1

شاخص آتی S&P 500 تصویر گر تورم در بازارهای مالی است

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1402/1/31 منتشر شده است

سنتیمنت بازار همچنان شکننده است زیرا ترس از افزایش نرخ بهره و همچنین تنش های ژئوپلیتیکی در میان سرنخ های تورم بالاتر، توجه معامله گران را به خود جلب کرده است. تقویت روحیه ریسک‌پذیری می‌تواند اظهارنظرهای جنگ‌طلب بانک مرکزی و ترس از تشدید تنش بین غرب و چین باشد.

شاخص آتی S&P 500  در حالی که این احساسات را به تصویر می‌کشد، اولین زیان روزانه را تا کنون در چهار روز اخیر در حدود 4168 ثبت می‌کند که 0.25% کاهش در طول روز تا زمان انتشار داشته است. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری آمریکا پس از نوسازی سقف ماهانه در روز قبل، به ترتیب نزدیک به 3.60 درصد و 4.25 درصد کاهش می یابد.

جهش قابل توجه در اعداد تورم در اقتصادهای کلیدی جهانی به اظهارات جنگ طلبانه مقامات ارشد بانک مرکزی پیوست که نگرانی از افزایش نرخ ها و رکود را افزایش داد. افزودن قدرت به ریسک گریزی می تواند ترس از جنگ ناشی از چین و روسیه باشد.

در چند روز گذشته، بریتانیا، منطقه یورو و آمریکا همگی سیگنال‌های مثبتی را برای تورم منتشر کرده‌اند، در حالی که مقامات بانک مرکزی از بانک انگلستان (BoE)، بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو  همگی در این مورد موضع مشابهی دارند. ترجیح دادن نرخ های بالاتر برای مدت طولانی تر همین امر ترس از کندی اقتصاد را افزایش می دهد، به ویژه زمانی که اعداد تورم سابق خیلی چشمگیر نبوده اند و جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد.

یکی از سیاست‌گذاران فدرال رزرو، جان ویلیامز، که رئیس فدرال رزرو نیویورک است که از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه می حمایت کرد و گفت: «تورم هنوز خیلی بالاست و ما از ابزارهای سیاست پولی خود برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها استفاده خواهیم کرد. ” درست قبل از او، آستن گولزبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو بود که بر قدرت بازار اعتباری به عنوان یکی از کاتالیزورهای کلیدی پیش از نشست بعدی سیاست پولی فدرال رزرو تاکید کرد.

پیش از این، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، و رافائل دبلیو بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، سخنرانان فدرال رزرو بودند که سناریوی «بالاتر برای طولانی‌تر» را برای نرخ‌ها احیا کردند و از دلار آمریکا و همچنین بازدهی حمایت کردند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بازیگران بازار روی افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی در ماه می شرط بندی می کنند و همچنین احتمال کاهش نرخ در سال 2023 را کاهش می دهند.

از طرفی دیگر، بریتانیا هشدار داد که هکرهای روسی زیرساخت های حیاتی غربی را هدف قرار می دهند، در حالی که کمیته چین مجلس نمایندگان آمریکا درباره سناریوی تهاجم تایوان بحث می کرد. علاوه بر این، تاخیر احتمالی در تصمیم گیری سقف بدهی آمریکا به دلیل تردید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در برداشتن محدودیت های بدهی است. علاوه بر این، بلومبرگ اخباری را منتشر کرد که حاکی از نقش چین در جنگ روسیه و اوکراین است، که به نوبه خود به روحیه ریسک‌پذیری نیرو می‌افزاید.

با توجه به تاکید اخیر بر سرفصل های کیفی به عنوان فشارسنج اصلی ریسک، داده های سطح دوم آمریکا امروز ممکن است آنقدر که به نظر می رسد مهم نباشند مگر اینکه معامله گران غافلگیر کننده باشند. با این اوصاف، ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری آمریکا، نظرسنجی تولید فدرال رزرو فیلادلفیا و فروش خانه های موجود در تقویم برای تماشای انگیزه جدید در نظر گرفته شده است.

11909 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link