1

تاثیر تورم در بازار سهام آمریکا و فارکس به چه شکل خواهد بود

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/28 منتشر شده است

علیرغم انتشار داده های تورمی ضعیف تر از حد انتظار در اوایل هفته گذشته، انتظارات تورمی آمریکا سرمایه گذاران را در انتشار جمعه گذشته شوکه کرد. انتظار یک ساله از 3.6% به 4.6% به دلیل افزایش ناگهانی قیمت انرژی افزایش یافت. انتظار کاهش بیشتر به 3.5 درصد بود.

و خریداران انرژی همچنان در راس بازار هستند، زیرا علاوه بر کاهش عرضه اوپک، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت که آمریکا می تواند خرید نفت را برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک آغاز کند و EIA هشدار داد که تقاضای جهانی نفت به میزان 2 بشکه در روز افزایش خواهد یافت. تقریبا 102 مگابیت در روز ویک لمس زیر سطح 83 pb هر دو به حفظ قیمت نفت خام آمریکا در حدود 200 DMA کمک کردند.

بنابراین، علی‌رغم کاهش فشارهای تورمی بر ارقام CPI، ایجاد فشار مثبت بر قیمت‌های انرژی و انتظارات تورمی فزاینده باعث تقویت آزادی تصمیم گیری فدرال رزرو می‌شود. همراه با کاهش استرس بانکی، بازدهی اوراق قرضه 2 ساله آمریکا - که نماینده خوبی از آنچه سرمایه گذاران فکر می کنند فدرال رزرو انجام خواهد داد - هفته گذشته افزایش یافت، اگرچه ما هنوز بسیار کمتر از سطح 5٪ قبل از سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) هستیم. . انتظار افزایش 25 واحدی در جلسه بعدی FOMC با احتمال 83.5 درصد خوب است.

در بازار فارکس، شاخص دلار آمریکا پایین‌ترین سطوح ytd را آزمایش کرد و در نزدیکی محدوده 100.75/100.80 پایینی سه برابری را تشکیل داد.

همتایان اصلی همچنان از کاهش قیمت دلار برای تثبیت سود سود می برند. EURUSD مناطق بالاتر از 1.10 را آزمایش کرد، و حتی اگر این جفت ارز در صبح امروز دوشنبه زیر 1.10 قرار دارد، بهبود می تواند به سمت سطح کلیدی 1.1225 ادامه یابد، یعنی 61.8% کاهش عمده در سال 2021 تا 2022، به عنوان بانک مرکزی اروپا (ECB) ) رئیس کریستین لاگارد به معامله گران یادآوری کرد که بانک آماده است «با توجه به تورم بالا عمل کند».

در فلزات گرانبها، طلا چند دلار پایین تر ازقله خود معامله می شود. مقاومتی شدید در نزدیکی سطح 2050$  دیده می شود، اما کاهش بیشتر ارزش دلار می تواند قیمت اونس را در هفته های آینده به بالاترین حد خود برساند.

در سمت بازار سهام، S&P500 با درآمدهای قوی تر از حد انتظار بانک های بزرگ آمریکا تقویت شد. جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولز فارگو به دو دلیل از افزایش نرخ بهره استفاده کردند.نرخ‌های بهره بالاتر به بانک‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا از وام‌دهی پول بیشتری به دست آورند، که منجر به سود قابل توجهی در درآمد خالص بهره شد.

خروج سپرده از بانک های کوچکآمریکا پس از سقوط SVB، به سمت بانک های بزرگ هدایت شد. به عنوان مثال، سپرده های جی پی مورگان در سه ماهه گذشته 2 درصد افزایش یافت.

سهام JPM در روز جمعه پس، بیش از 7.5 درصد افزایش یافت، سیتی تقریباً 5 درصد رشد کرد. بانک های آمریکا، گلدمن ساکس و مورگان استنلی قرار است آخرین نتایج فصلی خود را در این هفته گزارش دهند. و سرمایه‌گذاران نظاره خواهند کرد که چگونه سپرده‌هایشان تحت تأثیر فشارهای اخیر بانکی قرار گرفته است و چقدر از افزایش نرخ‌های بهره سود می‌برند.

اگرچه، همانطور که همتایان خود نتایج را در جمعه گذشته گزارش کردند، بقیه بانک‌های بزرگ آمریکا نیز می‌توانند در مورد بدتر شدن شرایط اقتصادی و افزایش ذخایر برای ضرر احتمالی وام هشدار دهند.

بدبینی سود برای قیمت سهام خوب است
انتظارات سود در این سه ماهه چندان درخشان نیست. انتظار می رود درآمد S&P500 در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال 2022 حدود 6 درصد کاهش یابد. و اگر اینطور باشد، این اولین باری است که از زمان شوک کووید، درآمد سالانه کاهش می یابد.

این خبر بدی است. اما خبر خوب این است که انتظارات ناشی از گفتگو با مدیران شرکت‌هایی است که دوست دارند بدبینانه به نظر برسند، به طوری که وقتی نتایج بهتر از حد انتظار به دست می‌آیند، واکنش بازار می‌تواند با وجود نتایج ملایم مثبت باشد.علاوه بر درآمدهای کلان بانکی، نتفلیکس، تسلا، TSM، جانسون و جانسون و P&G از جمله شرکت هایی خواهند بود که این هفته وارد اعترافات درآمد خواهند شد.

11874 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link