1

ریزش GBP/USD به سمت 1.2370 با وجود دستپاچکی بانک مرکزی انگلیس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/28 منتشر شده است

جفت ارز GBP/USD روی زمین لغزنده ایستاده است و پولبک روز قبل را از بالاترین سطح 10 ماهه افزایش می دهد تا در اوایل روز دوشنبه به پایین ترین حد روزانه در نزدیکی 1.2390 برسد. با انجام این کار، این جفت ارز ترس های اخیر ناشی از بریتانیا و همچنین خوش بینی پیرامون فدرال رزرو  را برای آزار دادن فروشندگان پس از شکست روند صعودی چهار هفته ای توجیه می کند.

"بانک انگلیس در حال بررسی یک بازنگری اساسی در طرح تضمین سپرده خود است، از جمله افزایش مبلغ تحت پوشش برای مشاغل و مجبور کردن بانک‌ها به پیش‌پرداخت سیستم تا حد زیادی برای اطمینان از دسترسی سریع‌تر به پول نقد در صورت سقوط وام‌دهنده." فایننشال تایمز (FT). این خبر نگرانی‌های بانکی در بریتانیا را پر اهمیت می‌کند و بر جفت کابل فشار می‌آورد.

همچنین اعمال فشار نزولی بر قیمت پوند/دلار آمریکا می‌تواند نگرانی‌های جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا در مورد یارانه‌های آمریکا باشد، زیرا شرکت‌های انگلیسی در حین برنامه‌ریزی برای خروج از بریتانیا برای بهره‌مندی از مزایا عجله دارند. بر اساس این خبر، "جرمی هانت صدراعظم به اسکای نیوز گفت که بریتانیا باید مراقب هرگونه یارانه جدید باشد و هشدار داد که این یارانه ها می توانند اقتصاد را تضعیف کنند و حتی ممکن است یک جنگ تجاری حمایت گرایانه را آغاز کنند."

از سوی دیگر، کاهش بیش از حد انتظار در خرده‌فروشی آمریکا نتوانست ارقام خوش‌بینانه تولید صنعتی آمریکا و شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان (UoM) را در روز گذشته جایگزین کند و به دلار آمریکا اجازه بازگشت. با این حال، شاخص خرده‌فروشی آمریکا در ماه مارس 1.0٪ کاهش یافت در حالی که -0.4٪ مورد انتظار و -0.2٪ قبل بود. در مقابل، تولید صنعتی در این ماه 0.4 درصد در مقایسه با پیش بینی بازار 0.2 درصد و قرائت قبلی رشد داشته است. علاوه بر این، اعلام اولیه شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) در ماه آوریل مثبت بود که در مقابل انتظارات تحلیلگران و خوانش های قبلی به 63.5 رسید. علاوه بر این، انتظارات تورمی سال آینده از 3.6 درصد در ماه مارس به 4.6 درصد در آوریل رسید در حالی که همتای پنج ساله آن 2.9 درصد برای ماه مذکور تجدید چاپ کرد.

لازم به ذکر است که سیاستگذاران فدرال رزرو در هفته گذشته نسبت به همتایان خود در BoE جنگجوتر ظاهر شدند و فشار بیشتری بر قیمت پوند/دلار آمریکا اخیراً اعمال کردند.

در مقابل این پس‌زمینه، S&P 500 Futures پس از بسته شدن ضعیف وال استریت، سودهای ملایمی را ثبت می‌کند، در حالی که بازده اوراق قرضه پس از ثبت افزایش هفتگی در حاشیه باقی می‌ماند.

در ادامه، هفته جاری برای معامله گران پوند/دلار آمریکا بسیار مهم می شود، زیرا داده های متعددی را در مورد تورم، اشتغال و PMI از بریتانیا ارائه می دهد، که به نوبه خود می تواند به توجیه تعصب افراط گرایانه مقامات BoE کمک کند و ممکن است قیمت فعلی  را تثبیت کند. فروشندگان با این حال، اعلام شاخص های کلیدیPMI آمریکا و جهت گیری های فدرال رزرو را پر اهمیت می دانند.

تحلیل تکنیکال
شکست واضح خط حمایت سه هفته ای پیشین که اکنون به  سطح مقاومتی در نزدیکی 1.2420 تبدیل شده است، فروشندگان GBP/USD را به سمت حمایت 21-DMA در حدود 1.2370 سوق می دهد.

11870 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link