیزه پنهان چین برای سرکوب زیرساخت های غربی و بحث کمیته چین مجلس نمایندگان آمریکا در مورد سناریوی تهاجم تایوان، داستان کشمکش غرب و چین را تجدید می کند و بر احساسات تاثیر می گذارد. در همین راستا، نگرانی‌های مربوط به تاخیر احتمالی در تصمیم سقف بدهی آمریکا به دلیل تردید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در برداشتن محدودیت‌های بدهی، وجود دارد.

در میان این بازی‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) قبل از اینکه اخیراً به 102.00 برسد، حالت ریسک‌ گریزی را تشویق کرد. علاوه بر این، S&P 500 Futures که سنتیمنت بازار را به تصویر می‌کشد اولین ریزش روزانه را تا کنون در چهار روز اخیر در حدود 4168 ثبت می‌کند که به منزله 0.25% کاهش در طول روز است. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری آمریکا پس از نوسازی سقف ماهانه در روز قبل، به ترتیب نزدیک به 3.60 درصد و 4.25 درصد کاهش می یابد.

با نگاه به آینده، اعلام اولیه اعتماد مصرف‌کننده منطقه یورو برای ماه آوریل و حساب‌های جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به سخنرانی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا برای سرگرم کردن معامله‌گران یورو/دلار آمریکا خواهد پیوست. از سوی دیگر، ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی آمریکا، نظرسنجی تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا و فروش خانه های موجود است.

اگر داده‌ها/رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده همچنان ترس‌های افزایش نرخ در بازار را برجسته کند، که عمدتاً به سمت فدرال رزرو متمایل می‌شود، EUR/USD ممکن است به میز فروشندگان بازگردد.

تحلیل تکنیکال
بازیابی EUR/USD را نمی توان تایید کرد مگر اینکه شاهد شکست واضح 21-SMA در نمودار چهار ساعته، نزدیک به 1.0965 تا زمان انتشار باشیم. با این حال، شیب صعودی خط حمایتی که از اواخر ماه مارس در نزدیکی 1.0910 کشیده شده، چالشی حیاتی برای فروشندگان است که قبل از در دست گرفتن کنترل باید با آن مقابله کنند.

11918 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link